:( :( :( :l :l :e :e
vet inte om jag ska skratta eller gråta...
------------------
It's a scoobie oobie doobie scoobie doobie melody - Im a Scatman
11 svar · 337 visningar · startad av Bendro
Börjar med att säga att detta inte är ett rop på hjälp som borde flyttas till annat forum. Bara en liten skröna om hur det kan gå....när man inte kan tekniken så bra som man tror. (och när man köper MS-produkter som inte är minst ett år gamla)
Jaha..så stod då min nya dator i sin fina låda på golvet. Riva...slita..packa upp...koppla ihop.
En svettig halvtimma senare..ta-daaa..där står underverket och bara väntar på att jag skall slå om strömbrytaren så den kan börja visa vad den går för.
Startar upp...mmmm..fläkten surrar belåtet. Windows XP´s startskärm dyker upp på skärmen...jag leer.
Se där ja...allt är igång och verkar funka fint. Om jag skulle ta och installera Norton Antivirus..i med skivan och så sätter vi igång. Installationen börjar fint...men va nu...varför blev skärmen svart? Ehh..vänta lite..varför startar datorn om??
Väntar nog lite med Norton. Sätter på lite musik under tiden medans jag funderar. Funkar kanon i ca 4 takter..sedan är det dags att starta om igen tydligen.
Hmm...försöker installera ICQ..samma retulstat. Gör ett nytt försök och nu får jag in ICQ.
Går ut på nätet...hmmm tydligen är det här en bugg som fler har drabbbats av...rekomendation formatera om hårddisken och installera om XP.
*suck*
Får tips om att testa att köra installationen igen...hmm.ok. Gör så.
Den nya installationen vill lägga sig på D:...nja..vill ju inte ha två XP installerade...försöker avbryta med restultatet att datorn startar om.
Har nu en buggig XP installerad på C:, samt en påbörjad installation på D:
Ok..dags att fixa en startdisk..med CD-stöd. Hmm..går inte att göra i XP?! Letar en stund till sedan ger jag upp..tar fram min startdisk för win98...lika bra att formattera skiten och lägga in 98:an istället.
Startar om med startdisketten...funkar kanonbra. Nu skall vi se...format c:...Yes...ok, now we´re talking.
Formatteringen funkar fint. Dags att installera win98. Hmm..a:/install...nähä...ngt underligt DOS-fel..vägrar fortsätta installationen. *svordomar*
hmm..får väl försöka installera XP igen då..nähä..går inte att göra från DOS-läge. Starta om. Boota från XP-skivan...så ja..nu börjar installationen..men vänta lite..den försöker fortsätta på den kraschade installationen på D: *ett stor antal hårstrån antar en allt gråare nyans*
Går ut i DOS...får väl formattera om D: då..så den installationen inte ligger och stör. Nähä..DOS hittar inte D:...kan det vara för att det är NTFS?
Nulägesrapport:
Kan inte installera XP...kan inte installera win98...kan inte formattera om D: så jag kan installera XP.
Slutsats:
Datorn är för närvarande den dyraste skrivbordsprydnaden jag har. 
------------------
Tillägg Till Murphys Lagar.
I naturen är ingenting någonsin helt korrekt. Därför, om allt verkar vara riktigt ........ då måste något vara fel.
:( :( :( :l :l :e :e
vet inte om jag ska skratta eller gråta...
------------------
Datorn är för närvarande den dyraste skrivbordsprydnaden jag har
Och hatade?
------------------
/A.S
Hett tips: Använd diskverktygen som ligger på XP-skivan för att trixa med dina partitioner etc ;)
Hett tips 2: Du hittar dom genom att trycka F2 när du bootar mot skivan...
------------------
Visste du att man får tramsa här???
[Redigerat av Bire den 08 feb 2002]
Heta tips och heta kvinnor uppskattas alltid :e
Bugar och tackar Bire..skall testa när jag kommer hem ikväll.
------------------
Tillägg Till Murphys Lagar.
I naturen är ingenting någonsin helt korrekt. Därför, om allt verkar vara riktigt ........ då måste något vara fel.
Såg dom hete tipsen men var var dom heta kvinnorna?
------------------
Kanske kan man köpa Bendros dator billigt just nu? :q ;)
------------------
Mellan den 15:e och 17:e februari står världen stilla.
Det verkar som det var WinXPhellnight igår :) Min server med WinXPpro började visa bsod, lugnt tänkte jag, jag installer om ovanpå befintlig installation. Startar installationen, vissa filler verkar vara svåra att nå på skivan men det tuggar på. Skiten startar om, konstaterar att det fattas ngn fil för att fortsätta installationen, startar om, konstaterar att det fattas ngn fil för att fortsätta installationen.
startar om, konstaterar att det fattas ngn fil för att fortsätta installationen.
startar om, konstaterar att det fattas ngn fil för att fortsätta installationen.
Suck... Hoppas det funkar bättre i kväll när man inte är så trött och förbannad.
LOL :r Tänkte inte på att jag läste ett gammalt inlägg efter en sökning :)
Tips, är du säker på att själva hårdvaran i din maskin inte har nått fel också? Det låter troligt tycker jag, för det är ganska svårt att sabba en XP installation om inte det var nått fel på hårdvaran när det installerades första gången
Jag har inte hunnit kolla på det så mycket, det hände sent i går kväll x( Det har snurrat på bra sen i Oktober men saker kan ju gå sönder..
Snygg timing Nicrosoft...precis ett halvår sedan jag hade problem :e
I mitt fall berodde problemet på en felaktig minnesmodul. Var det som gjorde att den bootade om stup i kvarten. Tack och lov för garantier och en återförsäljare med kanonservice.