webForumDet fria alternativet

Nu vet vi vilka som var skyldiga

Småprat

56 svar · 666 visningar · startad av SirPeter · sida 2 av 3

Frågan, av SirPeter

Nu har några personer försvunnit härifrån så nu märks det vilka som tramsade mest. §e Det har ju nästan helt avtagit efter att Del Pero, oelbal, Rinaldo och XL-Dennis m.fl. (plus alter egon) lämnade in sina avskedsbrev. §e :e ;) \------------------ Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan. \[Redigerat av SirPeter den 12 jan 2002\]

Läs frågan i sin helhet →

SirPeter>>
Nu har mammas frigjorda (eller var det frigida) vännina också kommit till din räddning eller utifrån den intergalatiska terminoligins lexikon:

En borgkub

CyberPeter>>
Frigid eller barnslig?
Döm aldrig människor varken utifrån ålder eller åsikt, definitivt inte i egenskap av moderator.

Ooops - Snart kommer det väl en riktig stor demokratisk borgkub som säger:

"Gilla läget eller pys"

Ett tips:
Väck inte de "döda" i framtiden - Det blir bara elände av det.

R.I.P

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Gilla läget eller pys!

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

AccessDenied,

Jag håller med CyberPet, det är mycket svårt att uppfatta ifall det överhuvudtaget finns någon ironi i dina inlägg. Nu har vi påpekat innehållet i våra regler några gånger och jag hoppas verkligen att det inte ska behöva göras en gång till.

Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.

Var vänlig respektera detta! Att du har valt att lämna forumet tycker jag naturligtvis är mycket tråkigt, men jag förstår faktiskt inte varför du väljer att komma tillbaka och skriva inlägg med en ton som är allt annat än kamratlig.

Mvh,

hypatia
moderator webForum

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Mamma, AccessDenied är dum mot mig

Ser lite fel ut. Det ska nog vara

Mamma, XL-Dennis är dum mot mig

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Väck inte de "döda" i framtiden - Det blir bara elände av det

*påle i hjärtat...avkapat huvud fullstoppat med vitlök*
Så..nu vore det väl fan om han skulle vakna till liv igen.

------------------
Glöm inte att rösta på annesophie!!

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

Att du har valt att lämna forumet tycker jag naturligtvis är mycket tråkigt, men jag förstår faktiskt inte varför du väljer att komma tillbaka och skriva inlägg med en ton som är allt annat än kamratlig.

Det förstår jag, så som XL-Dennis bär sig åt gör även småbarn i trotsåldern när de inte får som de vill eller folk inte delar deras åsikt.

Han är inte den första som tjurigt lämnat ett forum för att sedan komma tillbaka för att förstöra för de som finns kvar...

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
Nyheter för datanördar
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."

SirPeter--> Nästa gång du ser en liten ask som det står "Property of Pandora" på så låt bli den...ok? ;)

------------------

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Stilpoäng till Bendro. ;)

Måste säga att jag också missar ironin (eller vad det är) i Denieds inlägg. Jag tycker mest det verkar vara bitterhet - tyvärr... :l

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

Bäste moderator:

1. Man ska inte prata illa om de "döda".
  2. Man ska inte ha som mål att väcka en "död".

Ty annars kommer de bara tillbaka elaka och helt utan ironi.

SirPeter - tramsmästaren - förstod det inte - och det man önskar kan faktiskt gå i uppfyllese, dvs "shit happends".

Vill man göra en poäng - gör den själv och inte på bekostnad av de "dödas online-personernas sällskap", capisho?

Givet att såväl punkt 1 och punkt 2 uppfylles så slipper Nitroligtvis dylikt beteende men för f-n håll SirPeter borta från allt önsketänkande!

Nu lämnar mitt rymdskepp denna del av deltakvadranten - Väck mig inte mer!

Dags att du skaffar dig ett riktigt liv

Lättare att ge råd än att följa dom själv?

Döm aldrig människor varken utifrån ålder eller åsikt

Som sagt...

Man ska inte prata illa om de "döda".

Men att prata illa om de "icke-döda" är ok då?

Nu har mammas frigjorda (eller var det frigida) vännina också kommit till din räddning

-------------------------------------
Ber om ursäkt för att jag själv inte kunde hålla händerna borta från asken..förhoppningsvis kan vi spika igen såväl den som kistan ordentligt.

Han är inte den första som tjurigt lämnat ett forum för att sedan komma tillbaka för att förstöra för de som finns kvar...

Lösning: man ger sig inte in i debatt med någon som man vet är ute efter att förstöra och inget annat.

------------------

[Redigerat av Bendro den 12 jan 2002]

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Bendro>> Jag lovar inget. ;)

*kul att se en plojtråd bli så slående till viss del*

------------------
Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

Bendro:

Lösning: man ger sig inte in i debatt med någon som man vet är ute efter att förstöra och inget annat.

Det har du helt rätt i, men som du själv konstaterade så är det inte alltid så lätt att låta bli ;)

Denna tråd är ännu ett bevis på tesen:
"Debattera aldrig med en idiot för då måste man sänka sig till dennas nivå." Eller nåt...

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
Nyheter för datanördar
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

AccessDenied AKA Stor-Dennis:

Grattis! Du har på ett fåtal inlägg lyckats bekräfta det jag trodde om dig från första början: En massa fina ord från lexikon utan grund!

Tramsigare än så här blir det fan inte utan * mellan orden....

Tramstrådarnas tramstråd äro härmed korad & gud hör bön: De må bli flera innan tramspolisen dyker upp igen!

Maken till urlöjliga & skamliga barnsligheter har jag inte varit med om online ännu... Tills du äntrade scenen!

Gonatt!

------------------
Det var en gång en man, från Uppland...

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Frigid eller barnslig?
Döm aldrig människor varken utifrån ålder eller åsikt, definitivt inte i egenskap av moderator.

Det kallas visst projicering.

I egenskap av moderator eller inte tycker jag tonen i dina inlägg är minst sagt barnsliga och löjliga. Om det är någon som behöver blöjor är det nog du isåfall. Dina inlägg visar då inte att du skulle vara en mogen man utan snarare tvärtom.

Vad är ditt mål med dina inlägg?? Tycker du att du är tuff när du slänger omkring skit på andra på detta sätt utan att ha torrt på fötterna???

Crash and burn????

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Bengan-->För att det inte skall bli fel...mitt förslag på lösning var ingen pik åt dig. :) Snarare ett förslag på hur vi samtliga skall göra framledes. Men som du konstaterade...det är inte så lätt alla gånger :e

------------------

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag vill ännu en gång påminna om webForums regler, §4.

Trots att jag kan förstå att "båda sidor" blir upprörda och att språket i sådana lägen kan skena iväg en aning, måste jag be er att använda en trevligare ton, kamratlig till och med.

Jag vill inte peka ut någon, utan hoppas att detta ska räcka för att eventuella ytterligare inlägg ska följa våra regler.

Mvh,

hypatia
moderator webForum

Damerna först!

hypatia>>
Trodde att du skulle stänga denna tråd med hänvisning till netiquetten.

Cyberpet>>
Sköt om dig.

Sedan herrarna:
Bendro>>
Lyfter på min hatt ty du har iaf förstått poängen - Att du sedan leker analytiker är du förlåten för.

SirPeter>>
*suck*
Lova mig att du inte kör en dylik tråd igen. det kommer inget gott ur den, eller hur?

Jag fick en del plumpa e-post som refererade bla till denna tråd innan jag gjorde mitt första inlägg - fantastiskt tycker jag.

Ett budskap till de som gillar att hacka, göra datorintrång och andra otrevligheter:

Om Ni låter mig vara ifred så ska jag gladeligen låta wF vara ifred. OK?

Alla Ni andra:
...så var det kannibalungen som kom för sent till middagen - han fick kalla handen...

[Redigerat av AccessDenied den 13 jan 2002]

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Yeah, Close it up!

*gnager på handen*

------------------
"Om ändå Jorden vore platt!"

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Liten reflektion utan att vara moderator ;)

Hur många gånger kan man lämna ett forum och ändå finnas kvar?
Jag tror vi fått uppleva ett svårslaget rekord av herrarna XL-Denied.

Självfallet finns det ett syfte med "deras" maliciösa och arroganta beteende här, frågan är bara vad :q :q :q

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Intressant.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)