webForumDet fria alternativet

Keps

Småprat

113 svar · 1 155 visningar · startad av goldy · sida 2 av 6

Frågan, av goldy

I går gick jag och ett par polare in på "Harrys". En krog i centrum i Malmö, det är väl en kedja, finns nog i andra delar i svergie!? Nå väl,,,vi kommer in hänger av oss jackan, för det var man tvungen till! Betalar 15 spänn och tjejen i garderoben säger: \-Och så får jag be om din keps oxå! Va fan är detta? Kan man inte gå på lokal med sin keps på huvudet längre!? Jag vägrade givetvis, fick mina

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

KarlTomas -----> Suck? Mes!!

------------------
======goldy=======
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns" TARGET=_blank>db<---BURNER--->db</A>

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

[teori]
Garderoskan tyckte inte om Goldy, så hon bestämde sig för att be honom ta av sig kepsen så att han kunde bli arg och gå därifrån. Om han tagit av sig kepsen skulle hon fortass med att det var slipstvång och sånt där för att få iväg honom.
[/teori]

Det är väl ganska troligt, eller? :e

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Axel ---> Önskar att det vore så väl!! :e

------------------
======goldy=======

Medlem sedan okt. 2000885 inlägg

KarlTomas -----> Suck? Mes!!

Inte nog med att du inte kan uppföra dig på krogen. Nu kommer du med personangrepp också... ;)

------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Om det hade varit ett "finare" ställe som typ Svarta Börsen här i stan (riktigt jävla dyrt) så går man knappast dit i jeans direkt - alltså försvinner kepan ur diskussionen redan vid planeringsstadiet för kvällen.
Men om det nu är ett "vanligt uteställe" där man utan att vara orolig kan dyka upp i jeans eller jumpadojor (som det verkar handla om här) tycker jag det verkar otroligt småsint att kräva att kepan måste lämnas i garderoben. :l

Visst, mössa av inomhus funkar i det militära, men där är det uniformer och "enhetlighet är vackert" som min kapten så fyndigt uttryckte det. Förvisso också i lektionssalar, hos farbror doktorn och hemmavid är det naturligt att lämna kepan vid dörren.

Face it - kommer krogen med ett så korkat krav har de två möjligheter (förutom att gästen förbannad går därifrån): det ena är en glad gäst med kepa på skallen. Det andra är en misslynt gäst med en förjävlig frisyr. Drar man på sig en kepa ser man ut som hejkomochhjälpmig när den åker av - vill krögaren ha gäster som ser ut som om de nyss släpptes från hispan? :q

------------------
Pengar är inte allt - säger de som har

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Helt rätt!

Själklart ska mössan av när man är inne. blir lika irriterad när man ser reportage från skolor där lärarna gör allt för att få eleverna att ta av mössorna, men totalt ignorerar dom x(

[^stefan^] man tar av baskern/kepsen inomhus även i det militära. Det gjorde vi iaf :)

------------------

-"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

[Redigerat av stoffe-2k den 10 dec 2001]

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

nu tycker jag att det är så här att dom som har sånt hår som inte alltid går att fixa till måste få ha keps eller hatt. om man tex vill låta sitt hår växa ut så vill man kanske dölja det ett tag.

Sen finns det dom som har huvudbonad av religösa skäl. ska dom också nekas gå i skolan och på barer? nej.. och varför ska inte vem som helst ha en fin huvudbonad?

*en som blev avstängd från skolan en hel vecka pga kepsproblem*

------------------
------------------------
Skateboarding since 1986
------------------------

[^stefan^] man tar av baskern/kepsen inomhus även i det militära. Det gjorde vi iaf :)

Eh, har jag påstått nåt annat? Blindstyre! ;)

------------------

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

*garvar åt sitt inlägg'

jag låter ju som en pojkspoling ju :e

------------------
------------------------
Skateboarding since 1986
------------------------

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det är ju helt självklart att man inte har sin keps på inomhus...

------------------
Vårda din sill!

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

-> Mer Keps Åt Folket! <-
Helt upp till den som använder keps.
använder det inte, men men, okej om man ska gå på lite finare ställen av med kepsen, ska man klippa sej av med kepsen (om man inte kör norland´s guld sättet) .

Det är ju bara ägaren av harrys som förlorar kunder.

------------------
"Om ändå Jorden vore platt!"

Jag tror att Harrys vinner kunder på sin policy ärligt talat...

------------------
Vårda din sill!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Och så får jag be om din keps oxå!
Muhahaha! Helt rätt. Väck med kepsarna inomhus!
Sorry Goldy, du har inte mitt medlidande - tvärtom.

Sen kan man ju fundera på, var kommer regeln ifrån. De flesta keps-på-förespråkarna verkar framhäva att denna "regel" har skapats för att jävlas med oss människor. Vis av erfarenheten har jag lärt mig att det ytterst sällan är så - det brukar finnas en synnerligen praktisk anledning bakom dessa gamla regler. Är det någon som har en aning om vilken?

[Redigerat av Rikard den 10 dec 2001]

Nääää, jag har ingen som helst aning! :OO ;) §e

------------------
Vårda din sill!

Har Bire en aning om Harrys gäst utseende?
Knuttar och skinnvästar!!

------------------
======goldy=======

Har Harry en gäst med utseende? :e

Vi har faktiskt Harrys i Falun med... Är inte direkt obekant med dess lokaler eller policy...
Varför måste du ha din keps på inomhus? Har du så dålig ordning på håret eller vad är problemet?

Det är ju dessutom grisfult med keps + att det var inne för 10 år sen att bära keps.
I Falun är det mest skitungar som tror de är coola som springer runt med keps...

------------------
Vårda din sill!

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

30 tal eller inte, vissa traditioner måste vi väl ha, såklart har man inte keps på sig i en krog.

Verkar som du är emot för bara för att vara emot det, kan vi inte behålla några gammaldags värden va?
Det är problemet med dagens ungdom ser ni, och jag som är dagens ungdom...

Jag tycker lite mera synd om hon som tog hand om jackorna jag, då hon frågar om kepsen och så blir man förbannad???

Nej nått dummt är mera som 10 minus grader, man svettas som fan efter 10km skidmarsch och sätter sig ner för äta lite varm ärtsoppa under ett trä och underserganten skriker "MÖSSORNA AV DÅ NI ÄTER! DET SKA VA MINUS 15 INNAN NI FÅR HA PÅ MÖSSORNA!!!"

------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created.(så sade en fan)

Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.

T-bird 1200; GeForce 256 32MB; WinNT4/XP; 512MB RAM; Dialup

[Redigerat av His Divine Shadow den 10 dec 2001]

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

I Falun är det mest skitungar som tror de är coola som springer runt med keps...

Så är det i hela landet! §e

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

Det handlar egentligen inte om gamla traditioner - det handlar om vem som har rätt.
Det verkar som om Harrys har glömt bort den gyllene regeln: kunden har alltid rätt!

Visst, om nån skulle komma knallande i rent trasiga kläder, utklädd till Liemannen eller i lack och läder är det uppenbart att denne någon är tillräckligt fel ute för att inte bli insläppt, men något så allmänt accepterat som en kepa borde inte vara något att hänga upp sig på i det här fallet.

Kan ta en polare som exempel. Han har kepa på sig nästan jämt när han är hemifrån och det av den enkla anledningen att han börjar bli tunnhårig (månevarianten) och vill helt enkelt inte visa det. Ska han också tvingas ta av sig kepan och må dåligt för detta? :l

------------------

Kunden har inte alls alltid rätt, men han är alltid kund! ;)

------------------
Vårda din sill!

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
146 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)