...som såg dokumentären häromkvällen om "världens tuffaste elitförband"?
Tror det var 4:an som körde den, den handlade om US Army Rangers 63-dagars kurs för att få den (tydligen) hett eftertraktade Ranger badgen på armen.
Jag säger bara: vilka j-a töntar :e
Om dom inte försökte fuska så somnade dom under övningarna, eller glömde vapnet inne i skogen mitt under anfall, typ hälften blev beordrade att gå om kursen redan efter en vecka...mm mm...det var fan ingen hejd på klanterierna.
LÖÖÖÖLLLL...och det är dom där som ska ta sig an härdade krigsveteraner som krigat mot sovjet i 10 år? God save america :x
Våra svenska jägarkillar knäcker dom där fjollorna vilken dag som helst :e
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
De där tölparna som badar i latringropar och tror det är tufft att ha en basker på skallen? ;)
Nog för att det är puckon som ställer upp på sånt där, men att det var marines som inte klarade av det gjorde mig lite förvånad - de kanske inte är så tuffa som de ger sken av. §e
Den där killen från Ghana var däremot störtskön! Han behövde ingen kamomålning inte... :e
Jag har inte sett den dokumentären. Däremot såg jag en annan om nåt typ av dykarlag inom det militära.
Det verkade tufft. Uppe typ 4 dagar i sträck och dyka i iskallt vatten, inte särskilt mycket att äta, sen ut o hårdspringa i skogen m.m m.m. De skulle också gå en sträcka och vara framme en viss tid, till sin hjälp hade de en karta utan längdskala.
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.
Finns en del andra "dokumentärer" som tex Discovery brukar köra med jämna mellanrum om SEAL, ni vet det "tuffaste elitförbandet i världen" ....känns det igen?
Samma sak där...amerikanarna verkar ha en förkärlek för att skrika och gapa på aspiranterna så mycket som möjligt under utbildningen, och tror att det har något med att vara en bra soldat att göra.
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
Håller med.
Jänkarna verkar ha förkärlek för att springa rätt fram som tanks och skrika mycket. Skulle bli bra mycket räddare om det kom en smidig iskall tyst soldat...
Det verkar vara fler som har läst böcker av Andy McNab :)
------------------
The computer is mightier than the pen, the sword, and usually, the programmer.
Det verkar vara fler som har läst böcker av Andy McNab
Menar du mig eller Matti? hursomhelst så läste jag böckerna "Bravo Två Noll" och "Attack!" när dom kom, suveräna böcker :)
------------------
Det verkade tufft. Uppe typ 4 dagar i sträck och dyka i iskallt vatten, inte särskilt mycket att äta, sen ut o hårdspringa i skogen m.m m.m. De skulle också gå en sträcka och vara framme en viss tid, till sin hjälp hade de en karta utan längdskala.
Ha det dar later som nar jag var med i scouterna, for 100 miljoner ar sedan, jadrans sadist ledare!
------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"
Jag känner en kille som satsade som jägare i lumpen, och den här killen är vältränad (i mean it). Efter två veckor sprack brosket i knäna på han och han fick åka hem. Då hade de stått uppställda i ett par timmar i 15 minusgrader, marschställning med full stridspackning. (Vad är det..? 20-30 kg?)
Nu säger jag ju inte att bara för att man har sönder aspiranter, soldater och befäl, så blir det en bra utbildning, men där jänkarna tränade med sina Ränjärs är det ju för fan 20+ grader hela tiden.. Åk upp till Boden med en sån, han fryser ju fast med sin M16 i nåt snöblock på fem minuter. :e
------------------
I like chocobo treasure hunting!
Då hade de stått uppställda i ett par timmar i 15 minusgrader, marschställning med full stridspackning.
Ja, det är hårt och tufft, men egentligen idiotiskt. Vad som är bättre är att lära sig hur man ska göra för att överleva och fungera som soldat under längre tider i den kylan. När kriget väl kommer lär de ju knappast placeras bakom fiendelinjer bara för att stå uppställda på en rad.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e