Inte direkt nån spargris utna mer en burk för mynt som tömms när man är fattig.
------------------
/Dahlgren
"Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå"
15 svar · 385 visningar · startad av skyman
Idag ska jag ner och tömma min spargris... i runda tal 800:- småmynt. Pengar som legat och skräpat i mina fickor och jag istället lagt i en vas under ett halvår nu...
:)
Har ni spargis?
------------------
/A.S
Inte direkt nån spargris utna mer en burk för mynt som tömms när man är fattig.
------------------
/Dahlgren
"Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå"
Har också en spargris, riktigt snygg, där jag lägger alla småmynt som ligger och skräpar i plånkaboken.
Har hållt på så i några år och kommer upp i en 700-800 kr ... ganska bra för saker som bara ligger och skräpar :e
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
nä, tyvärr.
Ska nog börja med det faktiskt.
------------------
<A HREF="http://www.okkido.nu" TARGET=_blank>Mellan den 15-17 februari kommer brottsligheten öka med 29,3 %. - Statistiska Centralbyrån</A>
Jag hade en spargris enda tills jag tappade bort nyckeln... tog den där sacken som börjar på "H" som man slår ned spikar i med :e :e :e
------------------
Min far sade en gång: hellre äter jag mig mätt än att jag ser mina barn svälta...
Kapsylöppnare?
tog den där sacken som börjar på "H" som man slår ned spikar i med
Huvudet? :q §e
------------------
Mellan den 15:e och 17:e februari står världen stilla.
Jag har godis och glassbox på jobb så jag behöver ingen spargris :OO :e
------------------
Jag ska bli en ondskefull krigsherre när jag blir stor.
- Vill du ha en Pucko?
Ingen spargris här inte - cola-automaten i skolan äter upp småmynten :)
------------------
I Just Want To Live When I'm Alive
jag har en plåtburk som är en pengasparare. men spargris kan jag absolut inte kalla det för den är fläckig som en ko är ;) och ser ut som en vas lixom.
------------------
-----------------
weee
-----------------
Jag har ett skrivbord som lyckas samla småmynt, och ibland ligger dom i en hatt här brevid. Så jag har ett sparbord och en sparhatt. Hoppas att det duger... ;)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
Jag har ingen spargris.
Tympanon skrev:
Jag har ingen spargris.
Tack för informationen. Särskilt över tre år sedan tråden var aktiv sist blir det extra intressant.
altack skrev:
Tympanon skrev:
Jag har ingen spargris.
Tack för informationen. Särskilt över tre år sedan tråden var aktiv sist blir det extra intressant.
På vilket sätt fyller ditt inlägg mer funktion? ;)
Pace skrev:
altack skrev:
Tympanon skrev:
Jag har ingen spargris.
På vilket sätt fyller ditt inlägg mer funktion? ;)
Det fyller ingen mer funktion, men det drar åtminstone inte upp en tre år gammal tråd. ;) Det är så populärt att gnälla i wF tydligen, så jag tänkte också prova. :D
Brunkar få ihop ~ 1 000 - 1 500 var 3 månad genom att tömma de flesta mynt i en burk.