Jag är väldigt desperat om var man kan finna tips om hur man lindrar smärta i ljumsken.
Har nämligen börjat åka snowboard och ankarliften känns!
------------------
Talet är tankens död
19 svar · 630 visningar · startad av Rinaldo
Jag är väldigt desperat om var man kan finna tips om hur man lindrar smärta i ljumsken.
------------------
Talet är tankens död
så du sätter den mellan benen? man kan väl sätta strax under höften istället?
brukar inte tänka på smärtan annars... :)
------------------
Skateboarding since 1986
"Jag är ingen pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"
Ja vaffö inte? Annars kan du kanske ta nått smärtlindrande, strecha eller kanske massera (massera på rätt ställe då :e).
------------------
/Mvh Tengblad
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
[Redigerat av Tengblad den 29 dec 2001]
Tja.. du kan ju se beck filmen kl 23 på ettan.. det lindrar nog lite ;)
------------------
"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
kan rekomendera att du masserar in tigerbalsam mellan benen så kommer du garanterad att inte tänka på smärtan av ankarliften. §e
------------------
Skateboarding since 1986
eureca :birp
------------------
/Mvh Tengblad
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
eureca-->
kan rekomendera att du masserar in tigerbalsam mellan benen
Du tänker bara på nöjen du :e
------------------
"Riktiga programmerare dokumenterar inte. Om det var svårt att skriva ska det vara svårt att förstå."
NoBUGS/Yttermera.
Auoh! Det gjorde ju ont att massera tigerbalsam mellan benen ;)
------------------
Henrik Vallgren aka Viking
Och du kallar dig för Viking...Vekling §e :e
------------------
"Riktiga programmerare dokumenterar inte. Om det var svårt att skriva ska det vara svårt att förstå."
NoBUGS/Yttermera.
--> Bendro
finns det något annat att ägna tankarna åt då? §e
det var föresten inte jag som hade ont mellan benen.. ;)
------------------
Skateboarding since 1986
Eurica: Tackar!
åhhh vad skönt... här sitter jag och gnuggar...
på låret alltså :OO
------------------
Talet är tankens död
--> Rinaldo
det är inte förbjudet o ta på sig själv.. §e
------------------
Skateboarding since 1986
Sluta med sport!
------------------
Trafikerar du internet?
Bäste Bire alla nöjen som innebär viss fysisk aktivitet är inte automatiskt sport.
Beträffande ljumsken så hänger den väl inte mellan benen även om man är nybörjare på bräda!
Nu har jag gjort en liten undersökning beträffande ljumsken som kan vara nyttig för alla brädåkande nybörjare som tänkt att nyttja ankarlift.
Följande fakta bör ni beakta:
I det subkutana fettet över inguinalkanalen påträffas vanligtvis två grövre vener, en ytlig epigastrikaven mitt över inguinalkanalen och en suprapubisk ven medialt. Scarpas fascia är relativt djupt belägen och delar upp det subkutana fettet i två skikt.
Bukväggens muskler och aponeuroser omges av fascior. Dessa består av lucker bindväv med glesa kollagen och elastintrådar i oregelbundna mönster som inte ger fasciorna någon egen hållfasthet. I fasciorna löper det nutritiva blodflödet till aponeuroserna. För kirurgen utgör fasciorna lättframkomliga dissektionsspatier.
Under det subkutana fettet ventralt om den yttre bukväggsaponeurosen finns den s k fascia innominata 1. Aponeurosen till musculus obliquus externus abdominis utgör inguinalkanalens framvägg. Lateralt ovan tuberculum pubicum delar sig externusaponeurosen i två skänklar som ger plats för inguinalkanalens yttre öppning, den s k bråckporten som kan palperas via invaginerad skrotalhud. Externusaponeurosens fria nedre kant som är skålformigt inåtböjd och sträcker sig från spina iliaca anterior superior till tuberculum pubicum kallas inguinalligamentet. Inguinalligamentet utgör inguinalkanalens kaudala/laterala begränsning. Ligamentets mediala fäste breder ut sig solfjäderformigt mot Coopers ligament och bildar ligamentum lacunare eller Gimbernats ligament. Detta ligament sträcker sig inte ända fram till vena femoralis.
På undersidan av externusaponeurosen finns också ett fascieplan som gör att aponeurosen lätt kan dissekeras fri från underlaget. Musculus obliquus internus abdominis är muskulär i sitt förlopp över främre bukväggen. Den övergår i en aponeuros strax lateralt om musculus rectus abdominis. Muskeln utgår i sin mest kaudala del från iliopsoasfascian i en arkad som löper parallellt med inguinalligamentet från spina iliaca fram till strax lateralt om inre inguinalöppningen. Från detta fäste går den i en uppåt konvex båge i medial riktning mot sin insertion i lateralkanten på främre rektusskidan ovan tuberculum pubicum. Längst lateralt täcker den delvis framsidan av den inre ringen, men utgör i större delen av förloppet en del av inguinalkanalens kraniala begränsning. Endast i sällsynta fall är obliquus internus aponeurotisk i detta förlopp. De mest kaudala fibrerna i internusmuskeln följer funikelns förlopp och bildar musculus cremaster.
Är det något mer ni funderar över så bör ni uppsöka närmaste vårdcentral.. §e
------------------
[Redigerat av Luxman den 30 dec 2001]
alla nöjen som innebär viss fysisk aktivitet är inte automatiskt sport.
Jag håller med Luxman! ;)
Resten har jag lite svårt att kommentera. :e
Beträffande ljumsken så hänger den väl inte mellan benen även om man är nybörjare på bräda!
nej..men saker som hänger mellan benen kanske befinner sig vid ljumsken nångång. därav så kanske rinaldo fick ont lite här o där. detta kommer från mina egna erfarenheter som snowboardåkare sen 1987. eller.. jag har föresten inte såna erfarenheter med ankarliften.. men jag kan tänka mig att om man hade haft det så skulle man ju inte våga berätta det. eller nåt.. ;)
------------------
Skateboarding since 1986