nån som har en..
24 svar · 327 visningar · startad av Minsann · sida 2 av 2
Frågan, av Minsann
win98 skiva att skänka till mig? behöver omformatera för att det saknas filer i win för att min nyinskaffade webcam ska kunna funka. ;) \------------------ i'm going nowhere without my mössa!
Läs frågan i sin helhet →Jag har en ;) men e itne det lite olagligt att göra så? ;)
Hypatia -->Undrar lite bara...om det är filer som MS ändå tillhandahåller via nätet då? (nej..gnäller inte, vill bara ta reda på vad som gäller)
Nu fick jag ju inte veta vilka filer det var Minsann behövde, men många filer som ligger på t.ex win-98 går ju att hämta från MS hemsida. Räknas det också som intrång på copyrighten om t.ex jag skulle skicka över en kopia på sagda fil till Minsann istället för att hon letar upp den där?
Ett exempel är ju drivrutiner. Kan vara svårt att hitta rätt ibland...men är ju fritt fram att hämta hem om man väl hittar. Är det då förbjudet att dela med sig sinsemellan av sådana filer?
------------------
"Riktiga programmerare dokumenterar inte. Om det var svårt att skriva ska det vara svårt att förstå."
NoBUGS/Yttermera.
Bendro,
Det enda som webForums regler säger någonting om, är att diskussioner om hur man får tag på copyrightskyddat material, ska undvikas.
På Microsofts hemsida kan man läsa att man inte får distribuera vidare filerna som ligger där. Jag är inte rätt person att avgöra var gränsen går, men det enklaste är ju att länka till det ställe där filerna finns. :)
Så, diskussioner om hur man kan maila filer till varandra bör undvikas här på forumet, man kan ju använda e-post, ICQ eller liknande. :)
Dessutom är forumet OS & Program mycket passande för att få reda på var drivrutiner mm. finns på Microsofts hemsida. ;)
Så, diskussioner om hur man kan maila filer till varandra bör undvikas här på forumet, man kan ju använda e-post, ICQ eller liknande.
ahh! :i det finns alltid ett annat sätt! :e
------------------
i'm going nowhere without my mössa!