webForumDet fria alternativet

Suck

Småprat

25 svar · 376 visningar · startad av KarlTomas

Medlem sedan okt. 2000885 inlägg
Frågan#1

Idag har jag toppat min flod av ikommande virusinfekterade epost brev.

Någonstans mellan 25-30 brev har störat ned i min privata brevlådan. Fast de flesta var av gamal Sircam-smitta, och bara ett fåtal av det nya BadTransB.

(fick ytterligare ett i skrivande stund)

Har nu börjat meddela de som "skickar" fast floden rinner på....

------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Min kommentar till ämnet: http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/004887-2.html#27 :e

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Fast det hjälper ju inte att mac antar jag.... Breven strömmar ju in har fått nog ytterligare 3-4 sen jag skrev ovan meddelande. Eller vägrar mac att ta emot epost ;)

------------------

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Tja, sen hjälper det väl att inte ha så många kompisar så man ligger på massa epostlistor överallt.. :e

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Outlook XP är trisst, låter mig inte öppna de där mysiga virusfilerna som kommer från alla håll :(

------------------
"Jag är inte lat, jag bara lever livet lite saktare..."

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Nä en mac tar oxå emot epost , men jag vet ej vad , kan INGET om mac. men explorer o outlook drabbas ju alltid. TACK O LOV är jag ej med i några mailing listor

------------------
/Annelie
"När folk håller med mig grips jag alltid av en känsla att jag har fel"
Oscar Wilde

Mitt problem är att jag hade en tjänst en gång i tiden där man kunde skapa egna epostlistor. Och för varje som skapade en epostlista så finns en alias@min_domän.med - så där får jag lida mycket...

------------------

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Poängen med mac är att virusen oftast är gjorda för windows och därför inte körs på macen även om de kommer in. Men det är ingen garanti. Jag läste om någon som fick ett virus via email till sin mac. Han kunde inte köra den inkluderade filen. Då kom han på att chefen hade en windows-pc, så han kopierade ner viruset till en diskett och körde det på chefens pc som naturligtvis blev smittad :)

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

...Då kom han på att chefen hade en windows-pc, så han kopierade ner viruset till en diskett och körde det på chefens pc som naturligtvis blev smittad...

...jag kanner ett Homer Simpsson DOH komma.... D O H! :)

------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Outlook XP är trisst, låter mig inte öppna de där mysiga virusfilerna som kommer från alla håll

Tur att det finns registerhack så man slipper det där. §e ;)

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

Medlem sedan mars 2000344 inlägg

Jag får också massor, mellan 30 och 40 per dag. Det är väldigt irriterande att behöva ladda ner skiten.

Allra mest störd blir jag på att de i 9 fall av 10 kommer från totalt okända människor, och ställen som Sveriges Pensionärsförbund, Bohusläns Turistförening etc. Vad gör jag i deras adressböcker? Förmodligen har de plockat adressen från min hemsida, men varför det? Grrr! Förra gången var det än värre eftersom virusbreven då var så stora.

R Såg just att masken sprider sig genom att "besvara" brev som ligger i inboxen, så tydligen har dessa personer nån gång skrivit till mig. Men tidigare virus/maskar har ju spridits via adressböckerna och jag tycker inte jag hör hemma där. /R

[Redigerat av Maja den 29 nov 2001]

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag tror inte jag överdriver om det ligger 400 mail i karantän sen förra veckan här på jobbet... Det suger så stenfett!!!

------------------
www.motorforum.nu - En vacker oas fylld av blommor!
(Stolt medlem på www.betongtarzan.com)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Maja: Det kan nog vara så att viruset letar upp adresser i cachen. Och har de besökt din sida så skickar de viruset till dig.

Och självklart är det en säljare som är skyldig! ;)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Medlem sedan mars 2000344 inlägg

He he! Ja, en säljare är det såklart!

Annars låter det där med cachen inte helt osannolikt. Kan mycket väl vara så.

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Är det bara jag som inte fått ett enda mail med virus ännu?!?!!?

Jag vill också vara med o leka ;)

NOT

------------------
Vill du rädda ett träd skjut en bäver!

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Om man inte lyckats få något av dessa "mail-virus" som dykt upp det senaste året vad är det ett tecken på tro :q

------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Jag har inte fått ett enda..

Det är ju möjligt att jag kan fått det till min skräppost på Hotmail men det är inget jag kollar igenom. Har haft ett virus på datorn en gång. En diskett med NYB på. Fast den formen var helt ofarlig och gick att ta bort utan några problem.

------------------
Vill du rädda ett träd skjut en bäver!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

jag kanner ett Homer Simpsson DOH komma.... D O H!

:e

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Om man inte lyckats få något av dessa "mail-virus" som dykt upp det senaste året vad är det ett tecken på tro

Att du saknar vänner med outlook eller vänner överhuvud taget.

------------------
/Dahlgren

"Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå"

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

>Grymt:
Du kan ju alltids simulera :)
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

Kopiera, klistra in i notepad, spara som *.bat (eller ännu hellre "nude.jpg.bat"), maila dig själv, kolla "bilden", ditt ANTIvirusprogram bör reagera §e

R: :p
------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!
klick

[Redigerat av frankof den 30 nov 2001]

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)