webForumDet fria alternativet

Bumbibjörnarna på grekiska???

Småprat

13 svar · 370 visningar · startad av i.a

Medlem sedan sep. 2001194 inlägg
Frågan#1

Någon som har "bumbibjörn" intror på grekiska?? när jag laddar ner från kazza fattas det 20 sekunder :(

Och finns det nägon som har "Sailor moon" introt???

------------------
Arvika - Världens metropol

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

i.a. du har läst wFs regler va? ;)

jag har dom dock inte :l

------------------
mvh /
Get In Shape ++ hyp3

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

i.a. du har läst wFs regler va?

Que? :q

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

§3 :e

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

§3
Du accepterar även att inte publicera material som är skyddat av internationella upphovsrättslagar och som är skapat av någon annan person än dig själv eller som publicerats på detta forum.

Har hon publicerat något?

Det är heller inte tillåtet att använda webForum som ett medium för att tillgodogöra sig copyrightskyddat material.

Får man inte låna musik nu för tiden?

------------------

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Pace, du vet lika mycket som vi att det inte handlar om att "låna". :l

------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

Får man inte ge varandra mp3:or då?

------------------

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag föreslår att den som vill kontakta i.a i det här ärendet, istället för webForum, använder e-post eller något annat kommunikationsmedel.

webForums regler, §3 är tydliga i det här fallet, det är inte tillåtet att använda forumet för att tillgodogöra sig upphovsrättsskyddat material.

Mvh,

hypatia
moderator webForum

[Redigerat av hypatia den 12 nov 2001]

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Med respekt för Hypatias inlägg ovan, är det inte så att man får tanka ner hur mycket musik man vill, oavsett om det är din eller någon annans originalskiva, men måste ta bort det från din hårddisk efter evaluerings-perioden som är på 24 eller 48 timmar?

Jag har iaf för mig det. Nu är det ju visserligen inte det tråden handlar om, men jag undrar bara. :q

------------------
Jag är skum

[Redigerat av OveRRidE den 13 nov 2001]

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Med respekt för Hypatias inlägg ovan, är det inte så att man får tanka ner hur mycket musik man vill, oavsett om det är din eller någon annans originalskiva, men måste ta bort det från din hårddisk efter evaluerings-perioden som är på 24 eller 48 timmar?

Helt galet. Var har du fått det ifrån?

Som privatperson får ladda ned vad du vill. Du får däremot inte sprida det.

------------------
- Swey
Med reservation för upprörda känslor.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Swey har helt rätt, du har lagen på din sida när det gäller att kopiera för eget bruk. Däremot får man inte sprida det, så det finns inget olagligt i att ladda ner MP3-filer.

------------------
de'nim

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

...så innehav av "pirat" kopierad musik är lagligt, bara man inte sprider den vidare... :q

------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Det beror nog på vem man frågar... Lagen säger att originalverken ska vara "lagligen offentliggjorda" och "lovligen utgivna" för att man ska få göra kopior för enskilt bruk.

Men formuleringarna går att tolka på olika sätt, och som sagt var, det beror nog på vem man frågar.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Frågar man skivbolagen så hävdar dom envist att dom har rätt, men eftersom lagen inte har hängt med i IT-utvecklingen så finns ingen konkret lag som reglerar användandet av MP3-filer, men generellt kan sägas att man som konsument alltid har rätt att göra kopior för enskilt bruk. Då ingen paragraf ännu säger något om formatet MP3 så är det därför fritt fram att göra kopior.

Det är så här jag har uppfattat det i alla fall. Hade fallet varit annorlunda så hade vi förmodligen redan sett någon fällande dom i frågan.

------------------
de'nim

[Redigerat av Kim den 13 nov 2001]

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)