Kanske lite onödigt vetande: Nej, tyvärr inte jag lilla vännen! :)
Spammare..
------------------
Click here for free sill!
23 svar · 482 visningar · startad av Brimba
Finns det någon här som har sett en länk till renluft.cjb.net de tre-fyra senaste dagarna?
Isåfall är jag mycket intresserad av att få veta var.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Kanske lite onödigt vetande: Nej, tyvärr inte jag lilla vännen! :)
Spammare..
------------------
Jag har en bra anledning till att jag vill veta.
Nää, men här kommer en till: http://renluft.cjb.net/ :e
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Jag såg en här: http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/005071.html#4 alldeles nyss. ;)
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Lite OT:
Men jag jobbar mycker med ventilation, och förr i tiden så kallade man (fackspråk) luften ute för "frisk luft".
Nu för tiden kallar men luften ute för "ute luft" eftersom den inte är "frisk"...
R: kan inte stava ju
------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...
[Redigerat av KarlTomas den 12 dec 2001]
[Redigerat av KarlTomas den 12 dec 2001]
Jag har en bra anledning till att jag vill veta
Och den är? :q
Har du även en bra anledning till varför sidan försöker trycka ut och installera program på besökaren dator?
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
[Redigerat av SirPeter den 13 dec 2001]
Check out 819! :e
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com
Hmm... :OO
Jag såg faktiskt en länk dit för några dagar sen. Det kanske t.o.m. var en vecka tillbaka, jag kommer tyvärr inte ihåg. Men jag kan tyvärr inte minnas var jag såg den. :o
------------------
de'nim
Jag har personligen lite svårt för sidor som försöker installera smäck-programvara...
Kim, kan du försöka tänka efter lite?
Det skulle vara intressant att få reda på.
SirPeter, Rikard: Vad är det den försöker installera?
Med gratisdomänen cjb.net medföljer ett popupfönster, vilket det inte gjort tidigare. Men ni kan även använda http://renluft.mine.nu men det är inte den officiella länken.
Popupfönstret kommer ifrån den frame som ligger gömd. Framen redirectar sedan till en ny sida i ett nytt fönster, som innehåller reklam... givetvis.
SirPeter: Anledningen är att jag och Linda har kört den sidan några månader nu, och tills för några dagar sedan hade vi fått ~700 anmälningar.
Men de tre senaste dagarna har vi fått 1000 nya anmälningar. Jag är mycket nyfiken på varför.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
[Redigerat av Brimba den 13 dec 2001]
Jag minns inte vilket av alla dessa "snokarprogram" det var men det är definitivt inget som man vill ha in iaf. Det kanske är som så att dom vill veta vilka som vill få bort rökarna från utelivet. ;)
------------------
Det är inte så att du kan få någon statistik från ditt webbhotell?
På min hemsidasida så får jag reda på från vilken sida mina besökare kommer. ;)
------------------
/Tor
www.tor.nu
Jag har sett länken innan jag med för några dagar sedan.
Kan tyvärr inte komma ihåg. Men jag vet att det var en liten banner som satt uppe i högra hörnet på en sida.
That's all I know
------------------
Balk.
Brimba, slå på så att du får med referer i access-loggen, sen är saken biff, bara att följa besökaren bakåt så att säga.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
sgtpepper: Utveckla gärna det där så att jag begriper det... ;)
Det lät mycket intressant måste jag säga! :)
------------------
Bire:
Jo, du kan alltså låta webbservern logga vilken s.k referer dina besökare kommer ifrån, dvs vilket ställe dom surfade från för att komma till din sajt. Om jag länkar till min webbserver här på webforum och någon klickar på länken så kommer URLen till den webforum-sida som länkade till mig vara referer och denna kommer att loggas om jag angivit att jag vill logga det.
I Apache så ser man till att modulen referer_log_module är laddat, sen kan man t.ex göra så här i konfigurationen:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">
LogFormat "%{Referer}i -> %U" referer
CustomLog logs/referer.log referer
Nu kommer alla referers att loggas i filen logs/referer.log.
Det finns vissa prestandamässiga aspekter på att använda referer-loggning men det kan vara trevligt i fall som Brimbas, när man vill veta vart alla besökare kommer från :)
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
Aha.. Lilla dumma jag trodde att nått loggades i Ms Access så fort ett anrop till databasen gjordes...
------------------