antagligen du annars hade jag väl inte offrat tid på att tramsa här...
------------------
"Om ändå Jorden vore platt!"
29 svar · 524 visningar · startad av casca · sida 2 av 2
\\\ Connect retry #13 65.161.40.3 (6668) \- \-twisted.ma.us.dal.net- \\\ Looking up your hostname... \- \-twisted.ma.us.dal.net- \\\ Checking Ident \- \-twisted.ma.us.dal.net- \\\ No Ident response \- \-twisted.ma.us.dal.net- \\\ Found your hostname \- You have been Autokilled. \- \-twisted.ma.us.dal.net- \\\ You are not welcome on this network. \- \
Läs frågan i sin helhet →antagligen du annars hade jag väl inte offrat tid på att tramsa här...
------------------
"Om ändå Jorden vore platt!"
Jag trodde oxå att det var nån annan på mitt nät som hade gjort det hela, men det var faktiskt min dator. Det såg man genom att det just var purjo.joker.mdh.se som blev bannad
Ditt datornamn tjoffas ju igenom till irc-servern. Så det ser du ju ganska lätt... :)
------------------
The computer is mightier than the pen, the sword, and usually, the programmer.
Jag antar att du trillar ut på nätet via någon proxy på user.ornskoldsvik.com? Du skall se att alla örnsköldsvikare som kör via stadsnätet har samma problem, det är Guds straff för att ni bor i en liten håla.
Med största sannolikhet så sitter inte så många från örnsköldsvik och slösar bort värdefull tid vid IRC, förutom casca...
distributed Denial of Service
DDOS, alltid lika trevligt...
Börjar tro att det är nån annan inom samma nät (Öviks stadsnät) som orsakade banningen för mig..
:OO
Med största sannolikhet så sitter inte så många från örnsköldsvik och slösar bort värdefull tid vid IRC, förutom casca...
Tror inte jag ;) :p
------------------
Star Trek är som en drog; man kan inte sluta :e
Bara för att göra dig glad har jag fått samma sak förut och mailade Wasadata och DALnet om det. Ingen har svarat än. Nu har det gått vidare till det här istället: :x
Looking up IP number for irc.dal.net:7000
Found IP number: 129.250.240.197
Identd waiting for connection
Contacting server irc.dal.net:7000
Connection with irc.dal.net:7000 established
*** Looking up your hostname...
*** Checking Ident
*** No Ident response
*** Found your hostname
*** You have been Autokilled.
*** You are not welcome on this network.
*** Autokilled for [exp/fldhst] Exploited host, contact exploits@dal.net [AKILL ID:1005706653K-h] (2001/11/20 17.03)
*** Your hostmask is aaxxeell!~axel@212.247.208.49
*** For more information, please mail kline@dal.net and include everything shown here.
*** ERROR Closing Link: 0.0.0.0 ([exp/fldhst] Exploited host, contact exploits@dal.net [AKILL ID:1005706653K-h] (2001/11/20 17.03))
irc.dal.net:7000 is closing the connection
Connection with irc.dal.net:7000 closed
r: Det jobbigaste är väl att jag vet att det inte är min dator som har virus utan nån annan hos Wasadata som ligger på samma IP. Blä!
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com
[Redigerat av Axel den 21 nov 2001]
Är du säker på det?
aaxxeell!~axel@212.247.208.49 visar på att det kommer från din hostmask. Den loggas av servern...
Bara en tanke. Jag hade ganska svårt att hitta skitviruset ;)
Jaja... kanske har fel, men så var det iaf för mig.
------------------
Finns många Internet-leverantörer som låter flera (om inte alla) sina privatkunder dela på en IP-adress. Så det är mycket möjligt att någon annan på samma nät har gjort något skumt.
------------------
Andreas Nordenmark
Ja, men alla har väl inte samma hostmask???
------------------
Nä det har de inte, men tror du att IRC-oparna spärrar enbart efter hostmask? Då skulle den som missköter sig bara kunna ändra på hostmasken och fortsätta köra.
Därför är det mer effektivt att spärra för 212.247.208.49 eller 212.247.208.*.
------------------
Andreas Nordenmark
[Redigerat av Bender den 22 nov 2001]