Vad är det egentligen som är så bra med Stockholm? Senast igår så såg jag på TV om hur det debatterades huruvida man skulle bygga stora feta skyskrapor för att häva bostadsbristen. Allt fler och fler tycks söka sig till storstäderna, STHLM absolut inget undantag. Vad är det egentligen som lockar? Kan det möjligen vara alla psykotiska pundare som överfaller deras barn? Kan det kanske vara den inte helt ofarliga luften, eller möjligen den helt oemoståndliga stressen?
Mentaliteten är olika, i storstäderna kallar de alla utanför stadskärnan för bönder, även om du bor i ett samhälle med 10000 invånare så är du värsta bonden. Vice versa gäller hos folket på landet, de som bor i storstäderna är fjolliga, överklassnobbar.
Sen så har vi dem som bor i betongen, och är stolta över det!, javisst, jag skrattar ihjäl mig när jag hör förortsungar prata, "yo mannen, värsta grejen asså", vem fan vill växa upp på ett sånt ställe?
Det ska bli jävligt roligt att se när den siste lantbrukaren dör och borgarna börjar fråga sig: ....m-m-m-m-men, var kommer maten ifrån, egentligen?
------------------
Det händer att jag inte är mig själv. Då är jag någon annan.
Det som lockade mig hit till sthlm var alla möjligheter. urvalet är stort.
Men att urvalet är stort kan också medföra till stress.
det är som man ska köpa glass. visa gillar vanilj och är glada och nöjda. andra ska ha massa smaker, strössel och chockladsås mm på den. sen finns det dom som ska ha lyxglass.
Den stora massan nöjer sig med vanilj (landet och småstäderna) en större grupp ska ha allting (storstäderna) men kan må lite illa av förmkt av det goda (läs: stress) sen har vi finsmakarna (såna som bor utomlands eller kanske vid nån strand) som vet hur dom ska njuta, eftersom dom har råd med det.
sådär.. nu vet ni sanningen om glass och stockholm :bire
oel> Har du varit i Stockholm? Du snackar ju bara skit om det :l
Kom hit och lev livet, här finns ju allt. Inte konstigt att folk söker sig hit...
vem fan vill växa upp på ett sånt ställe?
Vill och vill, det är ju föräldrarna som styr var man bor under uppväxten. Jag har klarat mig bra under mina år som yngling, och har bättre vett än vad många från Gamla Stan och Östermalm har. ( Anser jag ivf :e )