webForumDet fria alternativet

Homofobier...

Politik & samhälle

23 svar · 173 visningar · startad av phpboy

Medlem sedan feb. 200230 inlägg
Frågan#1

Jag blir så arg på mina kompisar ibland, när det utrycker sig så konstigt mot homosexuella, men va fan, det är ju människor precis som alla andra, även ifall det har en liten annan rumskamrat, visst jag kan själv inte förstå hur man kan tända på en av samma kön, eller hur jäkla skönt det är att ha sex med en kille, jag skulle tyckt det vart förbannat äckligt ifall jag skulle gjort det, men jag behöver ju inte göra det, ifall folk tycker om det, så varför ska många tracka homosexuella? Vad det har för sig hemma hos sig är ju deras ensak, och många säger ju, tänk ifall "han" skulle stöta på mig, men va fan, det är ju bara att säga att man inte är lagd åt det hållet, och inte tycker om han på det sättet, precis på samma sätt som man skulle göra ifall det vore en av det motsatta könet... Alla människor är ju lika mycket värda oavsett vad det har för sexuell läggning, och ska behandlas efter de!

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

*håller med*

------------------
Mathias Broman
Nej, det är tack gode gud inte Viking!

Inte nog med att han är smart, han är cool också

Medlem sedan feb. 20011 517 inlägg

vettigt sagt :)

------------------
Here I am and fuck you if you can’t understand me.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Instämmer

------------------
Två vägar till framgång:

1. Avslöja inte dina hemligheter.
Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Viking är homofob

------------------
Ja, det är tack gode gud Viking!

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Dessa homofobier är ju inget varje människa har naturligt utan det är något som påverkas av media, kompisar men framförallt religon.

Det är ju fortfarande en synd i många religoner att vara homosexuell och dödsstraff var ju länge homosexuellas öde.

Nu kan man kanske inte ändra religonen men folks inställning. Bra sagt phpboy...

------------------
It's a scoobie oobie doobie scoobie doobie melody - Im a Scatman

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Viking är homofob

Trodde Viking gillade svettiga och starka karlar som sitter i båtar och flåsar varandra i nacken hela dagarna. §e

Skämt åsido. Jag är inte emot homosexuella men jag tycker det ändå inte är speciellt trevligt. Fräscha lesbiska tjejer är ju däremot allt annat än otrevligt! :) :)

[r] För tydlighetens skull: Jag menar tjejer och killar i jämförelse som ex. skulle hångla. Inte i jämförelse med kärleken.

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

[Redigerat av Pace den 10 feb 2002]

ok visst men???!!

------------------

[Redigerat av Rinaldo den 09 feb 2002]

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Viking är homofob

Du menar nog Rinaldo va.... :OO

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

rinaldo

------------------
"Skateboarding since 1986"
Jag är en mördare
"Gör det ont frågade guppen medans jag skrek..."

eurica: vad?

------------------

--> Rinaldo

bara ett litet tips kompis: redigera bara bort ditt inlägg innan fler får se det. för jag tror inte du är medveten om vad du säger egentligen.

hoppas allt är bra med dig annars :)

------------------
Jag är en mördare

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

bara ett litet tips kompis: redigera bara bort ditt inlägg innan fler får se det. för jag tror inte du är medveten om vad du säger egentligen.

:q :q :q

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Jag lyder ditt råd denna gång i god tro om att du ser något jag inte ser men varför var detta inlägget oetiskt?

------------------

--> Rinaldo

att berätta att du inte tycker om att se vissa saker som är fullt normala för dom som är homosexuella kan såra dessa människor. Om nån som läser det här på WF och är homosexuell så tror jag inte det känns så kul o läsa. Vet iofs inte eftersom jag inte är homosexuell, men ändå...

desutom vet jag inte om detta även var fel enligt WF's regler. Jag är ingen polis ;) , men tänkte bara att det kanske är bättre om du tog bort det ändå.

eller uttrycker missaktning, nedvärdering av folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, kön, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse.

hoppas du förstår mig? :)

------------------
Jag är en mördare

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag är nog den mest heterosexuella människan jag känner tror jag. Inte för att jag har något emot homosexuella, jag tycker bara inte om ifall de skulle stöta på mig. (Vilket har hänt ett antal ggr :))

Däremot tycker jag att det ligger ett litet ansvar i de homosexuellas händer att hålla reda på sig själva en aning och försöka vara lite mer försiktiga när de raggar killar (jag tar oss som ett exempel, eftersom gay-nojan är större bland män) eftersom de borde veta att reaktionen troligtvis inte kommer att vara av det snälla slaget, om nu killen skulle tacka nej eller avböja något förslag. Sådana är folk idag.

Men jag har varit med om att en kille satte sig i knäet på mig (och jag menar verkligen på det där speciella sättet) och smekte hakan på mig + lite annat. Då kunde jag tyvärr inte hålla mig och sa: "-Antingen kliver du ur mitt knä eller så bryter jag käken på dig." :r

Men då var jag, så att säga, trängd.

------------------
Jag gillar chokladblå himmel.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag tänkte bara flika in att detta är ett ämne där jag tänker mig för ordentligt innan jag, som jag så ofta gjort, formulerar mig klumpigt.

Jag har nog lust att sammanfatta mig så här: Sexualitet är viktigt, prefix är det inte.

Mvh,

------------------
Let your body decide

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Men man kan ju inte påstå att man skulle stå helt oberörd om en homosexuell kom fram och stötte på en, jag måste säga att jag skulle bli äcklad...

------------------
Mathias Broman
Nej, det är tack gode gud inte Viking!

Inte nog med att han är smart, han är cool också

Eureca: Jag menade inte alls så, då jag inte har några som helst homofobier men jag tycker att det ofta kan vara smart av homosexuella att inte skylta med sin läggning då det faktiskt finns folk som skulle vilja slå ner dem.

Om man bor i ett land med en annan religon kan det också finnas fundamentalister, som kan vara ett stor hot mot dem.

------------------

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Däremot tycker jag att det ligger ett litet ansvar i de homosexuellas händer att hålla reda på sig själva en aning och försöka vara lite mer försiktiga när de raggar killar

Varför då? Är det verkligen ett så stort problem? Eller är det så att man har större förståelse när personer av motsatt kön beter sig ovärdigt?

Sådana är folk idag.

Men är det inte det som är det stora problemet som man borde försöka förändra? Titta bara på hur ni skriver i den här tråden och vad ni har för fördomar. Det låter ju nästan som att ni blir överfallna av översexuella män varenda dag.

det ofta kan vara smart av homosexuella att inte skylta med sin läggning

Men snälla... det handlar väl ändå inte om att skylta med sin läggning? Jag har så svårt att förstå hur man kan låta bli att ha respekt för andra människors kärlek till varandra. Varför måste diskussioner om homosexuella bara handla om på vilket sätt de har sex med varandra? Varför kan vi inte inse att kärlek är någonting fint som borde respekteras oavsett vilket kön de älskande har?

Tänk om någon skulle säga till mig att jag inte fick visa att jag har känslor för en annan person bara för att visa hänsyn till omgivningen...

------------------
webForum har stängt 15-17/2 för uppgradering till v2.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)