webForumDet fria alternativet

Skjut din sill!

Mat & dryck

31 svar · 488 visningar · startad av Del Pero

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg
Frågan#1

Sillen innehåller idagarna en alldeles för hög halt av dioxin och är därför inte lämplig som föda åt varken oss människor eller för toppkonsumenterna i Östersjön.
De torskar som äter sillen får en mycket hög dioxinkoncentration i sig vilket drabbar de människor som äter dem. Skarpsillen ger sig dessutom på torskens ägg och äter dom.
Jag föreslår att vi skjuter alla sillar och ersätter dom med med en mer lämplig art som föda till torskar och människor, nämligen babbelfiskar.

För torsken och människan i tiden!

dr. D Pero - Sportforumets biologiska avdelning

källor:
AB
HGO

------------------
mvh /
Get In ....?

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Död åt sillen!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag finner det obehagligt & beklagligt att se en dylik tråd på wF mitt i firandet av den ädlaste av alla fiskar: Sillen!

Att två så kompletta sportfåntrattar som ni har mage att förstöra firandet begriper jag inte likväl som att jag tvingas rekommendera er bägge till en tvångsvistelse på samanlagt 4 veckor i Passagens sportkonfa!

Ni borde skämmas!

------------------
Vårda din sill!

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag föreslår att vi skjuter alla sillar och ersätter dom med med en mer lämplig art som föda till torskar och människor, nämligen babbelfiskar.

Nog för att jag tycker att vi ska värna om sillen, men det här tar nog priset! Hur kan ni ens antyda att vi skulle äta upp den bedårande Babbelfisken?! :(

Jag instämmer i Bires rekommendation om tvångsvistelse i Passagens sportkonfa! x(

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Babbelfisken skulle utgöra som utmärkt föda åt torsken och dess barn. Något som skulle medföra större torskar vilket skulle ge mer mat!

Skjut din sill!

------------------
mvh /
Get In ....?

hypatia: Stäng denna tråd & be Kjell radera hädarna från wf´s medlemsregister är du snäll!

------------------
Vårda din sill!

Bra idé Bire, jag ska bara be @nders plocka fram den rätta paragrafen att hänvisa till.

Ja, bara @nders hittar den tror jag.. Rikard kanske skulle hitta den om han inte var på sillkonfan i Helsingfors denna helg.

Bara vi blir kvitt sillmarodörerna så är ordningen återställd!

------------------
Vårda din sill!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det kanske vore på sin plats med en smiley i form av en sill som man får fram genom att skriva en viss trådskapares namn. §e

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

Jag tror att vi får förlita oss till @nders. Rikard har nog annat för sig ikväll, dock inte i Helsingfors.

*ropar på @nders*

Låt oss göra oss av med sillen så fort som möjligt, så att vi åter kan känna en harmonisk tillvaro...

Sill = Slemhög

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Nu blir jag riktigt förbaskad.

Man kan inte vända ryggen till innan det bryts regler (och i vissa fall även svenska lagar) i vart och vartannat inlägg.

I §49b i webForums utökade regelsamling står det klart och tydligt att man skall värna om sillen. Jag citerar:

Medlem skall värna om sillen.

I §49c står även:

Sillen skall värnas om av medlem.

Tvinga mig inte att klargöra fler regler i detta ärende, och framför allt, tvinga mig inte att utdela (visserligen rättvisa) stränga straff för dessa regelvidrigheter.

Mvh,
@nders
Sillvän

Medlem sedan nov. 2001116 inlägg

Sill som är såååå gott, inlagd sill, senapssill m.m.....*mums*

Ha, där fick ni!

@nders är en äkta sillvän.

@nders: Du liksom alla andra verkar ha glömt följande citat ur Den Heliga Skriften:

Patrik 12:284 16:e versen: Ur sillen steg människan på den 3:e dagen & voro det inte för sillen så voro vi icke människor.

Samt följande tänkvärda citat:
Av sill är du kommen, av sill skall du åter varda.

webForums regler i all ära, men nu snackar vi skrifter på ett betydligt djupare plan!

------------------
Vårda din sill!

[Redigerat av Bire den 01 dec 2001]

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Nej då, inte glömt.

Däremot hoppades jag att vi inte skulle behöva dra upp Skrifterna.

Mvh,

Vad sa ni nu då?

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Citat från sidan :

Torsk, sill och skarpsill är de ekonomiskt och ekologiskt mest betydelsefulla fiskarterna i Östersjön.

Det säger ju allt ! Ekonomiskt betydelsefulla för Östersjön. Det ni ! Och inte någon börshaj kan klå sillen då det gäller att vara ekonomiskt betydelsefulla för Östersjön !!!

// BeatBox

------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"

Sixten Landby

Bluff, båg & bedrägerier!

Att dessa förlorade själar skulle fara med osanning trodde jag var helt omöjligt, men vi blir dessvärre tvungna att tilldöma dem webforums strängaste straff. Det blir lyshuset för både @nders och Bire!

Beatbox: Ett helt stim med börshajar kan inte prestera bråkdelen av vad en sill gör.. Det är fakta!

ollebollen: Att du var aningen korkad & obstinat visste de flesta redan, men att du har mage att klampa in här med dina fotbolls-soldater & anklaga sillen för att vara nått orent & icke-vackert är bara för starkt för mig att förstå?

Vart vill du komma med detta smutskastande av världens vackraste fisk? Tror du att ditt gnällande ska åstadkomma nån form av revoulution mot sillen då den har tillräckligt med anhängare redan nu för att erövra världen & samtidigt skapa världsfred...
------------------
Vårda din sill!

[Redigerat av Bire den 01 dec 2001]

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)