webForumDet fria alternativet

Bilreklam?

Marknadsföring

47 svar · 916 visningar · startad av MAGGE · sida 3 av 3

Frågan, av MAGGE

Skulle du som är bilägare kunna tänka dig att köra omkring med reklam för olika företag på din privata bil? Mot ersättning givetvis. Ta en titt på <http://home.bip.net/magnus.g/bilreklam> och rösta lite granna! Eller skriv här direkt! Vad tycker ni om detta? \------------------ www.gametrade.nu You will be playing my games with your body in flames!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 200153 inlägg

Äntligen hemma, hade det väldigt stressigt på jobbet så det blev lite fel i mitt förra inlägg

eftersom de tror att Bilia fortfarande gör ett bättre jobb

Svar:
det beror på vilken bilia du lämna in den på, på vår verkstad har vi nästan aldrig orsakat extra fel på bilarna, om det någon gång har hänt så har vi beställt en ny sådan på Bilia:s nota

Vi har jävligt nöjda kunder, (iaf på vår verkstad)

jag vet inte hur många spritflaskor, tröjor present checkar o sånt jag har fått, men det e bra många, och det är från kunder också och inte från Bilia.

hmm... du säger att du skall bygga ett värsting bygge, men varför ska du lämna in bilen för att byta en förpump som t.o.m en nyfödd unge klarar av att byta.
det går på 30min sen e det klart..

------------------
Smaken är som baken-Full av skit

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Jag har inte sagt att jag ska lämna in bilen för att byta förpump det sköter jag själv. Sedan skiter jag fullständigt i hur många spritflaskor ni har fått för om ni inte gör ett bra arbete med min bil så ska inte ni få ha den.

Jag har flertal kompisar som haft bilar inne på service och fått tillbaka den med väldigt många fler mil gågna än när den lämnades in.

Kan du motivera ett pris på 4-4500 för byte av en förpump?

------------------
<A HREF="http://home.bip.net/aj2000/bilen.html" TARGET=_blank>
Följ bygget av Göteborgs värsta 740.</A> - Snart i en backspegel nära dig.

Om nu Svensson använder Bilia, vad använder då motorintresserad ungdom utan körkort för bilrep?

Gör grejerna själv.

------------------

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Turbo:

Det enda den gör är att Kyla Laddluften som skall in i turbon, kall luft är smidigare så turbon fungerar bättre

Somna om nu!!! :e

Man kyler givetvis lufen som kommer FRÅN turbon för att öka syremängden i den & därmed öka effekten!
Man vinner ju inte ett smack på att kyla luften INNAN Turbon då den är kallare än den luft som passerat genom intercoolern trots att det är högsommar!
Det borde väl du veta???

kall luft är smidigare så turbon fungerar bättre

*Asg* :e ok...

Intercoolern placeras alltså enkelt förklarat på lämpligt ställe mellan turbo & motor! Allt annat är helt fel...

här på Bilia tar vi c:a 15-20.000kr, beroende på hur bra det ska bli...

Blueprint då eller? :e

Sen att en B23 TIC inte skulle klara mer än 320 HK är ren bullshit!
Zacco byggde massor av Grupp A-bilar som låg mellan 400-450 HK & höll för banracing.. Det betyder att man med smidda kolvar, stakar & vev samt en rejäl balansering av motorn + en topp med specialventiler & säten, mm, mm utan problem kan åka på gatan med mellan 350-400HK & inte riskera ett motorras!

Här i Falun fanns det en Volvo med över 300HK som var en i stort sett originalmotor med en sjuhelsikes stor turbo från en lastbil + en intercooler som tog upp i stort sett hela fronten...
Den rasade iaf inte föränns den nya Ägaren satte den klockrent i en tall flera tusen mil senare! :e

BTW: En polare till mig plockade ur ca 300-350HK i en Suzuki 1100R Turbo Intercooler... Skulle den palla för mer än en B23:a? :e nja..

En Volvomotor med turbo intercooler som föraren inte pressar skiten ur vid varenda gaspådrag håller för mycket effekt.. MYCKET effekt!

Racerankan: Jag kan motivera bytet av förpumpen på vissa bilmodeller, kanske inte Volvo, men på en del bilar så är det satans bökigt & då blir det en hel del tid som går åt...
Har man sen tummen mitt i handen & inte klarar av att byta den själv så är det tragiskt att det ska kosta så mycket, men man måste hela tiden komma ihåg att en verkstad inte idkar välgörehet ;)
------------------
Click here for free sill!

[Redigerat av Bire den 14 dec 2001]

Jag klarar av att byta pumpen själv, det är inte det som är grejen, jag bara kollade runt lite vad de olika verkstäderna tar för byte av en pump.
Vill ni ha dialogen med verkmästaren jag snackade med?

------------------

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

Ja, kan du skriva ner dialogen är du snäll... :e

Turbo förresten, är inte det en hund? Trodde i alla fall jag...

------------------
"signatur"

[Redigerat av hp den 14 dec 2001]

-Hej, jag skulle vilja ha en prisuppgift på vad ni tar för ett byte av en förpump till en 740 GLE av 84a års modell.
+Vänta lite ska jag se efter
-...*50
+...*50
+Det hamnar på mellan 3500 och 4000.
-Va? Så dyrt, pumpen kostar ju bara 800 kronor.
+Det kostar 3,5 - 4000 kronor.
-Varför är det så dyrt.
+Det kostar 3,5-4000 kronor.
-Varför är det så dyrt?
+Jaa, det är mycket annat som behöver bytas.
-Som vadå?
+Ja, hela tankarmaturen måste bytas ut.
-Hur vet du det?
+Det är en enhet.
-Hur kommer det sig då att pumpen går att köpa separat?
+Det gör den inte.
-Jo det gör den enligt dina kollegor.
+Ja men vi säljer den inte över disk.
-Enligt din kollega jag pratat med gör ni det.
+Det kostar 3,5-4000
-Om vi gör såhär, jag betalar er för att byta enbart pumpen, vad tar ni då?
+Det gör vi inte.
-Då går jag till någon annan.
+Gör så.
-Hejdå.
*klick*

------------------

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Han har lite fel i sin attityd... Men:

Man kan mycket väl byta enbart pumpen, men av erfarenhet så byter man OFTAST hela enheten med armatur & allt med tanke på att i 9 fall av 10 så är armaturen så rostig att den inte håller att demontera & sen montera tillbaka igen. Det är en av Volvo 740´s största brister nämligen.

En ny tankarmatur kostar ca 1900:- & med tanke på det + pumpen för ca 800:- så är reparationskostnaden på 3500-4000:- ganska relevant.

Att dom inte vill byta enbart pumpen i det fallet förstår jag nog med tanke på det merarbete det kommer ett ge när man ska först o främst ska byta armaturen samt förklara för kunden VARFÖR! ;)

------------------
Click here for free sill!

[Redigerat av Bire den 14 dec 2001]

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)