Tycker också det är fel att ge astrid ett pris efter hennes död... Visst, hon borde fått det när hon levat men det är väl bättre att ge det till någon levande och inte upprepa misstaget att missa en viktig person...
------------------
MVH
12 svar · 174 visningar · startad av Cloe
Alltså, va håller nobelkommitén på med?? :q :q :q Läste i tidningen igår att de funderar på att nominera Astrid Lindgren till Nobels fredspris! Varför nu? :q x( Nu är hon död!! Nu om nångång har hon ju ABSOLUT INGEN nytta av något pris.... :x Jag blir så j***a förbannad o ledsen. Borde närapå vara förbjudet att ge någon pris postumt, så kanske de hade tagit sina förnuft tillfånga o tagit vara på livet när det fanns där.
:(
------------------
i mitt huvud finns det mycket trassel som är grönt och blinkar när jag skriker
Tycker också det är fel att ge astrid ett pris efter hennes död... Visst, hon borde fått det när hon levat men det är väl bättre att ge det till någon levande och inte upprepa misstaget att missa en viktig person...
------------------
MVH
Rinaldo>> Ja, vad har man för nytta av priset när man ligger torr, kall och död i underjorden?? :q :q :q
------------------
Astrid kommer aldrig dö!!! som någon så bra sa här på wF.
Hon lever kvar i Tjorven, Pippi, Emil, Ronja och hela bunten! :)
------------------
/A.S
Det var inte så jag menade iaf..... Jag tycker iaf den som får nobelpriset har rätt att glädjas över det....
------------------
MVH
skyman>> Det vet jag väl!! Astrid kommer alltid att vara en del av mig och min barndom, men det handlar ju inte om det i denna tråd...håll dig till ämnet och försök vara lite realistisk ;) :p :p :p
------------------
Du har rätt...
Jag kom ifrån ämnet, skall inte upprepas igen. :e ;)
Jag ville bara släppa av mig lite OT efter att ha varit extremt IT (in topic) idag. :)
------------------
/A.S
Så där är det ju jämt.. Så fort nån dör så är det dags för utmärkelser etc..
Det går bort!
Priser skall folk vinna när de lever!
------------------
1234567891011121314151617181920212122232425262728293031
Ja visst ar det idiotiskt! Men det dar har man val vetat skulle ske i manga ar...
Men, om Astid Lindgren skulle fa Nobelpriset postumt sa gar pengarna sakert till nagot valgorande andamal som i langden antagligen hjalper barn eller sjuka nagonstans...
------------------
It is not the destination that is the most interesting...
It's the trip.
Astrid var en elak j-vel hon!
------------------
======goldy=======
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns" TARGET=_blank>db<---BURNER--->db</A>
Håller med helt och hållet...
Lite sent påkommet!
Men... på något sätt tycker jag ändå det är en bra sak. Bättre sent än aldrig! Hon stod för en väldigt god sak och det är väl det som ska lyftas fram.
Dock är det ju rent ut sagt fördjävligt att komma på det nu... även om folket skulle glädjas å hennes vägnar levande eller som... :x .
------------------
*Om man aldrig frågar lär man inte få veta*