Min flickvän jobbar som konditor. Härom dan så kom det in en kund och gnällde på(hör och häpna)att det var för mycket florsocker på semlorna så att hon hade fått florsocker på sina kläder. Vad säger man?
Hade hon överhuvud taget tänkt på alla stackare om inte kan njuta av godsaker,som inte har nånting alls att äta och inga kläder att spilla på...Hur j***a bortskämd och dum får man bli.
Jag överreagerar kanske en smula men tänk på det,är det inte en konstig och orättvis värld vi lever i?
Håller med. Vissa människor är verkligen inte smarta, eller så vill dom bara jävlas med en.
Jag brukar jobba fredagar på Konsum, och då är det väldigt stressigt ett tag mitt på dagen. Det är många kunder att ta hand om. Då kommer en del puckon och börjar ringa på klockorna, för att man ska hjälpa dem! Ändå har vi två stycken nummerlappssystem i charken! Helt sjukt... Vad tänker människor med? Det är ju inte så att man kan lacka ur, och börja skrika på dem, som man helst hade velat göra... Man är tvingad att säga snälla saker tillbaka. Det är ruskigt irriterande, det med. x(
Det är ju inte så att man kan lacka ur, och börja skrika på dem, som man helst hade velat göra... Man är tvingad att säga snälla saker tillbaka. Det är ruskigt irriterande, det med.
Tänk på alla stackars ungdomar som jobbar på McDonald's och andra hamburgerkedjor. Det finns så många puckon som bara kommer för att bråka.
Som exempel så kan vi ju ta restaurangen här i Katrineholm. I höstas kom en man in och skulle ha en gluten-burgare, men brödet var slut just då, så då började han kräva att han skulle få två stycken jordgubbmilkshake som kompensation för att glutenfria brödet var slut. Han skulle alltså ha det gratis! Två anställda stod och försökte få honom att inse att han hade fel, han krävde att få tala med skiftledaren och när inte heller det hjälpte så krävde han att få numret till restaurangchefen.
Stolpskott... :OO
Vem skulle komma på att kräva fyra påsar vingummin om den ekologiska mjölken skulle vara slut i en livsmedelsebutik? :q
Ok... det tråkigaste som finns är dessa gnälliga människor som ska klaga på allt och inget! x(
Har haft åtskilliga jobb där det krävs att man är så trevlig och rar... när man egentligen bara vill klappa till dem och sucka "get real", typ. :l
Men... vilka är de här personerna?
Oftast pensionärer, eller hur?!
Faktum är att det är synd om dem! :OO
De sitter ju oftast där hemmma, ensamma, utan någon att umgås med.
Visst, då kan de ju säga något trevligt istället!!!!
Men om de inte har den outgoing personligheten, inte vet hur man småpratar...
Då klagar de istället!! (..för det kan de!)
Så gott folk, tyck synd om dem istället för att bli förbannade, egetligen menar de inte att vara elaka... ;)
Det är bara deras sätt att få kontakt med mänskligheten, lite snedvridet, men ändå. :)
------------------
*Om man aldrig frågar lär man inte få veta*
Äh sluta...
McD finns till bara för en sak - att man ska kunna klaga.
Det trista är ju bara att man klagar på dem stackarna som står i kassan medans det är "kocken" som gömmer sig bakom ett stort aluminium-skåp som man egentligen skall klaga på. (Kim har jobbat i köket) :)
Jag extra jobbar i chark/kassa och det stämmer kanske bra att man i kassan alltid får ta all skit för att nån annan tex har glömt lägga in priset i datan. Lite jobbigt ibland.
------------------
/Dahlgren
"Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå"