webForumDet fria alternativet

Nya mobiltelefoner....

Mobiltelefoner

37 svar · 1 129 visningar · startad av hp · sida 2 av 2

Frågan, av hp

Jag såg att striden var hård i Dagens Industris forum mellan Ericsson och Nokia-anhängare. Jag kan inte fatta vad som är så fränt med en ny mobiltelefon. En del är stolta som en tupp bara för att dom äger den senaste nallen med det fräckaste (enligt dem själva) skalet. De som är värst är folk som skryter om att "min modell har många fler spel än din". Köp en Game Boy i stället så får ni mera valut

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 2001787 inlägg

vanliga personer

Fv02 kan alltså använda en sådan utan risk... :e

------------------
"signatur"

[Redigerat av hp den 17 nov 2001]

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

YÄÄÄ! give meeeeeee...

------------------
weeee!

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Mobilen ska vara fräck! man ska kunna skicka bilder till varandra, färgskräm är ju ett måste... och en blinkande antenn kan man ju inte vara utan?!? att man har ett handmålat rosa disney skal gör saken mycket bättre. och att den som håller i telefonen tuggar tuggummi och röker prince stående bakom en container vid skolan.

En riktig "britneyspearstuggatuggummikortkjolstringmobil" Thats what you need!!

När kommer det en sådan på marknaden?

------------------
Vill du rädda ett träd skjut en bäver!

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Grymt: :e :e :e :e :e :e

------------------
Star Trek är som en drog; man kan inte sluta :e

Medlem sedan jan. 20001 006 inlägg

I Japan har dom roliga mobiltelefoner.

/j

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Japaner är tuffa, dom har verkligen anammat mobiltelefonen! Det är fler japaner som använder internet från sin mobiltelefon än det finns japaner som använder internet från en dator (!).

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

mmm... Mobilt Internet rockar :e

------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

mmm... Mobilt Internet rockar :e

------------------

Precis, japanerna skrattar åt oss när vi sitter här och väntar på den första telefonen som kanske kommer att ha Java (Nokia 7650).

I Japan har var och varannan mobiltelefon TFT skärm, Java, kamera (med blixt), Karaoke, 3D, stöd för HDML etc. etc...

/j

[Redigerat av Batboy den 18 nov 2001]

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Dessutom har dom en liten "scanner" inbyggd där man kan lägga in sina intressen ... möter man ngn på stan med matchande inställningar så börjar det larma i nallen ... cooooolt ... :e

Tur att man inte är försäljare i Japan ... alltså ... hur många modeller finns det egentligen .. *Pust*

------------------
Jag undrar, varför ska dom alltid in där bak!?

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Kan man bygga om en Japansk mobil så att den fungerar i Sverige också?

ni förstår vad jag menar!

------------------
Vill du rädda ett träd skjut en bäver!

Nej.

I Japan används något som heter PDC (Personal Digital Cellular). Det jobbar på 800 och 1500 MHz banden.

I Sverige används som bekant GSM (Global System for Mobile Communications), som använder 900, 1800 eller 1900 MHz banden.

/j

Precis, japanerna skrattar åt oss när vi sitter här och väntar på den första telefonen som kanske kommer att ha Java (Nokia 7650).

Det finns telefoner där du kan köra Java, eller i vart fall "nästan" telefoner.

Nokia Communicator 9210 kör Symbian Epoc och i den går det utmärkt att köra Javaapplikationer, men för sanningens skull kanske man skall medge att det är mer än handdator än en telefon :)

Hursomhelst så kan man göra rätt upphetsande tillämpningar med lite Java och en 9210!

------------------

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Så Ericssons och Sonys samarbete är alltså att kombinera det bästa av två världar? :)

------------------
Erik Proudly Presenterar:
eMejlen - eSidan - eFrågan

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Använder inte flera av Nokias telefoner Java? Jag har för mig att man till min telefon, 6210:an, kunde ladda ner Nokia Smart Suite (eller nåt sånt, kommer inte ihåg) och bygga ut/om sina applikationer på telefonen. Då var det Java man skulle utveckla i.

Kanske bara är något jag drömt ;)

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --

[Redigerat av SPiN den 18 nov 2001]

Använder inte flera av Nokias telefoner Java?

Jag vet faktiskt inte, det är möjligt att några kanske gör det till en viss utsträckning.

Nokias kommande telefoner, eller mobila terminaler som dom kallar det kommer dock att stödja Java:

Nokia has announced that it will support Java technology in a wide selection of its future mobile terminals.

från forum.nokia.com.

Framtiden ser ljus ut! (och trådlös) :e

------------------

Framtiden ser ljus ut! (och trådlös) :e

Det får vi hoppas, Blåtand är e Ericsson grej jhu :e

------------------

Medlem sedan juni 2000468 inlägg

Suck... Förstår mig verkligen inte på vad alla funktioner i en mobiltelefon ska vara bra till. Jag har en Nokia 8210 och använder mig utav kalendern, telefonboken och vibratorfunktionen och i viss mån SMS. Alla spel, skärmsläckare och möjligheter till att lagra tre dussin ringsignaler och bildmeddelanden, är något jag absolut inte förstår mig på. Ska mängden funktioner gå före funktionalitet?

------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)