webForumDet fria alternativet

Bröllops funderingar och släkten..

Småprat

18 svar · 423 visningar · startad av Blå Hästen

Medlem sedan okt. 200137 inlägg
Frågan#1

Idag ringde sambon och bokade kyrkan så nu finns det ingen som helst återvändo!;-)
Men nu kommer de svåra funderingarna, vi måste snart börja skicka ut inbjudningarna ´men jag funderar på släkten.
Jag har STOR släkt och vi vill ha ett litet bröllop, det känns hemskt att bjuda mina mostrar och min faster och inga fler. Dessutom känner jag att jag bara vill bjuda dem till själva vigseln... ska man ha dåligt samvete då? Jag är expert på att få dåligt samvete (helt i onödan..) men i det här fallet är jag väldigt osäker... på sätt och vis kan jag tänka att om jag bjöd hela släkten och alla vänner och bekanta och så vidare, och utelämnade några, då skulle jag nog ha dåligt samvete , men...
hur tänker ni?:-)
/A

------------------
"Ordning är för idioter, genier skapar kaos!"

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

När och vart skall vi komma på festen? §e §jr ;)

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

:-D
Fråga Beatbox, det är väl han som känner flest folk här;-)

/A

------------------

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det är lungt, jag kommer!

------------------
www.motorforum.nu - En vacker oas fylld av blommor!

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

...men du...brollopsdagen ar ju ER dag och ingen annans. Om ni vill ha ett litet brollop sa maste faktiskt era familjer och vanner respektera det, och om nagon nu skulle visa sura miner sa ar det ju deras problem.

Forklara varfor ni vill halla det litet och bjud istallet in alla de som inte fick komma pa brollopet pa en trevlig midsommarfest eller liknande ett tag efter brollopet.

------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

Ta med en dator, webbkamera och en internet uppkoppling och sänd bröllopet så att de som inte får komma får se live ändå :)

------------------
Varför är bollar runda?
www.spelbasen.net

vissler

Jo, så försöker jag också tänka. De får väl tjura då! Men ändå får jag så dåligt samvete! *suck* Usch, det måste jag verklige TA TAG i och sluta upp med! Det är en last jag har tror jag;-)

*haha*;-) Vilket roligt citat du har! Hm.. jag tror att ullen inte har möjligheten att krympa fören man tvättar den i varmt vatten va? Eller också så blir ullen krympbar när man kardar och tovar den.. *Funderar* Ja, det var verkligen något att fundera på!:-)
/A

------------------

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

He he jag tror att det var PeW...eller mojligtvis UlfT som forklarade att bomull bara krymper i torktumlaren eller nat...

Ah det var nagot med varmen iallfall :)

------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Hade samma problem när vi gifte oss, men vi försökte lägga fram det o planerade som så att de äldsta i släkten ode man mindre ofta såg, de bjöd vi.

Det är ER dag

------------------
/Annelie
"När folk håller med mig grips jag alltid av en känsla att jag har fel"
Oscar Wilde

Skönt att det är fler än vi som har såna här bekymmer! Värst är det med mamma, för hon tycker förståss att *alla* ska komma!;-)
Men det är som du säger, det är er dag!:-)

/A

------------------

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Men det är som du säger, det är er dag!:-)

Så vi får komma alltså? :D

Mvh,

------------------
All your base are belong to me.

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

woohooo! Jag tar med mig kamera så tar ni med er spriten?

------------------
Vill du rädda ett träd skjut en bäver!

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Ja våra föräldrar hade många o långa samtal med oss, men ni tänk på.... Åh vad ledsen .....kommer att bli .....

mm mm mm

Men ärligt talat , vem skall dagen vara för sa vi ....Dessutom kan jag ej minnas att varken jag eller mannen gått på hela släktens bröllop/konfirmationer/dop mm mm

------------------
/Annelie
"När folk håller med mig grips jag alltid av en känsla att jag har fel"
Oscar Wilde

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Blå Hästen, vi ska också gifta oss och har hittat en sajt som är kanonbra när det gäller just såna frågor du har, plus många fler. Dessutom har de en planeringskalender man kan gå igenom för att se när man bör göra vad i planeringen (budget är nästan viktigast) och annat godis som är bra att ha som blivande äkta par.

Kolla in: http://brollopstorget.nu/

Grattis och lycka till!

När slår ni till?

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Tack!:-) den kände jag inte till, har du sett www.brollopsguiden.se ?

Det blir den elfte maj!:-) Tidigt vårbröllop m.a.o, förmodligen har bara tussilagosarna slagit ut då och så.. *längtar* det är så vackert då tycker jag:-)
/A

------------------

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Ni ska ha ett @ bröllop!

Ge en prälle ett nick här på wF, starta en lämplig tråd och vi kan alla vara era vittnen...

Det kallar jag romantik :e

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

PeW, du borde nog lämna datorn i några veckor. Kom tillbaka när du är frisk och botad igen ;)

------------------
Vill du rädda ett träd skjut en bäver!

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Blå Hästen, japp! Tyvärr tar Bröllopsguiden betalt för vissa delar vilket är ganska otroligt med tanke på att den tidigare var gratis och de som skrivit tips gjort det med tanken att det ska vara gratis. Nu är den stängd och dessa gratis tips har BG nu fräckheten att ta betalt för... skämmas borde de göra! BT är gratis!

Vårbröllop låter underbart!!!! :)

Vi gifter oss på midsommarafton, nästan lika underbart... fast vi får vänta ett tag till förstås... 7 månader är en låååång tid. :)

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

PeW, du borde nog lämna datorn i några veckor. Kom tillbaka när du är frisk och botad igen

Bootad!

------------------
Ancilla, face mea laganum!

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)