webForumDet fria alternativet

Posten..ett modernt företag

Småprat

19 svar · 455 visningar · startad av Bendro

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg
Frågan#1

Nu märks det klart och tydligt att posten tagit till sig den nya tekniken.

Helt klart har man sneglat på hur Internet fungerar när man byggt upp sitt nya leveranssystem.
Hur kan man annars förklara att min nya dator som skulle levereras från GBG till Borås lyckats fastna på en postterminal i Örebro :q ....och nu ligger och väntar på terminalen i Jönköping? x(
Ungefär såsom datapaketen på Internet kan åka jorden runt för att till slut landa i grannstaden.

------------------
Tillägg Till Murphys Lagar.

I naturen är ingenting någonsin helt korrekt. Därför, om allt verkar vara riktigt ........ då måste något vara fel.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Våra företagspaket har en förmåga att alltid hamna i Borås, kanske ligger nån slags uppvägning i det? ;)

------------------
Jag gillar chokladblå himmel.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Tänk i datatermer så begriper ni hur Postens omlastningsrutiner funkar...

Hint: Posten har ett antal DNS-servrar :e

------------------
Visste du att man får tramsa här???

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Posten har ett antal DNS-servrar

So?

------------------
Jag gillar chokladblå himmel.

Uppdatering.

Paketet är ju utlevererat från Jönköpingsterminalen....och har försvunnit!
Posten kan inte lokalisera det.

*muttrar* Med min tur är det väl på väg till norrland eller nåt

------------------

I naturen är ingenting någonsin helt korrekt. Därför, om allt verkar vara riktigt ........ då måste något vara fel.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Med min tur är det väl på väg till norrland eller nåt

I bästa fall ja... :e

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Ungefär som när jag beställde min nuvarande datorlåda (alltså inte den tysta jag fortfarande väntar på :OO), den skickades från Luleå, ner till Örebro och sen tillbaka upp hit till Falun, förmodligen hade postbilen med paketet kört igenom stan för att ta sig ner till Örebro :OO

Eller när jag beställde böcker som skickades från Falun till Örebro och sen tillbaka till Falun :OO

------------------
Jupp

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Bendro, du har råkat ut för ett postmodernt problem kan man säga.

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Humma, jag beställde i helgen, paketet skickades i måndags och igår låg det på postkontoret och väntade snällt på mig. Följde resans gång via världsomspännande nätet, och allt var som det skulle. Är jag favoriserad, måntro? :)

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

Diskriminering!! x(

------------------

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag har faktiskt inte haft några problem själv med Posten, beställde en hårddisk från Göteborg och dagen efter fanns den i Karlskrona!
Nu var ju detta alltså på den tiden jag bodde där och inte här i Katrineholm. Annars hade det väl kanske varit mindre bra. ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Så paketet finns/fanns i Jönköping? Tror jag ska sticka ner till Torsvik och leta i dikena efter nåt vadderat... :e

Men ibland undrar man hur Posten tänker egentligen... När vi på Kåren skickade iväg våra kåravier (8000 st) la vi ner ett jävla jobb på att sortera dem i postnummerordning (helt enligt Postens önskemål) i såna där blå postbackar - både för att få det lite billigare ;) och för att snabba på det lite.

Men vad gör Posten då?
Jo, de kommer och hämtar allt på Gjuterigatan 3A, kör bort det till Kålgården (den lokala sorteringsterminalen) där jag trodde de skulle ta hand om de kuvert som skulle till Jönköping (eftersom backarna var märkta med postnumrena, återigen enligt Postens önskemål), men ånej...
De lastas om, körs ner till Nässjö, märks med den där dataskriften, lastas på en lastbil igen, körs upp till Kålgården, sorteras igen och levereras så till min sambo här på Gjuterigatan 8 D.

Så för ett kuvert som skulle 200 m bort och egentligen bara behövde en omväg till Kålgården en dryg kilometer bort ska det ta en enorm vända ner till Nässjö och tillbaka... :OO

Modern logistik? My ass! :l

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

Paketet lokaliserat!
Det har liggat på Boråsterminalen sedan lunchtid.

Tydligen står det fel postnummer på paketet..två siffor har förväxlats.
Så därför har ett paket märkt med Borås hamnat i Örebro. Cirklat runt i Örebro under en hel dag då dom letade efter ett ställe att leverera det.

Sedan när Boråsterminalen fick det skrev dom en felanmälan och lät det ligga istället för att leverera ut det. Trots att min leverantör efterlyst paketet och sagt till dom att ringa så fort det kom in.

Men!! Imorgon torsdag(idag) någon gång mellan 12 och 13 ringer det på min dörr och utanför står min nya dator

------------------

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Är det ett Företagspaket? I så fall lär du få gå till Posten (eller Bosses Bil eller var utlämningsstället nu är) eftersom de tydligen ger fan i att köra ut Företagspaket till privatpersoner numera... :l

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Det kanske är lite bra när det gäller att bo i Örebro.....det låter jue som om paketen lyckas komma hit innan omvägarna :)

------------------
/Mvh Tengblad

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

[Redigerat av Tengblad den 07 feb 2002]

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Vadå lite bra!
Det är ju mycket bra, alla vägar verkar ju leda hit till Örebro ;)

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Posten fortsätter att förvilla, fick precis ett avi där det på ett ställe står "Ni har ett paket att hämta på Posten", och på nästa står det "Posten utrikes, utkörning till mottagare"
Vafan menar dom egentligen :q

------------------
Jupp

Det betyder att du har ett paket att hämta på posten! ;)

------------------

Som jag misstänkte då ;)

Posten, tydlighet är inte vårt jobb :e

------------------
Jupp

"Posten - Du skickar, vi tappar bort!" :e

------------------

306 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
156 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
164 ms — ändringar (db)