Jag tolkar det som att du tycker det är fullt OK att slå ner en homosexuell just för han är homosexuell.
nej, vi har ju 3 homosexuella och 2 bisexuella, dem har jag inte slagit, jag har inte trackserat dem för deras sexuella lägning, jag skulle däremot slå ett slag på käftet om en homosexuell man kom och satte sig bredvid mej i en tom tunnelbane vagn och smekte insidan av mitt lår.
annars har jag inte nått emot homosexuella...
Så du kan inte förklara varför du tycker så ? Rätt skummt tycker jag...
jag kan förklara men jag sa att jag tycker att det är svart, hade det varit en öppen diskussion i klassen då man pratar öppet, hade jag lätt tyckt att varit enkelt att förklara, förklarar man i ett forum, så misstolkar folk en ibland...
------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg
nej, vi har ju 3 homosexuella och 2 bisexuella, dem har jag inte slagit, jag har inte trackserat dem för deras sexuella lägning, jag skulle däremot slå ett slag på käftet om en homosexuell man kom och satte sig bredvid mej i en tom tunnelbane vagn och smekte insidan av mitt lår.
annars har jag inte nått emot homosexuella...
Hur som helst... ser du ingen som helst koppling mellan att du blev utslängd och att du tycker det OK att använda våld för att lösa triviala situationer dså ämnet för dagen var kärlek ?
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Sixten Landby
[Redigerat av Beatbox den 10 nov 2001]
Har jag sagt att jag tycker det?
Jag sa :
Att använda våld för att lösa triviala situationer som uppstår kan man ju knappast räkna som ett bra sätt, eller hur ?
Du svarade :
Vad har det med saken att göra?
CT:s lösning på "problemet va just våld.
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
det finns en lag som heter Yttrandefrihets formen, eller lagen, ja nått sånt, alltså jag har ju all rätt i sverige att säga min åsikt, nu är det som så att jag har aldrig suttit i en tunnelbanevagn med en homosexuell person bredvid mig som har smekit mej på insidan av låret, hon kan ju inte slänga ut mej för att jag säger min åsikt, det är moraliskt fel, kanske mitt svar oxå, men som sagt jag sa vad jag hade gjort, samtals ämnet var ju kärlek, och det var inte jag som frågade mej själv vad jag skulle göra, utan det var hon som frågade mej vad ag skulle göra..
det är inte hets mot folkgrupp.
eftersom jag har inget emot homosexuella, men däremot om någon skulle helt plötsligt smeka mig på insidan av låret.
skulle snubben ha sagt att han var homosexuell och frågat om han fick göra det, hade jag sagt, tyvärr, jag e 100% hetrosexuell, och jag vill inte att du ska smeka mig, men hade han gjort det helt plötsligt hade jag lackat ur..
------------------
det finns en lag som heter Yttrandefrihets formen, eller lagen, ja nått sånt, alltså jag har ju all rätt i sverige att säga min åsikt, nu är det som så att jag har aldrig suttit i en tunnelbanevagn med en homosexuell person bredvid mig som har smekit mej på insidan av låret, hon kan ju inte slänga ut mej för att jag säger min åsikt, det är moraliskt fel,
Det är väl inte mer moraliskt fel att slänga ut någon från ett klassrum än att använda sig av våld för att lösa triviala problem. Åter igen... ämnet va kärlek och du tyckte att våld va en jättebra lösning på en helt ofarlig situation och förstår inte alls varför din lärare blev upprörd.
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
Det är just därför jag tycker det är svårt att förklrara sej i ett forum.
jag har inte sagt att det är mer moraliskt fel att slänga ut nån
citerar mej själv
hon kan ju inte slänga ut mej för att jag säger min åsikt, det är moraliskt fel, kanske mitt svar oxå,
som sagt det är juh min åsikt, hade gud skapat alla med samma utseende, samma personlighet, samma intressen, samma lösningar på problem, så hade det inte vart en rolig värld, har man olika åsikter om saker o ting blir allt mycket roligare, man lär sig av andras åsikter och får höra andras versioner på saker å ting
------------------
som sagt det är juh min åsikt, hade gud skapat alla med samma utseende, samma personlighet, samma intressen, samma lösningar på problem, så hade det inte vart en rolig värld, har man olika åsikter om saker o ting blir allt mycket roligare, man lär sig av andras åsikter och får höra andras versioner på saker å ting
Det låter i alla fall som du kanske har lite förståelse för din lärarinna i alla fall :-) Jag har ett bra citat faktiskt :
"Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större"
Visst ska man tänka fritt och säga som man tycker med det är ännu viktigare att beakta konsekvenserna av sitt tänkande och handlande.
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
Ja, för engång skull så blir jag inte missförstådd...
det e bra. jag har inget emot Homosexuella, bara så ni vet...
------------------
NNirv@naMedlem sedan feb. 200131 inlägg Vi skiter i att det var en homosexuellperson eller inte.. Om tex en tjej i min ålder skulle sätta sig brevid mig och börja smeka mina lår.. Så skulle jag först fråga vad hon gjorde.. eller njae.. förmodligen skulle jag ta tag i hennes hand och virda den bakom hennes rygg och fråga ' Vad *** håller du på med?' eller ngt i den stilen.. Vanliga människor börjar inte smeka okända personer.. Om man gör det så måste man vara rätt sjuk...
Frågan börjar utarta sig rätt mkt men..
DDamionMedlem sedan aug. 2000207 inlägg hm.. xp igen´..
[Redigerat av Damion den 10 nov 2001]
hade det varit en hetro fett snygg brud skulle jag låtit henne smeka, sen skulle vi dra hem till mej eller henne :) men inte med en homo...
------------------
Vi skiter i att det var en homosexuellperson eller inte.. Om tex en tjej i min ålder skulle sätta sig brevid mig och börja smeka mina lår.. Så skulle jag först fråga vad hon gjorde.. eller njae.. förmodligen skulle jag ta tag i hennes hand och virda den bakom hennes rygg och fråga ' Vad *** håller du på med?' eller ngt i den stilen.. Vanliga människor börjar inte smeka okända personer.. Om man gör det så måste man vara rätt sjuk...
Om du vill att farbor polisen ska komma och hämta dig så kan du göra så. Vi har ju alla våren egen definition på vad som är "normalt" beteende. Om du vrider armen av en tjej bara för att hon smekte ditt lår så tycker jag faktiskt synd om dig.
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg
Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större
Usch, sånt gillar jag inte. Vad som är "rätt" behöver inte nödvändigtvis vara rätt för alla personer. Så hur ska man då tolka det?
Om tex en tjej i min ålder skulle sätta sig brevid mig och börja smeka mina lår.. Så skulle jag först fråga vad hon gjorde.. eller njae.. förmodligen skulle jag ta tag i hennes hand och virda den bakom hennes rygg och fråga ' Vad *** håller du på med?' eller ngt i den stilen.
Det skulle inte jag gjort. §e
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
hade det varit en hetro fett snygg brud skulle jag låtit henne smeka, sen skulle vi dra hem till mej eller henne men inte med en homo...
Du har inget emot homosexuella men.... hur va det med det nu igen ?
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
jag har inget emot dem, men skulle inte bjuda hem honom för lite hångel..
------------------
Usch, sånt gillar jag inte. Vad som är "rätt" behöver inte nödvändigtvis vara rätt för alla personer. Så hur ska man då tolka det?
Som jag förklarade ovan.
Visst ska man tänka fritt och säga som man tycker med det är ännu viktigare att beakta konsekvenserna av sitt tänkande och aggerande.
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
jag har inget emot dem, men skulle inte bjuda hem honom för lite hångel..
Instället för att bjuda hem personen så skulle du slagit ner honom. En VISS skillnad kan man ju skönja :-)
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
som sagt, jag är jag, och du är du..
du löser dina probs på dina sätt, jag på mina..
fast min tanke var en teori, om det skulle hända på riktigt, kanske jag inte skulle göra, det får man se då det händer.. e det en body builder så låter jag bli... då fins det risk jag får riktigt med spank
------------------
som sagt, jag är jag, och du är du..
du löser dina probs på dina sätt, jag på mina..
Jo... jag har förstått det :-) Du slår bara ner homosexuella om det behövs :-) Däremot hetrosexuella tjejer som utför samma handling är OK men som du sa så hade du ju inget emot homosexuella. :-)
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
skit, jag blir missförstådd..
jag slår inte bara ner homosexuella, jag slår ner folk som jag måste slå ner. t.ex om det blir en fight, så bangar jag inte, om nån rånar mej, bangar jag inte..
jag slår inte ner homosexuella om de låter mej vara i fred, jag tycker att homosexuella ska få adoptera, jag tycker att de ska ha samma rättigheter som alla andra, men när en börjar smeka helt plötsligt, det är då jag lackar på honom, inte på alla homosexuella.. utan just på honom....
det är helt olika saker..
------------------