webForumDet fria alternativet

Söndagstråd?

Småprat

24 svar · 174 visningar · startad av colione · sida 2 av 2

Frågan, av colione

A vampire bat came flapping in from the night covered in fresh blood and parked himself on the roof of the cave to get some sleep. Pretty soon all the other bats smelled the blood and began hassling him about where he got it. He told them to knock it off and let him get some sleep but they persisted until finally he gave in. "OK, follow me," he said and flew out of the cave with hundreds of

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Tengbladh > Den typen av humor får man nog tåla idag, med tanke på allt som händer överallt i sammhället, folk skämtar ju hejvilt om talibaner, wtc-konstruktioner, blondiner och andra saker som mer eller mindre kan vara mycket smaklösa.

Ja det kan man tycka(?) Men jag tycker att det är osmakligt eftersom några utav dessa sjukdomar räknas som den nya svenska folksjukdomen så finns det med stor sannolikhet någon eller några som kan lida av nått av dessa (eller liknande).

Jag lider själv av paniksyndrom och det är väl inte allt för långt ifrån dessa. Jag tar inte illa upp personligen. Men eftersom jag vet hur en del kan ha det så finns det möjlighet att någon tar väldigt illa upp. Just därför tror jag att man ska tänka sig för innan man skriver ett sånt inlägg.

------------------
/Mvh Tengblad

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

Medlem sedan jan. 2002304 inlägg

Hm.. I can see your point.. Tengblad

Dock har jag en del erfarenheter från just den sektorn *ler*

Därför tyckte jag det var lite kul. (*ironiskt vis* då det är väldigt överdrivet, som alla skämt!)
Det är ju inte så man kan tror att det är så det är!!!
Precis som att alla blondiner inte är smarta eller Oopps menar ju dumma :e

Typiskt sverige att göra dessa sjukdommar till en så ful & oaccepterad grej!! Jag önskar folk kunde driva lite mer med mina problem *garv* för jag kan leva med dem... "hyss hyss här kommer hon, låt henne inte höra att vi talat om det".. typ *s* trams! ;)

------------------
*Om man aldrig frågar lär man inte få veta*

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag förstår hur du menar Guppen. Men man vet jue inte hur andra reagerar.

Jag digga dina andra storys förövrigt :e :e

------------------
/Mvh Tengblad

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag vill inte vara sådan, men ett sätt att lära sig leva med sin sjukdom/åkomma är väl ändå att försöka antingen skratta åt det och se det bästa i situationen eller helt enkelt acceptera faktum och låta andra ha kul, medans man inte bryr sig själv.

------------------
Jag gillar chokladblå himmel.

Medlem sedan jan. 2002304 inlägg

Precis!
Håller med dig Ove(*s*)RRidE.
Kommer ihåg Kaj Kinvall på... var det, trax? ;) han sa väl alltid "ett gott skratt förlängrer livet" hm, eller så var det på "smultron och tång".. hm, glöm det.
Ett gott skratt förlänger livet :)

Alla har mer eller mindre något problem, som dagens samhälle ser ut.
Kan man acceptera sig själv, hjälper man sig själv massor.
Plus, något som jag lärt mig...

Just det där att skratta åt sig själv :e jag är... eller har iallafall varit, ett riktigt klantaschel ;) gjort bort mig gång på en annan...
Men det bjuder jag på :e

Tengblad :)
*tummen upp* ;)

------------------
*Om man aldrig frågar lär man inte få veta*

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)