webForumDet fria alternativet

nickName ... the story about... :)

Småprat

91 svar · 2 989 visningar · startad av Guppen · sida 5 av 5

Frågan, av Guppen

\--------------- \NYFIKEN\ ---------- Cloe undrade var "Guppen" kommer utav... Under mina dagar här är det flera namn som har fått mig att bli nyfiken!! :e Så.. kom igen!! Berätta va tusan ni valde just ert namn för!!! :p Helst ni forumledare... :e "Jag har kallats guppen av mor & far sedan liten... Hm.. för att jag \guppar\ :e Helst innan jag somnar :OO ...rastlös liten rackare." De

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 2003970 inlägg

HeHo, heter du kanske...låt mig gissa, Helen Holgersson kanske?(om du nu är tjej ;) )

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Min är tråkig, mitt nick är caze och det kommer från inloggnings systemet på min gamla grundskola där vissa började kalla mig därefter... :e Sen blev det helt enkelt bara det :)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Fick denna sida länkad till fånig tråd skapad av undertecknad. Tänkte att det har väl hunnit hända en del sedan denna föll ner i glömska... ;) Jag har just roat mig med genomläsning... och jag är väl inte enda nykomlingen?

Min historia: Började med hjärnsläpp. Heter eg. Åsa - nu blev ni förvånade va :q - , prövade aldrig med det, det hade kanske funkat? Däremot prövade jag Asa, asa och aasa alla upptagna! Minst ett av någon som knappt gjort några inlägg alls, GRR... Då hemföll jag till mitt gamla inloggningsnamn på datorn.... mycket odramatiskt val.

Medlem sedan jan. 2003270 inlägg

Kommer in ganska sent i diskussionen, men jag kan ju ändå berätta att mitt nick inte är taget från "Black Speech" utan jag tog helt enkelt de första två bokstäverna ifrån mina tre förnamn.

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Anders Kaj Thore eller Annelie Karin Therese? ;)

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

aasah skrev:

Fick denna sida länkad till fånig tråd skapad av undertecknad.

Där fick man så man teg:OO
(ibland önskar man att "mesen" inte var så snabb att länka till tidigare trådar ;) )

Medlem sedan apr. 2003289 inlägg

Jag kollade på en film, En 4 timmars lång rysare! O efter den fimen ville jag ha det som ett Nick! Innan Jag hittade de hette jag IceQueeN på nätet! de va de de

Medlem sedan jan. 20021 122 inlägg

xtreme skrev:

... har även använt mig av stavningen X3M som kan läsas både på svenska och på engelska.

Eksem?:OO

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

pettson ---> *ASGARV*

Jag har ett par andra nicknames jag använder men jag ville ha nåt nytt bara för wF ;) Så såg jag en intervju på tv med en som hette Cecelia, så jag kortade av det. Mitt riktiga namn börjar också på C.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Skulle registrera mig någonstans där de krävde att nicket var minst 5 tecken långt. Då min fantasi var (och fortfarande är) fruktansvärt dålig förlängde jag bara mitt namn (Per-->Peeer). Sen dess har jag inte orkat ändra:OO

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Mitt nick 'sneeze' har hängt med mig i alla år. Tror det hela
började med att jag skulle regga en 'fyndig' mail-adress.
Efter timmar av inbördes dividerande så blev det
'isneeze@nånmailbroker.nåndomän' och därav
'sneeze'. Efter det, så såg jag ingen anledning att byta.
Jag trivs ganska bra med mitt lilla nick, faktiskt..

:bire

Medlem sedan jan. 2003270 inlägg

Luxman skrev:

Anders Kaj Thore eller Annelie Karin Therese? ;)

Det första var ganska nära. Anders Karl Thomas hade varit ännu närmare :e

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)