Någon som vet hur man söker på google? :OO
Sök efter "helikoptercertifikat" och "AH". AH är den tekniska benämningen på helikoptercert.
8 svar · 812 visningar · startad av MAGGE
Nån som vet vart man kan vända sig om man vill ta ett helikoptercertifikat? Webida, adress, telefonnummer vad som helst!
------------------
Sidan för riktiga gamers!
Och ett fett gamerforum!
Lämna ditt bakomflutna före dig!
Någon som vet hur man söker på google? :OO
Sök efter "helikoptercertifikat" och "AH". AH är den tekniska benämningen på helikoptercert.
Enligt brorsan som e yrkespilot kan du börja med att ta vanligt flygcerfikat först för det krävs innan du får ta helikoptercerfikat... Fast det sa han iförsig för ganska längesen så det kan ha ändrat sig...
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
Jag har för mig att man utan förkunskaper kan ta helikoptercert & att det kostar runt 25-30 000:-
Ring den lokala flygplatsen.
------------------
Det här är en riktig hårdrocksbil
Ring den lokala flygplatsen
Den lokala flygplatsen här i Katrineholm är en åker och dom enda som är där nu är nog en flock rådjur. ;)
Nej, men han är väl inte den enda som har funderat på helikopter-cert. :)
http://www.abc.se/~m9963/flygyrke.html
Kanske finns några tips där? ;)
------------------
"Jag är inte lat, jag bara lever livet lite saktare..."
Rickard >> Did that done that! Hittade inte mycket på helikptercertifikat m.m. i sökmotorerna. Men ska pröva ditt tips om AH.
Jag hoppas inte att man måste bli vanlig pilot först utan kan studera till helikopterpilot direkt. Kanske som med bil och MC att mycket är gemensamt och att man får lite annorlunda frågor på slutet? ;)
Joakim E >> Tack för tipset! Ska lusläsa!
Fler tips mottages med glädje!
------------------
Sidan för riktiga gamers!
Och ett fett gamerforum!
Lämna ditt bakomflutna före dig!