webForumDet fria alternativet

Det här med att leta lägenhet är inte lätt...

Boende & hem

7 svar · 203 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Det är fan knepigt. Både denna och den förra lägenheten fixade jag hur snabbt som helst. Förra lägenheten började jag leta efter en onsdag - på måndagen låg kontraktet i brevlådan. Den här lade jag ut en annons på nätet om byte en fredag - på söndagen fick jag mail från en kille, kollade lägenheten på måndan och skrev på kontraktet på onsdagen. :h

Men nu när det liksom är bråttom - det känns jävligt skumt att dela lägenhet och säng efter bruten förlovning :l - då hittar jag inte ett smack...

Sitter herrskapet på några tips när det gäller lägenhetsletning så får ni gärna dela med er! ;)

Samtidigt passar jag på att fullständigt skamlöst göra reklam för min tråd i Internet & Webtjänster! :e Allt för det goda syftet att skaffa mig en lägenhet... ;)

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

tråkigt o höra :(

vilken stad letar du i?

r, jönköping såg jag nu... ;)

------------------
Skateboarding since 1986

"Jag är ingen pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"

[Redigerat av eureca den 25 jan 2002]

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag har tyvärr inga andra tips än det som fungerar där jag bor - ha rejält mycket pengar och köp en lägenhet... ;)

Jag hoppas att det löser sig för dig, det är inte kul att vara i din situation. :)

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Man behöver väl inte mycket pengar för att köpa en lägenhet?? Det räcker väl med att banken har pengar att låna ut?

Vi lånade faktiskt på hela beloppet då vi inte hade några pengar alls till handpenningen. Det gick kanonbra! Nu har dessutom värdet på lägenheten stigit rätt mycket (vi betalade 275.000 för 4 år sen och grannen köpte sin identiska lägenhet i våras för 460.000:-) :)

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag tänker faktiskt gå mot strömmen lite och frågar istället; Hur mår du efter brytningen? :(

(Man måste ju se efter sina fränder på höglandet ;))

------------------
"-Of all the things i´ve lost, i miss my mind the most.-Ozzy

Medlem sedan jan. 2002133 inlägg

r) äsch...det ska ju skrivas i den andra tråden. Fixar det!

[Redigerat av Tesa den 25 jan 2002]

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

För all del, länkar tror jag man kan lägga in i det här forumet också... ;)

Köpa känns inte som nåt alternativ än så länge - med en fet studieskuld och ett jobb man inte blir rik på känns det lite vanskligt.

OveRRiDE: Jönköping = Höglandet? Närru, det är bara uppförsbacke till Nässjö... ;)
Men det känns bara underligt nu iom att vi fortfarande bor i samma lägenhet... :l

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag vet inte hur det är i Jönköping, men i många mindre samhällen brukar det vara betydligt billigare att ta ett lån och köpa bostadsrätt än att hyra en lägenhet. I praktiken gäller det även Stockholm om man tar med kostnaden för svarta hyreskontrakt i beräkningarna.

------------------
Två vägar till framgång:

1. Avslöja inte dina hemligheter.
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)