Hur vill ni bli uppraggade
85 svar · 697 visningar · startad av eureca · sida 4 av 5
Frågan, av eureca
eftersom vi killar tydligen är rätt dåliga på den punkten så undrar jag härmed för alla killar intressen hur ni kvinnor vill att vi ska ragga upp er. :) inte för att jag behöver veta.. men man är självklart nyfiken. §e jag skapade en ny tråd för att jag anser att det här är ett ämne för sig som inte får rinna ut i sanden nu. :e \------------------ Skateboarding since 1986 "Jag är ingen pojkspo
Läs frågan i sin helhet →hypatia -> Nej, det undrar vi inte. ;)
Jaha, om det inte finns något bra sätt att ragga på, men ändå tycks ni fruntimmer på någon nivå (d.v.s. när vi följer med till IKEA och plockar fram kreditkortet ;) ) uppskatta oss. Då får ni faan skylla er själva om vi fulraggar på er mellan varven :e
------------------
Vaddå HTLM design? Jag e UTVECKLARE för fan! /mrblonde
[Redigerat av spango den 19 dec 2001]
Hehe... du kanske har rätt, spango. Men det behöver inte betyda att vi gillar när ni fulraggar. ;)
Du kan få hänga med mig till IKEA om du vill. :e
Allvarligt, jag tror att du förstår ungefär vad jag menar. Raggande på krogen enbart i syfte att få sällskap för kvällen är inte så upplyftande. Jag tror att ni tycker precis samma sak om tjejer som gör sådant.
Jag tror att ni tycker precis samma sak om tjejer som gör sådant
Oja..usch...jobbigt §e §e §e
------------------
"Riktiga programmerare dokumenterar inte. Om det var svårt att skriva ska det vara svårt att förstå."
NoBUGS/Yttermera.
Vilken massa bull jag hör här, att det skulle vara meningslöst att ragga på krogen för ett on night stand.
Jag har tagit mig friheten att prova på och prata om det och de flesta jag känner (kvinnor som män) tycker att det kan vara helt ok att ragga upp en kille/tjej på krogen och dra med hem. Det är inget fel med det! Varför skulle det vara det? Patetiskt säger en del, vad? Vad är det som är patetisk med att två människor känner sig sexuellt attraherade till varandra och vill gå hem och ha sex? Låt folk kn*lla om de vill det. Bygg inte en massa tabun och *ojoj* runt det hela.
Visst finns det märkliga människor som bara går ut varje gång för att ragga, och de har kanske en snedvriden sexualsyn och social apati eller nått, men låt dem ha det.
Alla vill inte, och det är helt ok, men att racka ner på de som gör det är ju lika poänglöst som att mobba folk som dricker minimjölk (vilket för övrigt är en jävligt töntig dryck ;) ).
------------------
There is a curse.
They say:
"May You Live in Interesting Times"
mrblonde,
Jag antar att ditt inlägg vänder sig till mig, men jag har aldrig sagt att det skulle vara meningslöst att ragga på krogen, eller att det skulle vara något fel med det. Det enda jag har uttryckt är att jag inte uppskattar det.
Naturligtvis betyder det inte att det är något fel med det eller att andra inte kan tycka annorlunda. Vem har rackat ner på någon?
Det kan aldrig vara något fult eller tabu i en ömsesidig sexuell attraktion mellan två människor, men "one night stand" är inte något som passar mig. Därmed inte sagt att det är så för alla. :)
Tja, jag fick väl ett utbrott utan riktigt mål.
Men vi är ju överrens! :e
------------------
There is a curse.
They say:
"May You Live in Interesting Times"
Skönt att höra mrblonde, men vi kan säkert hitta något annat att vara oense om så småningom. ;)
Vore faktiskt lite kul att för en gångs skull få höra ifrån damerna hur en kille skall ragga för att inte framstå som patetisk och/eller desperat enligt er
Eftersom ni nu är så desperata efter råd så kommer det här ;):
1. Var inte packad. Om du nu är det; uppträd inte som du är det. Det värsta som finns är som bekant klumpiga försök från fyllon som inte kan stå rakt och luktar apa.
2. Närma dig lite mystiskt. Storma inte fram och lägg armen om som om du redan ägde damen i fråga.
3. Lukta gott.
4. Säg hej.
5. Öva inte in överflödiga repliker eller kommentarer. Det blir ändå bara fel.
6. Säg bara nåt om du har nåt vettigt att säga.
7. Säg att du har suttit och kollat i smyg på damen i fråga och blivit nyfiken.
8. Fråga om hon vill åka go-cart eller bowla eller nåt sånt, det går annars bra med fika, men helst: ÖVERRASKA henne! Överraskningar är den hemliga vägen till en kvinnas hjärta! :) ;)
9. Var inte alltför påträngande eller efterhängsen. Visa att du är intresserad, men sug dig inte fast eller använd henne som föremål för ditt desperata behov efter fysisk kontakt. Detta kan upplevas som mycket obehagligt.
10. I största möjliga mån; undvik att tafsa.
11. Tjata inte om att ni ska träffas. Det är bara extremt jobbigt och tröttsamt. Jag tror inte att jag är ensam om att tycka att desperata killar är totalt avtändande.
12. Ögonkontakt är aldrig fel.
13. Sätt inte din mun mot hennes om inte samtycke finns.
14. Ge inte alltför mycket komplimanger, om det ska vara ska det vara lagom (enligt Cloe), annars blir det bara jobbigt, tröttsamt och svårt att ta på allvar.
15. Säg att du vill träffa henne igen, men hetsa inte.
16. En av de viktigaste: om du säger att du ska ringa henne; gör det. Det kan vara mysigt att gå och vänta ett tag, men inte flera veckor....
17. Fråga inte efter hennes telefonnummer om du inte är intresserad.
18.Tryck inte din hårda *** mot hennes lår. Detta är otroligt pervest och borde förbjudas som handling om inte båda parter är väl införstådda och villiga till eventuella efterföljder.
19. Men framför allt; Var dig själv och ha glimten i ögat så sköter sig resten av sig själv! Lite humor har ingen dött av. (en av de bästa egenskaperna enligt mig) ;) :)
20. LYCKA TILL!
------------------
Cloe
[Redigerat av Cloe den 21 dec 2001]
Glömde en sak: var intresserad och fråga saker om henne. Alla vill känna att de är intressanta, inte bara när det gäller det kroppsliga. Det märks om någon är intresserad av att lära känna en. Förutom desperation, så är självupptagna killar det mest ointressanta som finns.
------------------
Cloe
Att vara sig själv funkar inte alltid ;) :e
Fråga Okkido... §e
------------------
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
Martin Lindhe
Viking>> självklart finns det vissa undantag. ;) :e Kanske kan du ge honom lite tips? Det behöver han säkert :D
------------------
Cloe
Alla grabbar på detta forum borde läsa min lista och använda den ikväll så kanske ni hade sluppit sitta här och hänga varenda helg :e §jr §e §e §e §e
------------------
Cloe
Cloe ----> Alla utom jag!! §e §e
------------------
======goldy=======
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns" TARGET=_blank>db<---BURNER--->db</A>
*skall knåpa ihop en lista åt Cloe...så hon också slipper sitta här varje helg* §e
------------------
"Riktiga programmerare dokumenterar inte. Om det var svårt att skriva ska det vara svårt att förstå."
NoBUGS/Yttermera.
goldy skulle behöva det mest av alla alla
*garvar mig harmynt* :birp :birp :birp
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
SirPeter ----> Du ligger j-vligt risigt till!
------------------
======goldy=======
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns" TARGET=_blank>db<---BURNER--->db</A>
Varför?
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Lite kommentarer:
Raggande på krogen enbart i syfte att få sällskap för kvällen är inte så upplyftande.
Beror väl på om man får napp eller inte :e
9. Var inte alltför påträngande eller efterhängsen. Visa att du är intresserad, men sug dig inte fast eller använd henne som föremål för ditt desperata behov efter fysisk kontakt. Detta kan upplevas som mycket obehagligt.
*snip*
15. Säg att du vill träffa henne igen
*snip*
19. Men framför allt; Var dig själv
Hur jag än vrider och vänder på det, får jag inte punkterna nio och femton att gå ihop med nitton :e
------------------
Vaddå HTLM design? Jag e UTVECKLARE för fan! /mrblonde
[Redigerat av spango den 21 dec 2001]