webForumDet fria alternativet

Civilpolis

Småprat

45 svar · 634 visningar · startad av Racerankan · sida 2 av 3

Frågan, av Racerankan

Som några kanske vet så finns det ett polishus i samma hus som jag går i skola. Idag stog det en civil polisbil på utryckningsparkeringen. När jag skulle från skolan noterade jag att det fanns en dekal i bakrutan. På den stog det nåt i stil med "Det lilla bryggeriet i Göteborg. Öl, det gula guldet" eller något sådant. Snacka om att maskera sig :e \------------------ Med vänliga hälsningar Ander

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Det är en skam att köra 740

Hur i H man kan slänga ur sig ett sådant argument är idioti bara det. Säg det till alla 740 ägare i landet, inklusive mig Kim.

Det lilla landet Sverige är begåvat med två biltillverkare av världsklass. Det går inte att neka till att Volvos och Saabs bilar hör till världens bästa och så sitter du och säger att det är en skam med 740.
Vi ska vara stolta över att ha dessa inhemska biltillverkare i landet. Det är trots allt Svensk ingenjörskonst men det verkar inte du ha någon respekt för.

Får jag lov att fråga vad du arbetar med?

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

<A HREF="http://home.bip.net/aj2000/bilen.html" TARGET=_blank>
Följ bygget av Göteborgs värsta 740.</A>

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

i imodellen som kallar 242 så öppnar du antingen höger eller vänster dörr

Och i modellen som heter 240 då? ;)
För övrigt finns det bättre kammar än K-kammen.

Racerankan, 740 är inte precis höjden av svenskt bilbyggande...
Iofs fanns det en tvålitersturbo med den delade bakaxeln från 760:n som förmodligen var rätt trevlig men den var avsedd för italienska marknaden så den kanske vi ska strunta i.

[Redigerat av OlleBoop den 08 nov 2001]

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Racerankan, 740 är inte precis höjden av svenskt bilbyggande...

Möjligt, men det är en jävligt stabil bil, något av en folkbil. Det finns ju fortfarande många 740s med minst 10 år på nacken som rullar lika bra på vägen som dom gjorde när dom kom ut ur fabriken.

Det finns inte många andra europeiska bilar med 10 år på nacken som fortfarande har samma kvalitet som en gammal hederlig 740!

Varför man vill fula ner sin 740 med massa junk så att det ser ut som en pimp-mobile förstår jag dock inte, men jag har ju aldrig varit raggare å andra sidan.. :e

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

Jösses vilka känslor en gammal 740 kan framkalla :e

Tja, smaken är som baken, jag citerar mig själv:

jag tycker fortfarande att en spygrön 504 TI med kügelfisher-insprut är bland det coolaste man kan ha!

Helt ärligt, brossan o jag hade ett projekt på gång för typ 14 år sen med en 504:a. Vi skulle sätta i en 505 Turbomaskin med insprut ifrån en Porche 928:a och bygga om fjädringen med Citroën hydrauler. Skulle bli frankrikes svar på en Mercury släde :e
Men sen kom en 505 T Gutmann i vägen o brossan höll på med sina gjutjärns 8-or så det lades ner... Det var tider det :)

Fan, bilar idag har liksom ingen själ längre. Eller är det jag som blivit gubbe? :l

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
Nyheter för datanördar
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."

[Redigerat av Bengan den 08 nov 2001]

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

http://www.geocities.com/hallbacken_racing/bilder/matsh_bil_2_2.jpg <-- Herregud vad jag skulle skämmas om jag satt bakom ratten i den där kärran! Minsta trottoarkant eller småbranta uppfart och spoilern knäcks direkt... :l

Nä, 240 - det är bilar, det! Polisen sörjde när de försvann - om buset försökte smita genom att köra ut på en åker var det bara att hänga på med en 240, men numera skakar bilarna sönder innan de hunnit halvvägs över åkern... :e

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Vill ni se rediga 740-osthyvlar, kom ner till oss en dag och vandra runt på stan på sommaren..

Inte sant alltså att det kan finnas så många jävla vrålskrikande, hypertrimmade, tonade, pingis-bolls-antenn-dekorerade, dunkande plattfisk-räcers på vägarna i stan, med tanke på att vi har väghinder vart 20:e meter i hela jävla stan.

Hata 740-raggare oavsett ursprung.

Bilen i sig dock, med sina aerodynamisk hyperslimmade böjar (NOT :e) är ganska ok.

------------------
Jag är skum

Känner att jag måste undervisa ni otrogna om hur en riktig bil skall se ut. De yngre spolingarna här har väl aldrig sett en 504 så här är den:

Vilka underbara svepande linjer! Kofferten är bara så sexig :e

PS: Den här vagnen hade delad bakaxel på 60-talet, Volvo kom på att det var komfortabelt uhm, nån gång på 90-talet eller nåt. Peugeot hade 4-ventilsteknik och kompressormatning runt 1920 nån gång...

------------------
MvH
/Bengan
Nyheter för datanördar

[Redigerat av Bengan den 08 nov 2001]

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Åååh, nu blev jag nostalgisk! En sån hade grannen...

Nästan lite Simcavarning på den där... :e

------------------
:stefan: - formerly known as Q

SIMCA FIXAREN!

Jösses, en sån hade fassan att köra med till jobbet ett tag!
Var minst sagt pinsamt när han kom in i besiktningshallen och mina kollegor drog igång hammaren. Kvällen innan var det panik, fassan o jag hade tätat en del eh, mindre hål i bottenplattan och balkar med tvättsvampar o kletat på tectyl :e

------------------
MvH
/Bengan
Nyheter för datanördar

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

OBS, det är fortfarande ingen 200. 700. 900 serie, den är familj inom V, S serien så deså..
Och V90 är en utveckling av...? Du kan få säga 900-serien helt själv om du vill.

Hur i H man kan slänga ur sig ett sådant argument är idioti bara det. Säg det till alla 740 ägare i landet, inklusive mig Kim.
Det är väl ok om man ska ha den att bara åka i, men när en massa raggare köper en sån för att dom är så "tuffa" och för att kunna bygga ut dom till monster, det är då det blir pinsamt. Jag skulle aldrig i mitt liv köpa en 740... aldrig nånsin!

Får jag lov att fråga vad du arbetar med?
Och vad sketan spelar det för roll? :q
Jag är webbutvecklare, hur så? Har för övrigt också jobbat hos en Volvohandlare så jag har kört ett antal olika Volvo och jag kan säga att alla modeller innan V och S är rena skämten, fula, och taskig komfort, man sitter som ett troll i dom.

------------------
de'nim

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

man sitter som ett troll i dom.

Jag är rätt lång och i en 740 sitter jag som en kung, hyffsat bekväm stol för en så pass gammal bil, oceaner med benplats och rejält med plats i huvudhöjd. I vissa japanska bilar däremot, där sitter jag som i en väldigt liten konservburk.

På vilket sätt sitter du som ett troll i en 740 och framförallt, hur sitter ett troll?

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

Medlem sedan aug. 2000210 inlägg

Underlig kommentar på hemsidan med sveriges "en i mängden 740"

Jag måste bara tillägga en sak till alla idiotbilister som inte har nån som helst framförhållning i sitt körande.

Vad är tillägget?

Nästan lite Simcavarning på den där

Sålde en simca talbot 1510 förra veckan. Oj vilken racer det var... :e

------------------
Drick tills det att hon är söt, men sluta innan bröllopet.
Forza Luleå, SM-guld 2001

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

det där är ingen 740 längre som du kanske ser, det är en V-90 nu

Och det står det i registreringsbeviset förmodar jag? ;)
Om det vore så lätt att helt plötsligt få en tio år nyare modell så skulle det inte finnas många gamla modeller kvar snart misstänker jag.

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

För att inte bli ansedd som en imbecill idiot måste jag nog tillägga att jag inte på något sätt vill se på Volvos byggkvalité, speciellt inte 740 och bakåt. Iofs var väl inte holländarna så kanonbra men det är en annan historia.

Fö, vad hände med topic? ;)

Som redan har påtalats så är kvalitén på 740 inte den bästa, sunkiga instrument m.m.
Kom för övrigt inte och säg att det är sköna stolar i en 740, det är först på senare år som Volvo har börjat skåla sina säten, tidigare var det som att sätta sig på en vadderad brits, man gled liksom omkring i varenda kurva.

------------------
de'nim

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Lil Kim...
Du vet inte vad du snackar om...
Farsans 740 (88:a) närmar sig 50.000 mil och den gick igenom besiktningen utan anmärkning även denna gången.
Inte en rostfläck heller för den delen!

Den är inte världens snyggaste bil men billig, bra och säker.
Det kan man knappast säga om Passat, hade en del sköna barnsjukdomar den... bromsarna m.m...

------------------
with love - arwid

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Min 740 var en bil som kördes av kvalitetschefen på Volvo PV som testbil innan modellen lanserades. Den är nu 17 el 18 år och i kanonskick. På den tiden bilen rullat har vi bara fått byta ut en bensinpump och det har hänt nyligen.

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

<A HREF="http://home.bip.net/aj2000/bilen.html" TARGET=_blank>
Följ bygget av Göteborgs värsta 740.</A>

Medlem sedan sep. 2001194 inlägg

Hata 740-raggare oavsett ursprung.

Men älska Arvikas 240-raggare!!! :e

------------------
Arvika - Världens metropol

Du vet inte vad du snackar om...
Farsans 740 (88:a) närmar sig 50.000 mil och den gick igenom besiktningen utan anmärkning även denna gången.
Inte en rostfläck heller för den delen!
Som vanligt så snackar du skit, jag har aldrig sagt att bilen rasar samman eller att den rostar, kolla däremot på inredningen, plast här, plast där, plast everywhere. *UÄÄ* :o
Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag skrev att den duger utmärkt till att bara köra med, men tycker man att den är tuff... ja då är man inte tuff.

Vad gäller Volkswagen Passat så har vi då inte haft några problem med några bromsar, ingen annan heller som jag eller pappa har pratat med. Däremot byter dom bromsarna på alla eftersom det kan vara fel på dom.

------------------
de'nim

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Racerankan :)
Kim: Plast? Vad har ni i Passaten då? Mahogny? :q
Om du tittar riktigt noga så kommer du bli överraskad, det är plast i en VW också... Lovar!
Vad lustigt, precis som vi samtalar så körde en PAssat förbi och tappade halva avgassystemet, så passande.
Jag tar det som ett tecken :)

------------------
with love - arwid

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)