Lova mig att ta det väldigt lugnt med alkoholen, helst av allt att ni låter bli! Det är FARLIGT att hålla på med alkohol ung som gammal!!
------------------
You don’t just stumble into the future.
You create your own future.
18 svar · 233 visningar · startad av goldy
Lova mig att ta det väldigt lugnt med raketerna, helst av allt att ni låter bli! Det är FARLIGT att hålla på med raketer full som nykter!!
En vän till mig blev av med halva sitt ansikte en nyårsafton för 10 år sedan! Han är blind på ena ögat, och man känner inte igen honom efter alla operationer och lagningar!
Så ta´t coolt med krutet!
------------------
======goldy=======
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns" TARGET=_blank>db<---BURNER--->db</A>
Lova mig att ta det väldigt lugnt med alkoholen, helst av allt att ni låter bli! Det är FARLIGT att hålla på med alkohol ung som gammal!!
------------------
You don’t just stumble into the future.
You create your own future.
Sambons polare flyttade en hel vägg i föräldrarnas hus när hans hemmablandning självantände. Han satt böjd över blandningen och lyckades överleva - till priset av massor av operationer i buken, kraftigt nedsatt syn och hörsel och inte minst ett vanställt ansikte. :l
Mina polare som håller i skjutandet ikväll är utbildade pyrotekniker som tur är - de (till skillnad från väääldigt många andra) vet hur man handskas med fyrverkeripjäser. Jag litar på dem. :)
------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt
Matti ---> Denna tråd handlar om fyrverkeri! Sprit i kombination med krut är direkt livsfarligt! Sprit( i normala och äkta mängder) i kombination med fest är lugnt!
------------------
======goldy=======
Alkoholen blir det lugnt med för min del, men raketerna tänker jag fyra av. Men förutseende som man är så har jag redan riggat dem så minimalt med arbete väntar kl:00.00...
Men jag vill ändå instämma i såväl goldys som mattis mycket kloka inlägg!
Ta det lugnt! Ser helst fler trevliga inlägg från er alla, även i framtiden!
------------------
Ancilla, face mea laganum!
egentligen borde varje kommun se till att göra ett stort fyrverkeri. så skulle alla människor samlas ute o titta på istället för att leka med krutet.... speciellt inte i berusat tillstånd :OO
och spriten hoppas jag fler o fler inser att man trots allt inte behöver för att bli knäpp.. kolla bara på mig :)
------------------
Skateboarding since 1986
"Jag är ingen pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"
På den tiden då regementet fanns kvar här i stan så sköts det fyrverkeri därifrån varje nyår som kunde beskådas från hela stan men dessvärre har det upphört i samband med att dom slutade leka krig här i stan. :(
------------------
Hårt arbete lönar sig till slut. Lathet lönar sig NU.
( i normala och äkta mängder)
Hur mycket är oäkta mängder? Och vad är normalt? Tillräckligt för att inte kunna gå hem eller? Jag bara undrar liksom. Sprit är farligt. :(
Bra inlägg goldy! :f
Här har det smällts av raketer hela dan (sen det blev mörkt). Jag instämmer med goldys inlägg att ta det försiktigt med rakterna. Det är farligt!
Sen gör det ju inget att man tar det lungt med alkoholen också, det är ofta ett samband där.
*kramar goldy för sin omtänksamhet* :f
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Jag hoppas också att alla tar det lugnt med raketer och annat som smäller...
Jag kommer att gå ut på balkongen vid tolvsnåret för att titta på när alla andra smäller. Som tur var ställde morfar upp för att fyra av med sonen, så jag slipper helt. :)
Statusrapport:
Alla fingrar kvar.
Båda barnen hemma, + jag själv. :)
------------------
// Niklas
"There is no guarantee that this message has been read or understood."
Instämmer delvis med Nicrosoft.
Gick lugnt till med raketerna förutom då en blev lite felplacerad och skjöts upp rätt i ett träd 2 meter ifrån hela folkhopen och smällde. Ganska mycket rök men inget mera. :)
------------------
Do you take this music
To be your lawfully wedded rock
To have and hold in sickness and in health
For richer or for poorer
For better or for worse
Together until death comes to yourself?
Det varcen jävla löjd so inte kunde jhålla sina trajketer i luftejnen! Fan vad smoooock han fick! Han tänder inte ejn raket på mareken igen!
------------------
www.gametrade.nu
You will be playing my games with your body in flames!
jag kan stolt säga att jag har inte avfyrat en enda fyrverkeripjäs detta eller förra året!
------------------
En gilf är inte alltid en gilf när det är en balk
/Rutger Travolta
casca ---> Med äkta mängder menar jag att man ska dricka äkta sprit!!
------------------
======goldy=======
Kan säga att vårt fyrverkeri från Piren var jävulskt mäktigt! Jag begriper inte hur de kunde få så mycket i sponsring...
Hörde av folk som såg det att de trodde det var kommunens fyrverkeri - trots att kommunen alltid skjuter sitt idag, på nyårsdagen. :)
------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt