webForumDet fria alternativet

Äntligen färdig...

Småprat

7 svar · 183 visningar · startad av Cloe

Medlem sedan maj 2001739 inlägg
Frågan#1

Visst är det så att när man suttit med ett arbete (ett PM i mitt fall) och skrivit o skrivit o rivit sitt hår i små tussar av frustration o tvivel o skrivit o skrivit o äntligen blir klar....då mår man finfint!!! Jag var nära att ge upp för jag kände att jag aldrig skulle bli färdig, men skam den som ger sig! :)

Grattis till mig!? ;) :OO

------------------
Cloe

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

ha den äran!

------------------
Den som inte vet att tiga vet inte att tala

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

jag och mina vänner håller på med en c-uppsats i informatik som ksulle varit inne för 1.5 år sedan.

Vi räknade ut att om vi håller samma takt som hitintills så kommer vi att vara färdiga på 12.5 år.

Bara 11.5 år kvar alltså.... sen är jag med utbildad :e

------------------
National Blonde Day!
Alle ihre Basis ist uns gehört.

Vi räknade ut att om vi håller samma takt som hitintills så kommer vi att vara färdiga på 12.5 år.

Bara 11.5 år kvar alltså.... sen är jag med utbildad

mrblonde---> :e :e

------------------
Cloe

Alltså, jag går lärarutbildningen...flummigare utbildning får man leta efter....Man frågar lärarna om något som är oklart och får till svar ungefär att "ja, det är ju tråkigt att det är så här, men det blir ju så på nya utbildningar...."

Va f*n...det skiter väl jag i om utbildningen är ny eller inte, när man går en utbildning kräver jag att man ska få klara besked, oavsett om utbildningen är ny eller hundra år gammal. Jag betalar faktiskt för det här, men det verkar dom inte fatta...

Inkompetenta? Jaaa, kanske, men vad ska man göra? Ge upp hela utbildningen? Näää, för såhär kommer den nog alltid att vara....

Schema för resten av den här terminen har vi heller inte fått...och när vi väl har schema så kan vi ha tre olika som på vissa ställen säger tre olika tider o tre olika salar...*trött*

Hoppas det blir bättre snart. Till slut orkar man ju inte klaga mer....

Vad ska man göra? Skjuta med knallpulverpistol utanför rektorns kontorsfönster kanske? .... :l :OO

Vad har ni för tips? Gärna lite kluriga och påhittiga vill jag ha! :) *fniss*

------------------
Cloe

[Redigerat av Cloe den 06 nov 2001]

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Hm, min C-uppsats skulle varit inne december 1999. Sedan dess har jag slagit mig ihop med en annan kille och vi har skrivit ett utkast till inledningen med avgräsning, metod, urval och så vidare. Materialet har vi nästan samlat ihop färdigt...

Nån som vill räkna ut när vi är klara? :e

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Skjuta med knallpulverpistol utanför rektorns kontorsfönster kanske

Näe.. ge rektorn ett skjut på kontoret och kasta ut pistolen genom fönstret istället, det låter roligare. :e

------------------
Jag är skum

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

en klassiker med utbildningar som inte fungerar...

Jag var kursombud på en kurs i företagsekonomi (A nivå) på lunds universitet, kursens upplägg var under all kritik och på sista utvärderingsmötet tog jag upp samtliga problem som vi upplevde på kursen.

Vad fick jag för svar:

Jo vi har ju hört de här klagomålen i nio terminer nu, så vi tänkte att till näst nästa termin lägga om kursen något

Jag trodde jag skulle explodera, 9 (!) terminer med samma klagomål!!!

------------------
National Blonde Day!
Alle ihre Basis ist uns gehört.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)