webForumDet fria alternativet

Köpa frimärke på Posten...

Småprat

10 svar · 538 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

..det går snart inte alls för sig!

Det kom ett papper häromdan som jag har smält ett par dagar och nu funderar på att sätta upp på piltavlan och sikta på det där jävla posthornet...

Kontentan av det hela är att Posten sätter nya lågvattenmärken i sin outtröttliga jakt på att reta det svenska folket.
Vårt postkontor har redan byggts om och på måndag öppnar ett Postcenter där med speciell service för företag. "Där erbjuder vi hela Postens sortiment från brev- och pakettjänster till närservice, elektroniska tjänster och rådgivning."
För allmänheten kommer Svensk Kassaservice öppna i dörren bredvid, "där ni kan betala räkningar, ta ut, sätta in och skicka pengar."
Men det sista är det jävligaste: "Från och med den 21 januari hämtar ni era aviserade försändelser som paket, postförskott, rekommenderade brev och stora försändelser på Rimi (sug på den, Bire! :l)"... *argh*

Så om jag går till mitt gamla postkontor (dvs Svensk Kassaservice) och har fräckheten att fråga efter grundplåten i Postens organisation - frimärken - kommer jag bli skickad ner till Rimi och få stå i kö med en massa russin som ska köpa kattmat och falukorv... :l

Av alla usla påhitt tror jag det här tar priset! x(

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

[Redigerat av :stefan: den 17 jan 2002]

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Old news.. Har vetat om dessa facistfasoner ett bra tag nu.

Men lågvattenmärket är iaf att man måste in på Rimi för att hämta sina bruna vadderade kuvert!

------------------
Det var en gång en man, från Uppland...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Likadant här jag bor, och det har varit så ett bra tag :l

------------------
/Mvh Tengblad

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

I mitt något bakfulla tillstånd (ja, jag vet vad klockan är och att det är onsdag ;)) drar jag mig till minnes en artikel i nån tidning tidigare i veckan om nånstans där det kostar tjugo spänn att sätta in stålar på det egna kontot! Har för mig att det också gäller Posten, men jag är inte helt säker. Ännu en anledning till att bli upprörd...

Och sen ett tag tillbaka kostar det tjugo spänn att hämta pengar på postgiroutbetalningar. Då tar de betalt av den som får stålarna och dessutom också av företaget som skickar pengarna som får betala för att få tjänsten utförd.
Visserligen kan då företaget hosta upp tjugan så kunden slipper det, men det är väl själva fan att Posten avgiftsbelägger precis allt! x(

Vad blir nästa steg? Entréavgift på postkontoren? Avgift för att få posten utburen? Att som privatperson bli tvungen att gå till Posten för att hämta ett Företagspaket?
Nä, justja, de vägrar ju redan att köra ut Företagspaket till privatpersoner... :l

/me är lite aggressiv idag. :e

------------------

[Redigerat av :stefan: den 17 jan 2002]

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Avgift för att få posten utburen

Det finns redan. Såg en artikel (aftonbladet?) om en äldre dam som får betala för att få posten utburen..två ggr per vecka. Hon bor för ensligt till tydligen.

/r hittade den
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,122793,00.html
------------------
Glöm inte att rösta på annesophie!!

[Redigerat av Bendro den 17 jan 2002]

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

(ja, jag vet vad klockan är och att det är onsdag )

Måste vara en präktig bakfylla, för vid det här laget har du väl kommit underfund med att det är torsdag hoppas jag? :e

------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Reefer: :e

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

:e

------------------
Får det vara lite sprit?

Bendro: Jo, men det gäller tack och lov inte alla än så länge. Men det kommer väl det med. :l

Reefer: Eh, hoppsan. :h Som sagt, jag kom hem vid sextiden och var på jobbet vid elva. Go figure. :e

------------------

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Jadu... :e

------------------
Alkoläsk?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Modern företagsutveckling:

1. Varsla folk och gråt inför pressen om dåliga tider och bristande kunder
2. Satsa de intjänade miljardbeloppen på Internet-tjänster såsom självbetjäning på webben, internetbanker osv osv
3. Sparka alla anställda på postkontoren och låt affärer/företagen runt omkring få dra lasset
4. Håva in pengar

:e
------------------
"-Of all the things i´ve lost, i miss my mind the most.-Ozzy

[Redigerat av OveRRidE den 18 jan 2002]

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)