-> eureca
herregud som du håller på ;)
------------------
i'm going nowhere without my mössa!
Rinaldo> Minsanns intelekt försätter mig, Matti och Pace i en mörk skugga
72 svar · 1 065 visningar · startad av Rinaldo · sida 2 av 4
En tråd om kläder! Var handlar ni? Vilken typ? Märkes, Skjortor, Hårdrock osv.... Vad kostar era kläder? HUr ofta tvättar ni era kläder? ;) \------------------ MVH
Läs frågan i sin helhet →-> eureca
herregud som du håller på ;)
------------------
Pris spelar faktiskt inte så stor roll tycker jag, känslan av att köpa nåt man tycker om att gå omkring i tar bort svidet i plånboken.
Kan inte göra annat än hålla med.
Däremot köper jag inte kläder varje månad, och klädvalet...tja, det varierar beroende på vilket humör jag är på när jag handlar.
Oftast är det nog rätt "alldagliga" kläder tror jag.
Tvättar gör jag så fort jag hinner, eller när det börjar bli akut.
------------------
Lyssna inte på vad jag säger, förstå vad jag menar! :)
--> Minsann
Vi kan väl ha en skatesession snart så är väl den här saken löst? :)
------------------
Skateboarding since 1986
"Jag är ingen pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"
Det är lite tråkigt ibland när man är ute och folk dömer en som värsta ligisten för ens kläder.
Jag var på en pub i stan en gång för ett tag sen och frågade en tjej ifall hon ville dansa (big mistake, hörde jag senare). Hon tittade på mig, flinade och sa; "Med de där kläderna?" Sen gick hon.
Nämnas kan, att jag hade på mig ett par vanliga baggys (nu snackar vi inte rejäla baggys alltså, utan ett par ganska normala ;)), en grå t-shirt utan tryck och en ljusblå skjorta, uppknäppt.
Men hon skulle bara veta vad hon missade. :e
------------------
Har du prövat vår nya miljövänliga soppåse i jaktarm?
-> eureca
vad är det vi ska lösa? :q
------------------
-> OveRRidE
knäpp tjej ;)
------------------
minsann > Ja. Jag som är såååå snäll. :e
------------------
--> Minsann
så du får bort stämpeln som skatewannabe!
------------------
Skateboarding since 1986
Kläder ska vara bekväma. Vad är då bekvämt kanske ni undrar.. har tyvärr fastnat för 501:or vilka är i dyraste laget för att par jeans 700 :o . Stickade tröjor är alltid trevligt om de är tunna...
Skor är något som får kosta hur mycket som helst.
Vintertid sitter oftast ett par Lundhagskängor på fötterna, jag köpte dom för ca 1700 -96 och dom ser ut som nya fortfarande. Jag kommer nog att dras med dessa kängor livet ut :) Känogorna fungerar utmärkt på sommaren om det är lite blött i skog och mark.
Sommartid Birkenstock eller ett par grövre gympadojor.
Tvättar var tionde dag ungefär och undrar varje gång varför tvätten inte hinner torka innan tvättiden är slut x(
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
[Redigerat av Klös den 25 jan 2002]
har tyvärr fastnat för 501:or vilka är i dyraste laget för att par jeans 700
har för mig att ett par av mina skatejeans kostar 900:- ute i handeln... :)
------------------
Skateboarding since 1986
-> eureca
jag vet inte vad du sysslar med eller försöker uppnå.. ;)
men är du ute efter att dissa mig så är du fel ute :) orkar faktiskt inte diskutera en så liten grej som att du ogillar att jag klär mig som jag vill, faktiskt. sen känner du mig varken tillräckt eller har rätt till att döma mig, inte ens att påstå att jag är en wannabe. har åkt bräda, älskar allt som har med skejt att göra men åker bara inte längre. menar du att detta tar ifrån mig "rätten" att gå klädd i baggysar? :q
larv.
------------------
[Redigerat av Minsann den 25 jan 2002]
eureca --> gränsen för vart dyrt börjar beror nog på ekonomin, studiemedel är inte bra ekonomi :(
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
Ordet wannabe finns inte för mig. Eftersom vissa väljer stilen inte pga att det skejtar, utan pga att det är snyggt (ok inte för vissas ögon) och framförallt skönt att gå i, har det blivit mer och mer utspritt.
Wannabe är fel. Man får väl se ut som man vill, åka ifall man vill.
Det närmaste jag kan tänka mig ordet är nån som klär sig som en skejtare, går omkring med en bräda, men inte åker. Det, om möjligt, är en wannabe.
------------------
--> Minsann
nejdå...fortsätt du ha på dig dina kläder.. (vi vill ju inte se dig naken right?) men det ger mig rätten o skämma ut mig genom att kalla dig för skatewannabe ;)
och egentligen... jag är inte ute efter att dissa dig..mitt svar hade varit exakt samma oavsett ditt svar eller inte...
och varför så känslig? är du inte stolt över dina kläder? eller är det något som känns fel? iofs... att du har skateboardskor som faktiskt kostar mer pengar just för att dom ska hålla när man åker skateboard känns lite konstigt. jag menar..betala för något man inte använder?
------------------
Skateboarding since 1986
[Redigerat av eureca den 25 jan 2002]
-> OveRRidE
Det närmaste jag kan tänka mig ordet är nån som klär sig som en skejtare, går omkring med en bräda, men inte åker. Det, om möjligt, är en wannabe.
can't agree with you more.
och det, är jag definitvt inte. :)
------------------
och det, är jag definitvt inte.
Phu! ;)
Nej, det trodde jag faktiskt inte heller. :f
------------------
-> eureca
desto mer du säger, desto mer ogillar jag dig ;)
men det ger mig rätten o skämma ut mig genom att kalla dig för skatewannabe
ja du får väl skämma ut dig hur mycket du än vill - kan dock inte förstå varför det ska gå ut över mig :q :p
------------------
UPPSATSVARNING!!! :e
Tesa: ![]()
Minsann:
Rätt nog, just nu. :)
Varför förolämpad? Värderar du folk efter kläder? Det gör inte jag. Vad tycker du att det betyder att min undermedvetna bild var sån om du blir förolämpad? :q Förstår inte.
Jag tycker att du gör helt rätt som klär dig i de kläderna om du trivs i dem, Minsann. Tycker också att en baggy-jeans kan vara snyggt/bra precis som andra kläder kan vara det.
Euro-D
Tycker absolut inte att de som "lever" skateboard har ensamrätt på skejt-inspirerade kläder, men vet/förstår nog ändå vad du menar när du säger att du funderar på att byta pga det. Om jag fattar det rätt är det inget mot Minsann utan bara att skejtkläder inte längre betyder att man har en massa saker gemensamt som det gjorde till stor del innan (ca 10 år sedan). Om man nu började prata med någon för att personen har skejtvarumärken på sig skulle det inte lika ofta resultera i att man har skateboardsporten gemensamt.
Själv hade jag inte ens skejtkläder på den tiden, förutom när jag åkte. Annars såg jag alldaglig ut för att låna Tesa's uttryck, men bara skejtskorna fungerade tom på det där roliga sättet då. 95% (uppskattning) av de som hade dem åkte och av rätt anledningar (skoj, inte cool).
Själv tänker jag byta av en annan anledning.
Det tänker jag göra igen när jag får råd att bygga upp en garderob. Problemet är bara att jag aldrig skulle få vanliga kläder som jag gillar gratis men att det händer ganska ofta med skejtkläder.
------------------
Från sagt till gjort är språnget stort.
-> OveRRidE :)
------------------
En del mycket intressanta svar här... Nu går nog jag in och berättar vad jag har på mig...
hm.... öhh... skäms lite men jag har på senare år blivit lite av en märkesbög i vissa sammanhang men ofta har jag helt vardagliga kläder...
Jag tycker precis som andra här att det är helt ok att köpa en skjorta för 700 om man gillar den och kan ha den en del...
Ska jag ta ett foto på vad jag har på mig nu så kan ni få se?
------------------
MVH