Tur att jag inte är forumledare samt att #webforum inte har ett skit med www.webforum.nu att göra då ;)
------------------
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
33 svar · 562 visningar · startad av nissel
Inlägget redigerat med hänvisning av §1 i webForums regler.
Anser du att redigeringen är felaktig så skickar du e-post till forumledarna med länk till tråden samt klargör vad du anser vara felaktigt med redigeringen.
@nders, forumledare
[Redigerat av @nders den 06 jan 2002]
Tur att jag inte är forumledare samt att #webforum inte har ett skit med www.webforum.nu att göra då ;)
------------------
Btw.... Du var bannad från #webforum i exakt 4 minuter... Tål du inte det så är det ditt problem, inte mitt!
------------------
Anser du att redigeringen är felaktig så skickar du e-post till forumledarna med länk till tråden samt klargör vad du anser vara felaktigt med redigeringen.
@nders, forumledare
Jag fortsätter denna diskussion där den hör hemma: #webforum på DalNet, inte här.
Alla som är intresserade är givietvis välkomna dit och ta del av den!
Denna tråd kan enligt mitt tycke därför stängas då den inte har nått med webforumet www.webforum.nu att göra.
------------------
@nders, forumledare
Det säger ju vad Birplund är för person, tror ni Birplun är annorlunda här mot vad han är på #webforum ?
Yep.
Han skriver också att jag är helt slut, och detta tycker jag är väldigt kränkande
/quit jag tål inte IRC
------------------
You don’t just stumble into the future.
You create your own future.
[Redigerat av Matti den 06 jan 2002]
nissel,
Om du är missnöjd med det arbete som Bire utför här på webForum kan du läsa i webForums FAQ hur du kan bete dig för att uttrycka ditt missnöje.
Läs gärna Rikards inlägg som en förklaring till varför vi helst inte vill ha sådana här diskussioner i trådarna.
För övrigt har jag mycket svårt att förstå vad #webforum att göra med frågan om Bires moderatorskap.
Kan vi stänga tråden nu?
Mvh,
hypatia
moderator webForum
Jag anser att detta har i högsta grad med detta att göra.
Varför?
Vi har en moderator som kickar folk så fort dem säger något han inte tycker om.
Tål du inte att bli kickad på IRC så får du nog se dig om efter en annan sysselsättning, det tillhör liksom vardagligheterna.
Men! Det säger ju vad Birplund är för person, tror ni Birplun är annorlunda här mot vad han är på #webforum ?
Vem är Birplund? Är det Bires nick på IRC-kanalen? I så fall så är det nog lämpligt att du återvänder dit och tar upp det där istället.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
sgtpepper >> Varför jag tycker att det har med detta att göra är ganska uppenbart, jag är ganska övertygad om att Bire kan handla i liknande situationer här på wF, lr tror du att han är hel annan människa här?
Hör det till vanligheterna att bli utkickad på IRC, jag har "levt" framför IRC i två år typ, och det har inte hänt många gånger... Jag vet inte hur du är på IRC men missköter du dig så är det klart att du åker ut.
Men men anledningen till att många försvarar honom är väl att det flesta står bakom honom inte för det han skriver utan för att han har varit längre här än mig.
nissel, så vitt jag vet är #webForum inte något som webForum.nu står bakom utan en kanal på IRC (DalNet) som några av wF:s medlemmar startade för att kunna chatta i realtid istället för att tramsa i cafét. Jag är övertygad om att vår käre Admin vill verifiera detta också om du frågar honom.
Alltså, vad som händer på #webForum på DalNet skiljer sig ifrån vad som händer på webForum.nu.
Om du skriver /chanserv info #webForum så bör du få reda på vem som är ansvarig för #webForum på DalNet. Jag förslår att du framför klagomålen till den som äger kanalen.
Vad gäller anklagelserna mot Bires beteende här på webForum.nu tycker jag du ska isåfall klaga den vanliga vägen. Men som sagt, Bire är en privatperson och representerar inte wF mer än du och jag gör på IRC.
I övrigt tycker jag du ska ta upp detta PRIVAT med Bire och inte dryfta vad som hänt på #webForum här på webForum.nu då det är två olika företeelser fast med samma namn.
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Men men anledningen till att många försvarar honom är väl att det flesta står bakom honom inte för det han skriver utan för att han har varit längre här än mig.
Nej. Vi försvarar ingen, det vi säger är att det här är fel forum. Vi vet ju inte ens vad du skrev eller någonting av omständigheterna.
Jag vet inte hur du är på IRC men missköter du dig så är det klart att du åker ut
Exakt. Skönt att det var ur världen. Då kan allt återgå till det normala.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
nissel,
Jag har inte försvarat någon, utan förstår bara inte vad #webforum har med saken att göra.
Jag citerar ur vår FAQ som jag länkade till i mitt förra inlägg:
Missnöjd?
Hur gör jag om jag känner mig felaktigt behandlad?
Ta kontakt med moderatorn för det aktuella forumet.
Fortfarande missnöjd?
Ta kontakt med forumledaren för det aktuella forumområdet.
Fortfarande missnöjd?
Ta kontakt med någon av administratörerna på webForum.
Så jag frågar igen, kan vi stänga tråden nu?
Detta har inget med #webforum.nu att göra det tror jag att jag redan sagt, det vet ja :)
@nders, forumledare
Så som jag ser det i detta fallet verkar det inte som om nissel har riktig pejl på vem Bire egentligen är.
Fakta:
* du blev kickad i 4 min från IRC
* Bire råkar vara medlem på wF
Det jag frågar mig är; vad f*n har det med saken att göra? IRC är inte wF och sgtpepper har rätt i sin sak när han säger att det händer ofta vare sig du vill eller inte. Det råder du inte över.
Att du sedan drar en parallell med wF och kallar Bire en dålig forumledare (han är moderator) utan att egentligen ha några som helst bevis på att han misskött sig på wF, tycker jag är minst sagt fördomsaktigt. Visa ett ställe där Bire gjort sig skyldig till dina anklagelser på wf så kanske det gör saken annorlunda, till dess: blanda inte ihop IRC och wF. :l
Red) Stavfel. ;)
------------------
"-Man kan faktiskt supa nykter."
-Mange P
[Redigerat av OveRRidE den 06 jan 2002]
Bire är moderator och har rätt att ändra i inlägg, i sitt forum mm... Som jag har skrivit innan.. Jag tror att det kan avspegla sig här.. Men men tror ni inte det så varsegod, då får väl ni fortsätta ha honom som moderator här, ha så kul!, det gör inte mig något för detta är sista inlägget av mig i detta forum. Som tur är finns det andra forum...
[02:41] *** You were kicked from #webforum by Birplund (Np ·109·)
Buuuääääh. Birplund är elak. Han bannade mig också! Vilken facist!
:e
------------------
Jag tror att det kan avspegla sig här..
Tro på du. Precis hur mycket du vill.
Men fläcka inte mer Bire:s namn med dina jävla anklagelser.
Återigen: hitta bevis på Bire:s misskötsel i dett forum innan du föreslår att flytta honom från sin post som utmärkt moderator.
------------------
"-Man kan faktiskt supa nykter."
-Mange P
[Redigerat av OveRRidE den 06 jan 2002]
#webforum can't join channel (address is banned)
------------------
nissel,
Får jag ännu en gång be dig att följa våra regler för hur missnöje med moderatorer ska behandlas på webForum?
Använd gärna kontaktformuläret för att kontakta berörda forumledare om du vill fortsätta diskussionen om Bires lämplighet som moderator på webForum.
Mvh,
hypatia
moderator webForum