eurecaMedlem sedan sep. 20002 921 inlägg--> JoakimE
och min poäng är att det aldrig finns något som inte går att förbättra. man kan säkert starta en portal idag som går med vinst och blir stor. bara man är påhittig nog så kan man lyckas.
nu tycker jag vi förstör denna tråd lite med att gå offtopic. förlåt oss webzonen! :)
------------------
Skateboarding since 1986
"Jag är ingen pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Hur kommer det sig att jag tänker på jymdis metafor om glödlampsbyte när jag läser denna tråd? :e
------------------
"-Man kan faktiskt supa nykter."
-Mange P
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg eureca: Dra inte alla musiker över en kam! :O
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg OveRRidE:
blanda inte in mig! =)
nej men communities med nischer fungerar idag, annars går folk bara till lunarstorm eftersom det är överlägset mest folk där och det är helt enkelt ett känt, starkt varumärke.. *tycka*
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
MMAGGEMedlem sedan aug. 2000696 inlägg CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Altså Zonis......låt mej göra en sak klar för dej......en fjortis är inte en person som är 14 år....det är ett beteende och inget annat.....jag menar det finns 40 åringar som beter sig som fjortisar........och du en fjortis är bara 3vlig om denna vill dej något....
Kortfattat: En fjortis är ingen 14 årig person utan ett beteende.....
------------------
I'm mister
cornholione
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggJepp :)
Fjortisar är ju balla ! :D
------------------
"Om ändå Jorden vore platt!"
MinsannMedlem sedan feb. 20011 517 inlägg-> MAGGE
Förslag www.today&tomorrow.nu
ohh. det lät trevligt - där hade jag definitivt hängt :)
------------------
i'm going nowhere without my mössa!
CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Jag har bra förslag:
www.DazMyl.nu
www.Pojkspoling.nu/Skateboarding §e
------------------
I'm mister
cornholione
MinsannMedlem sedan feb. 20011 517 inläggwww.Pojkspoling.nu/Skateboarding :OO
:e :e
------------------
i'm going nowhere without my mössa!
WwebzonenMedlem sedan feb. 2001390 inlägg skrev jag någonstans att fjortis var en fjortonåring? nä, just det!!
------------------
FEL!!
FÖR MYCKET NAKENHET I SIGNATUREN
CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Jag vet inte hur ni andra bedömer denna meningen men jag tolkar den så:
målgrupp 15-18 (inga fjortisar ;))
men visst....kommer mna inte på något bättre försvar kan man ju alltid ljuga!!!!
------------------
I'm mister
cornholione
WwebzonenMedlem sedan feb. 2001390 inlägg jag menar målgrupp 15-18, men inga däribland som beter sig som fjortisar, kanske förklarade lite dåligt?
------------------
FEL!!
FÖR MYCKET NAKENHET I SIGNATUREN
CcascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg:e
------------------
"Om ändå Jorden vore platt!"
BbrorsanMedlem sedan nov. 2001402 inlägg Ok webzonen! =) Höj målet till 18. I alla fall jag vill ha en community där alla är myndiga (registrerade på personnummer, och med sitt riktiga namn + ev suffix om det finns flera med smma namn).
Ingen anonymitet betyder (enligt mig)minimerat skitsnack och få personangrepp och kanske en bra höjd på diskussionerna. De som beter sig illa mot folk bannlyses och kan inte komma tillbaka pga personnummer. Registrering får bli krånglig med legitimering på något vis. Får man prestige och mervärde på sajten är det ok, tror jag.
Inga barnsliga maskotar, bara ren snygg, mogen design.
Man ska aldrig behöva känna sig som ett barn för att man är på communityn, men den måste skilja sig från tex shortcut på något bra vis (shortcut.nu är för övrigt en lysande affärsidé).
Sättet den kan skilja sig på är att jobbprat/jobbforum minimeras. Inriktning helt på fritid och att träffas för skojs skull.
Man snor successivt många i åldern 18-30 från lunarstorm och kan värva alla de som vill vara på community men tidigt hoppat av lunar och skunk pga småbarn och barnslig och "osmart" känsla.
Man anpassar allt på ett vuxet men avslappnat sett.
Man börjar i en provstad och arrangerar där i samarbete med en klubb som har svårt att fyllas träffar en gång varje vecka backade av communityn. Alla på träffarna rekommenderas att bära namnbricka så att man stöter ihop med en och annan man sett och snackat med på nätet. I längden kommer folk att tycka att det är kul att träffas någon gång i veckan naturligt och hålla kontakten i comunityn under arbete och dylikt.
Har flera idéer att bygga vidare med.
Domännamn: Vuxna.com
Skulle någon mer tycka att det här var schysst???
------------------
Lat dräng och varm säng skiljs inte gärna åt.
[Redigerat av brorsan den 04 jan 2002]
[Redigerat av brorsan den 04 jan 2002]
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inläggbrorsan: Låter ju som ett porrställe! §e
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
BbrorsanMedlem sedan nov. 2001402 inlägg =)
Ingen nackdel tror jag, så länge det inte är ngn porr där... Om man hajar till lite av vilken anledning det än är så är det nog bra (bara min åsikt).
Mmmm. Göra reklambanner på lunar...
Ibland kan det vara skönt att komma ifrån barnen. - www.vuxna.com - ta med leg.
Nej... dåligt. Men jag gillar fortfarande namnet. ;)
www.vuxna.com - keep your pants on
hmm. Säkert någon som är bättre på det här...
------------------
Lat dräng och varm säng skiljs inte gärna åt.
CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg om han skulle göra reklam på lunar skulle han behöva ha minst 10 olika reklam banners på sin sida/dag......i 5 år.......
som systemet fast bättre - www.vuxna.com - endast för vuxna
------------------
I'm mister
cornholione
brorsan -> du har en hel del intressanta punkter där. Skulle vara bra med ett community av den stilen, med lite mer mogen och lite mer intelligent känsla.
------------------
*GaBlimp*
www.spelbasen.net
vissler/yobiko