Jag skrev en liknande tråd för några dagar sedan men utan att få någon riktig respons...
På sistonde har det tramsats väldigt mycket i caféet, om det är för att folk fortfarande är lite glada i hatten sen nyår, eller ett temporärt infall vet jag ej, men nu tycker jag det är dags att höja standarden...
Det blir mycket roligare att läsa och skriva om inläggen faktiskt innehåller nåt vettigt och disskuterbart ämne... så starta trådar med bra innehåll och starta dom så att dom går att svara på med annat än " *trams* ".
Det andra forumen drar ju faktiskt ifrån... Och sluta denna inläggsjakt. Det är inte kvantiteten utan kvaliten som räknas.
Och om ni tror att ni blir nominerade till månades medlem för att ni posar Mycker inlägg utan innehåll så har ni fel...
Inläggsjakten och allt tramsande och - enligt oss - onödiga inlägg.
Beror på att wF har drabbats av en våg nybyggare.
Det är wF:s unika regelverk och de aktiva personer som kretsar kring wF hela dagarna som gör att allt efterföljs.
Cafét är till att tramsas i. Det är det ställa där medlemmarna kan slappna av och ta ett glas juice ibland.
Emellanåt är det allvarliga saker.
Ibland handlar det bara om interna saker, som ingen annan förstår.
Men jag tror att efter att den värsta vågen - som hållt på runt 6-7 månader nu - har lagt sig så stillar sig nyfikenheten och allt återgår till sin normala gång igen.
Rinaldo,
Jag förstår vad du menar, men jag tycker faktiskt att det har blivit bättre på sistone.
Det postas t.ex. inte längre en sådan mängd av trådar och inlägg där ett fåtal personer bara snackar lite. Det är klart att man ska kunna göra det också, men måste man verkligen göra det i så många trådar samtidigt? Jag tycker också att vi är bättre på att hålla oss till ämnet. Trådarna tramsas inte sönder i samma takt nu, det går att hålla seriösa diskussioner även i Cafét.
Dessutom har vi alla olika åsikter om vad som är kvalitet i en tråd och vad som är en intressant diskussion och det går aldrig att tillfredsställa alla. Vi tycker även att olika typer av tramsande är roligt eller fånigt och bör inte döma varandras åsikter om det.
I övrigt håller jag med casca om att Brimba är mycket vis. :)
Vad jag menar är att jag tycker det är jobbigt att det som tex förut idag, hela tiden ligger två stycken tramstrådar, som ny meningslösa inlägg skrivs i hela tiden, och dom handlar om exakt samma sak....
For en vecka eller tva sedan sa var det sakert 10 tramstradar oppna pa samma gang...och da forlorar tramset sin hmmm..."charm" sa visst forstar jag vad Rinaldo menar... Men nu ar det ju, precis som Hypathia sager, lugnare...
Sa...las nan "meningsfull" (mo ha ha ha) trad istallet for de fa tramstradarna som ar oppna eller hoppa in i Politik forumet...dar ar det seriost sa det racker och blir over! ;)
OT
Bire vart har du varit!? Jag har saknat dig! *kram* :)