webForumDet fria alternativet

Hur blir ni när ni är kära???

Livsfrågor & relationer

22 svar · 220 visningar · startad av Cloe

Medlem sedan maj 2001739 inlägg
Frågan#1

Eftersom det är så mycket kärleksprat här på wef just nu, så tänkte jag fortsätta med detta onekligen intressanta ämne :)

Hur blir ni när ni är förälskade/kära??? :q :q :)

För det första så är väl alla ense om att förälskad och kär är två helt olika saker?? Vad är skillnaden för er???

Förälskad är för mig något som jag kan bli lite spontant "hit o dit", eller det är inte lika allvarligt som kär. När jag tycker om nån jättemycket kan jag få för mig att jag är kär, men egentligen kanske jag bara är förälskad...does it make sense?? :q Jag har t ex blivit förälskad i tjejer ibland, men det är bara för att jag har känt mig fascinerad och förhäxad av deras skönhet och intelligens o personlighet... Det har inte haft nåt att göra med att jag skulle vilja va tillsammans med dom, utan bara en känsla av "tycka om"...förstår ni?? ;)

Likadant var det när jag träffade en kille på en folkhögskola som jag nästan blev helt besatt av :r, men i efterhand har jag kommit på att jag inte alls var kär, utan mer än känsla av....försälskelse...tror jag...eller...jag vet inte... :OO

Kär är ju däremot när man är helt pirrig o hjärtat bankar och man blir helt fylld av fjärilar i hela magen o kan inte göra annat än tänka på personen ifråga. Det har jag inte varit så många gånger i mitt liv, men dock...Det är underbart!!!!! :D

Hur blir NI?? När och hur upplevde ni er största KÄRLEK?????

------------------
i mitt huvud finns det mycket trassel som är grönt och blinkar när jag skriker

[Redigerat av Cloe den 04 feb 2002]

[Redigerat av Cloe den 04 feb 2002]

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Blir man kär på riktigt så ballar ju hela skallen ur totalt.

------------------
1234567891011121314151617181920212122232425262728293031

EXAKT!!!

------------------

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

usch o blää, vad alla ska snacka om sånt!

------------------
Viking?

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

som rosa elefanter.. o solen lyser...o det är vitt.... det är mysigt... det är varmt på kinderna... det är sång...det är fågelkvitter... man flyger... man svävar... man är stabilt hög... man njuter.... man drömmer sig bort hela tiden..man tänker inte på annat... inget splar så stor roll som det där man vill vara nära.... hålla om... kyssas.... det är vår... hela livet är framför en.. man är inte rädd ... man andas lungt...man sover gott... mat smakar gott om man är medveten om att man äter... man är borta i sina tankar.... man flyger igen... huuuh.... svävar omkring o njuter....himlen är så blå och vacker....finns så mycket vackert i livet.... man mår riktigt bra... mmmmm..... kärlek o förälskelse.... :)

------------------
"Skateboarding since 1986"
Jag är en mördare
"Gör det ont frågade guppen medans jag skrek..."

men okkido då... :( inte va lessen nu...du heter väl inte okkido för ingenting??? :q ;)

------------------

eureca>> Just så! :)

------------------

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

som rosa elefanter.. o solen lyser...o det är vitt.... det är mysigt... det är varmt på kinderna... det är sång...det är fågelkvitter... man flyger... man svävar... man är stabilt hög... man njuter.... man drömmer sig bort hela tiden..man tänker inte på annat... inget splar så stor roll som det där man vill vara nära.... hålla om... kyssas.... det är vår... hela livet är framför en.. man är inte rädd ... man andas lungt...man sover gott... mat smakar gott om man är medveten om att man äter... man är borta i sina tankar.... man flyger igen... huuuh.... svävar omkring o njuter....himlen är så blå och vacker....finns så mycket vackert i livet.... man mår riktigt bra... mmmmm..... kärlek o förälskelse....

Eureca har blandat ihop det här med att knarka.

Jag blir helt sprallig, jag kan inte sitta still, jag lyfter telefonluren fem gånger i timmen, kollar alltid på mobilen, suckar och är allmänt glad. :)

Sen skriver jag mycket under tiden med. Väldigt mycket faktiskt.

------------------
Jag gillar chokladblå himmel.

--> OveRRidE

livets knark ja.. :)

------------------
Jag är en mördare

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Jag gar omkring med ett "Mona-Lisa" leende pa lapparna...ungefar sa har *ler mystiskt*

------------------
It is not the destination that is the most interesting...
It's the trip.

--> annesophie

precis vad jag tänkte när jag såg bilden på dig... men jag vågade inte säga att du ser ut som monalisa när du ler sådär ;)

------------------
Jag är en mördare

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Blir man kär på riktigt så ballar ju hela skallen ur totalt.

Bire torde således gå omkring i ett konstant kärleksrus.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag minns inte.....var för länge sen jag blev det.....

------------------
/Mvh Tengblad

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Jag tycker inte om att vara kär... Man är blir ju helt blåst och kan inte tänka klart.
Men vänta nu... jag är ju kär nu... :q :OO

------------------
/A.S

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Får nog byta tillbaka till Grymt igen. eller det är nog inte ett passande namn heller. :x :x

------------------
Viking?

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Blyg som f*n, det är jag inte i vanliga fall, men då jag är kär så säger jag inget... *suck*

------------------
Mathias Broman
Goldy med marmelad?

Inte nog med att han är smart, han är cool också

Medlem sedan dec. 1999653 inlägg

för mig käns det som om hela världen vänder sig och ler mot mig. jag lyckas hitta positiva saker i de allra värsta tänkbara situationer. livet blir lätt och problemen seglar iväg utanför ens privata lilla avskärmade såpbubbla som man just då lever i. jag är lycklig. :)

------------------
Think about it.

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Hmm... Jag vet inte riktigt, kanske som en hashpipa? :o

Undrar hur en hashpipa är... Hmm.

Men jag skulle gissa på att det är något liknande...

------------------
Hamster!

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Med hashpipa menar du vattenpipa, eller? Så du bli alldeles bubblig och gasig? §e

Medlem sedan jan. 2002304 inlägg

Blir man kär så finns bara den personen! ;)
Och det är det enda man pratar om... :OO han hit och han dit. Ens vänner blir ju ganska knas på en... *s* (han tycker si och så blabblablabla...)

Länge sedan nu förvisso :( numera är det bara JavaScript hit och dit.. gör man så här kan man skapa det här och... :l
är jag kär? :q *hjälp*

------------------
*Om man aldrig frågar lär man inte få veta*

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)