Nja, jag skulle nog snarare tro att "smekmånaden" har tagit slut och att allvaret är på väg att börja.
mvR
13 svar · 393 visningar · startad av erik
Hej,
när jag först blev medlem här så var det så många nya inlägg varje dag att det tog en halvtimme att kolla igenom allt!
men nu händer aldrig någonting...nästan ;)
------------------
banan.erik@home.se
Nja, jag skulle nog snarare tro att "smekmånaden" har tagit slut och att allvaret är på väg att börja.
mvR
Hej erik,
Det är nog som Rikard säger att smekmånaden är över. Det är nu som det ska visa sig om webForum har förutsättningar för ett fortsatt liv på nätet.
Tyvärr så är det nog som med mycket annat här i livet - att det kräver engagemang. Detta engagemang måste hållas vid liv av de deltagande, men framför allt av de som var med och startade forumet. Att slå sig till ro har aldrig varit en taktik som fungerat.
Forumet har byggts upp till en fantastisk plats för utbyte av kunskap, men utan vidareutveckling kommer det att bli svårt. Man måste framför allt ha en strategi för hur man ska synas i bruset och göra sig hörd.
Jag tycker ditt inlägg är en indikator på att alla som var med från starten ska ta sig en funderare.
/webb
skicka en beskrivning på webforum till aftonbladet it, internetguiden/world så kanske den kommer med där med lite tur :)
gör reklam.. överallt, men spamma inte
Som alltid när man ställer upp ideelt på olika projekt, så kan det ibland bli lite tidsbrist.
Det gick ganska mycket tid åt att dra igång projektet och jag antar att flera av oss nu behöver kompensera detta genom att ägna lite tid åt kunder och inkomstbortfall.
Jag är dock ganska säker på att det dyker upp lite fler saker inom snar framtid och kanske det viktigaste av allt, vi har mig veterligen ännu inte marknadsfört detta.
Där kan vi iof sig alla hjälpas åt i viss mån och att skicka in ett länktips till någon tidning brukar ofta resultera i ganska många nya besökare.
En eloge till er för det (dra igång webForum alltså) Kjell!
Rikard
som inte kommer ihåg när eForum besöktes senast... ;)
Är det bara jag som besöker webforum varje dag?
jag besöker också webForum dagligen. Förutom på helgerna då det är dött här ;)
Hmmm... Jag känner igen mig i dig Vide. Känner inte heller att jag har så mycket att fråga om, desto mer besvarar jag gärna... ;)
mvR
Detta är den ultimata mötesplatsen för oss webnördar ju !
Jag är in varje dag och tycker att kvaliten på inläggen fortfarande finns även om de är lite färre till antalet.
Det betyder inte att forumet håller på att dö ut tror jag, utan att man omedvetet drar sig för att ställa "korkade" "nybörjar" frågor här... -Bara för att man får så proffsiga och uttömmande svar.. :e
Mao, en stor eloge till initiativstagarna och alla ni andra som tar er tid till att hjälpa andra ! Keep it up up up...
------------------
// BIRE
http://www.livsstilsbutik.com
webmaster@livsstilsbutik.com
Tänkte bara lyfta fram en gammal tråd i en tid där allting verkar luta åt att vara nytt, nytt, nytt! :D
Gammal är äldst!
(No offends, bendro eller pojkspoling)
------------------
Från sagt till gjort är språnget stort.