I silltider somd et verkar vara just nu måste jag passa på att komma med en liten historia:
När jag gick på folkhögskola för några år sedan blev jag vittne till en synnerligen obehaglig företeelse.
Jag vaknade mitt i natten av att det luktade ap-äckligt. Det var som att det lukade bränt eller nåt. Jag kunde inte förstå vad det var just då...men dagen efter visade det sig att två busgrabbar hade sprungit runt till de olika husen och lagt ut surströmmingar i alla möjliga vrår och hörn. Bakom spis, kylskåp, tv-soffa...överallt där det var svårt att städa typ.
Ni kanske kan tänka er doften. Det går inte att förklara, ni som ätit vet ju hur det luktar, men tänk er det, en miljon gånger värre eftersom lukten sedan liksom växte sig in i möbler och väggar....
Att detta skulle vara verk av små söta barn stämmer dock inte.
Detta är ytterligare ett attentat från Sill-fundamentalister. Återigen ser vi hur sillen berövar människan på frihet!
Vi måste agera, vi kan inte längre stå och titta på...
jag misstänker att detta är ännu en sextråd av all. det verkar vara den senaste trenden här o starta såna... dock verkar alla här använda sig av kodspråk så att minderåriga inte ska förstå... :e :e
Jag måste påpeka att jag inte förstår vad ni pratar om alltså... men med ditt fy där så förstår jag att det är något riktigt snuskigt det här handlar om :e
Surströmmingen är ett viktigt livsmedel därför att den tillgodoser så många av människans behov :P
Vi umgås under trevliga former när vi äter surströmming eftersom vi är enade omkring något ädelt §jr
Smaklökarna utvcklas positivt av att komma i beröring med denna aromatiska perfektion ;)
Dock bör aldrig mer än 10 surströmmingar förtäras under ett och samma tillfälle emedan matsmältningsprocessen då genererar vissa svårbemästrade konsekvenser §e :r
Till surströmming serveras färsk potatis, rödlök, hårt bröd, västerbottensost och mineralvatten :bire :e :birp
273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849