Var hos farbror Tandläkaren igår och borrade i två tänder. Han borrade dessutom ganska så djupt i min plånbok också :l
Det fick mig och tänka på när jag var där senast, skulle laga en spricka i en kindtand. Tandläkarinnan borrar och borrar och efter en stund viskar till mig:
"Oj, det blöder visst ur tanden..."
Jaha sa jag och frågade vad det betyder, med 25 instrument i munhålan. "Jo det kan betyda att jag har borrat djupt. Vi får se som tanden håller annars får du väl komma tillbaka så får vi göra en rotfyllning."
Jag har skönt nog inte behövt göra en sådan... :e
Vad är era värsta tandläkarminnen?
Mitt stora tandlakarproblem ar att bedovningar inte biter pa mig...
Forra gangen jag var dar for att laga ett hal, vilket bor vara for ca 6 ar sedan, sa rekommenderade tandlakaren att jag skulle ta bedovning for han skulle borra pa ett kansligt stalle pa en tand... Han fick ge mig 3 bedovningssprutor...plus att skoterskan satte en liten dos i tungan av misstag! Hon var farsk tansskoterska...
Slutresultatet var att jag sag ut som en parokt hamster...jag kunde inte prata utan sluddrade bara och hade halva ansiktet svullet och alldeles bedovat.
Det varsta var nar jag pa vagen hem, detta var en av de fa ganger jag inte har tagit bilen till tandlakaren (naturligtvis), traffade pa en jattesot kille som fragade mig vad klockan var... Han kollade skumt pa mig...minst sagt! :)
------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"