man kan kanske kika på killens mobil efter knassms och sånt? hm..
dumma folk som är otrogna.
------------------
i'm going nowhere without my mössa!
Rinaldo> Minsanns intelekt försätter mig, Matti och Pace i en mörk skugga
28 svar · 409 visningar · startad av eureca
Har en tjejkompis som tror att hennes pojkvän är otrogen mot henne. hon frågar mig om råd om hur man upptäcker att pojkvännen kan vara otrogen. Men det skulle aldrig falla mig in o vara otrogen. så är det nån som har några bra råd på vad man gör i en sån situation?
------------------
Skateboarding since 1986
"Jag är ingen pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"
man kan kanske kika på killens mobil efter knassms och sånt? hm..
dumma folk som är otrogna.
------------------
Undra varför folk - glatt - erkänner sin otrohet efter att förhållandet tagit slut.
Medan när de lever i ett förhållande tycker att alla som är otrogna är djävla svin.
Någon som har statistik på hur många % av svenska folket som någon gång varit otrogen?
Skulle vara trevligt att se statistik från både den manliga och kvinnliga sidan.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
-> Brimba
det är nog alldeles för många ;)
hm. hittade en sida förut som hade med sms och kontantkort att göra - typ att hälften av alla (om inte fler) tillfrågade hade haft två eller fler kontantkort när de var otrogna (så att deras partner inte skulle få reda på nåt..). ehh. läskiga siffror.
------------------
Undra varför de är tillsammans med någon om de skall vara otrogna. Bättre att vara singel isåfall, så slipper man såra någon.
Någon här som vill erkänna sin otrohet, och förklara varför?
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Tillit och förtroende är ju bland det viktigaste i ett förhållande, så det är klart att hon måste prata med honom om det. Bara att hon misstänker otrohet är ju ett tecken på att något är snett i deras förhållande.
Att samla in "bevis" för att sedan konfrontera honom med det verkar - i mina ögon - som en mycket dålig metod. :l
--> hypatia
hon har pratat med pojkvännen om det o han har lovat att han inte skulle vara otrogen (undrar hur många som säger att dom inte kan lova sånt)... så nu verkar det som hon försöker samla bevis istället... men.. kan man ställa frågan i titta personen i ögonen... eller...vad gör man?
--> brimba
jag undvek att svara att om hon gjorde slut så skulle hon nog få reda på sanningen.. inget man säger.. men tyvärr ligger det sanning bakom det..eller så säger man sånt bara för att man är sårad o vill hämnas?
------------------
Skateboarding since 1986
Men om hon redan har pratat med honom om det har hon ju att välja på att lita på honom eller att inte göra det. Om man kräver bevis för tilliten tycker i alla fall jag att något verkar knasigt.
Frågan är varför hon misstänker att han är otrogen.
Hur kommer det sig?
Jag tycker att hon skall slappna av och känna sig trygg i sitt förhållande. Eftersom jag vägrar tro att människor är så skandalöst respektlösa. Plus att nu när hon ändå frågat innebär det isåfall att han ljuger, och det får vi ju inte hoppas att han gör.
Jag tycker nog ändå att frågan är varför hon känner som hon gör. Be henne reda ut varifrån de känslorna kommer.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
--> hypatia
kanske var fel av mig o säga att hon vill samla bevis.. men saken är den att han verkar bette sig skumt mot henne o hon känner sig inte trygg i situationen... vad ska hon göra för att känna sig trygg igen?
själv hade jag nog berättat precis hur jag kände.. men så skulle jag inte knna vara ihop med nån som jag inte kan vara helt ärlig mot.. vilket verkar vara svårt för dom flesta o vara mellan varandra i et förhållande... är det kanske när man känner det där att man kan vara ärlig mot varann som bröllopsklockorna ringer?
------------------
Skateboarding since 1986
--> Brimba
som jag förstått det så svarar hennes pojkvän inte på hennes sms vid tillfällen han borde göra det och han skyller alltid på att han inte sett dom... (hmm.. jag vet att det inte låter bra de här med sms.. men jag återger det hon sagt bara)
tror problemet också delvis beror på att hn råkade ut för otrohet i sitt förra förhållande...
------------------
Skateboarding since 1986
Man behöver inga bevis egentligen. Jag kände på mig på klockslaget när ett av mina ex var otrogen. Jag kände det i magen och blev otroligt illamående. Han nekade förstås när jag frågade, men en dag kunde jag avslöja honom när han av misstag ringt en flicka och jag gjorde en re-dial på senast slagna nummer. Hon erkände allt för mig och då fick jag även bekräftat de gånger jag känt på mig otroheten - på klockslaget!
Vad hon ska göra? Tja, det är ju svårt eftersom det inte går att bevisa mer än att hävda att man känner på sig att det är så. Konfrontera honom går ju förstås och han kan neka. Men förtroendet för honom är ju rätt lågt.
Varför litar hon då inte på honom kan man ju fråga, vad gör han för att hon inte litar på honom längre??
Svårt!
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Skriver det här hyffsat berusad..vill han inte ha sex, han är otrogen ;) så är det
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
--> erka
eftersom du skriver i ett berusande tillstånd (fy på dig ;) ) så måste jag tillägga att detta nog bara gäller killar. ;)
------------------
Skateboarding since 1986
ja men killar tänker dig ******* pekar så är det i mångt och mycket, tråkigt men sant. VI KILLAR ÄR AS tilol 99%. visserligen eureca så tillhär du och jag den 1% som blir kvar, men det är för att vi gillar at klä oss i klänning och att stoppa kuddar å leka gravida :e
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
--> erka
:OO :q
jag hoppas du har gått o lagt dig nu! ;) för jag fattar inte vad du skrev däruppe. hahaha
men när du vaknar imån kan du väl redigera om ditt inlägg så jag försvara mig/hålla med/ta åt mig/glädja mig åt... eller vad det nu är jag kommer göra när jag fattar vad du egentligen skrev... om du minns det själv vill säga... :e
------------------
Skateboarding since 1986
[Redigerat av eureca den 20 jan 2002]
-> erka
i framtiden; håll dig borta från diverse forum när du är onykter :e
------------------
eureca, om jag sammanfattar tråden så ser situationen ut på följande sätt.
Din vän misstänker att hennes pojkvän är otrogen.
Hon konfronterar honom och han säger att så inte är fallet.
Hon tror honom inte och vänder sig till dig om råd.
Mitt råd till en kompis i det läget skulle nog vara att hon borde titta lite mer på sig själv och sina känslor och deras förhållande i stort utan att fokusera på otrohetsfrågan.
Om hon inte kan känna tillit till honom trots att han säger att han inte är otrogen så är det kanske inte det rätta förhållandet oavsett hur det står till i sakfrågan.
LeJa
------------------
=======================
Förståndet har sina gränser
endast dumheten är gränslös
Zarko Petan
=======================
--> LeJa
jo... jag har också velat ge det rådet att hon ska tänka igenom sitt förhållande. det känns dock som det inte är så populär sak at föreslå om man är en, som jag är i detta fall, pojke. kan ju missuppfattas.. nåja.. får göra det på ett snyggt sätt helt enkelt. :)
------------------
Skateboarding since 1986