webForumDet fria alternativet

En annan sida av verkligheten..

Småprat

5 svar · 210 visningar · startad av RDL

Medlem sedan mars 2001344 inlägg
Frågan#1

Var inne på ICQ nyss, fick ett tips om en sida som heter rawa.org.. Som visar en annan sida av verkligheten.. Om kabul, talibanerna osv.

Filmerna: http://rawa3.hackmare.com/rawa/

Tips Filmer från Kabul m.m. http://rawa3.hackmare.com/rawa/movies2.html

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Vi diskuterade just detta under politik där det fanns ett inlägg som innehöll en länk till en protestlista mot USA:s bombningar. Jag sa att jag vägrar skriva på nått sånt innan Talibanregimen är störtad och Al-Quaida inte finns mer. Var är protestlistorna mot Talibanerna och deras förtryck ?

Några siffror :

1997 - 50000 afganer på flykt från Talibanerna. Kyla och svält kräver runt 10 liv om dagen.

1994 - Mellan 300000 och 400000 afganer har blivit utkörda från deras egna hem av Talibanerna.

1997 - 90000 afganer flyr från Kabul under 3 veckors tid pga militära aktiviteter.

1993 - 10000 dödade under 8 månaders tid av Talibaner. Ungefär 110000 famlijer på flykt.

// BeatBox

------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"

Sixten Landby

Jag tror faktiskt att Usa knappast kommer lyckas störta tallibanerna..

Hjärntvättade fundamentalister gör vad somhelst för att få igenom sin vilja..

Tycker för övrigt att relgionerna bör avskaffas, förbjudas.. Visst de har gjort mycket bra.. men könsstympning, hedersmord osv.. njae.. De som föds upp i muslimska länder blir hjärntvättade redan från födseln av sina föräldrar, släktingar, omgivning osv. ''Du är född i detta land, du är nu en ägodel av allah''.. Egentligen är väll kyrkansfrämsta mål att hjärntvätta människor... Eftersom de fem stora religionerna säger ju "Du ska icke hava några andra gudar vid sidan av gud".. Eller vad det nu heter..

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Jag tror faktiskt att Usa knappast kommer lyckas störta tallibanerna..

Om du följt utvecklingen så har USA överlåtit det ansvaret åt norra aliansen.

Tycker för övrigt att relgionerna bör avskaffas, förbjudas.. Visst de har gjort mycket bra.. men könsstympning, hedersmord osv.. njae.. De som föds upp i muslimska länder blir hjärntvättade redan från födseln av sina föräldrar, släktingar, omgivning osv. ''Du är född i detta land, du är nu en ägodel av allah''.. Egentligen är väll kyrkansfrämsta mål att hjärntvätta människor... Eftersom de fem stora religionerna säger ju "Du ska icke hava några andra gudar vid sidan av gud".. Eller vad det nu heter..

Nu är det ju bara muslimska fanatiker som väljer att tolka Islam på sitt eget lilla sätt. Alla muslimer är inte "hjärntvättade" som du påstår.

// BeatBox

------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"

Sixten Landby

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag tror att även denna tråd får sälla sig till de politiska diskussionsmarkerna... :)

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

[Redigerat av Rikard den 01 nov 2001]

Om du följt utvecklingen så har USA överlåtit det ansvaret åt norra aliansen.

Jaha.. :r

Nu är det ju bara muslimska fanatiker som väljer att tolka Islam på sitt eget lilla sätt. Alla muslimer är inte "hjärntvättade" som du påstår.

Tänk efter, alla är hjärntvättade som kallar sig muslimer, de som inte är hjärntvättade kallar sig inte muslimer. Det är iaf den uppfattningen jag bildat. De är hjärntvättade i mindre eller större skala, käner du t ex nån muslim som inte är omskuren?

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)