En av dom största upprors makarna kommer från Gustavsberg där jag bor *stolt* ;) :e
------------------
"Pace, har du bäddat sängen?"
[Redigerat av Simpa den 29 okt 2001]
18 svar · 284 visningar · startad av Jymdis
Hannes Westberg, 20, dömdes i tingsrätten i dag till åtta månaders fängelse för våldsamt upplopp under EU-toppmötet i Göteborg.
Tummen upp!
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
En av dom största upprors makarna kommer från Gustavsberg där jag bor *stolt* ;) :e
------------------
"Pace, har du bäddat sängen?"
[Redigerat av Simpa den 29 okt 2001]
Bra :)
Simpa, du har stavat fel i signaturen :p
------------------
Star Trek är som en drog; man kan inte sluta :e
Kan inte någon anarkist uttala sig ? :-)
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Sixten Landby
Ja det här börjar kännas skrämmande när alla håller med mig. Då VET jag att nånting är fel.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
KATASTROF FÖR RÄTTSAMHÄLLET!!
känns det bättre nu?
Hur var det, tog de upp utredningen mot polisen som sköt?
------------------
National Blonde Day!
Alle ihre Basis ist uns gehört.
För att vara bara 20 bast så är 8 mån ett ganska hårt straff.
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
Bah, åtta månader är ju ingenting... Satt han häktad nånting? I så fall räknar de av den tiden, sen kommer han ut efter halva tiden för gott uppförande (de facto-standard) och är alltså ute innan påsk igen... :l
------------------
:stefan: - formerly known as Q
Jag tycker faktiskt flera månaders fängelse var lite för hårt straff, killen blev ju nästan ihjälskjuten..
Men alla håller med om att han skulle ha ett straff?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Rättvisan har segrat!
Men jag är lite besviken på att han fick strafflindring med hänvisning till skottskadan. Detta eftersom det isf kan tolkas som att han redan är bestraffad och då av en myndighet som absolut inte ska ägna sig åt sånt - polisen. Såvitt det sagts var det nödvärn... Att han blev skadad är en sak, hans gärningar en annan. Så nog kunde de gott ha låtit bli den "hänsynen"...
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 30 okt 2001]
Hoppas nu bara att den lille stenkåte grabben lär sig något om demokrati :)
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.
<A HREF="http://home.bip.net/aj2000/bilen.html" TARGET=_blank>
Följ bygget av Göteborgs värsta 740.</A>
Jag tycker faktiskt flera månaders fängelse var lite för hårt straff, killen blev ju nästan ihjälskjuten..
Ja, det har dom tagit hänsyn till. Straffvärdet beräknades till ungefär 15-16 månaders fängelse, men pga hans ålder och faktumet att han blev skjuten sänktes straffet till 8 månader.
Vad menar du med "flera månaders fängelse"? Ska man tolka det som att du tycker att 2 veckor vore tillräckligt eftersom motsatsen till "flera månader" torde vara en månad eller lägre. Själv tycker jag att 8 månader är lagom och står i god paritet till brottet.
Brott straffas med fängelse, det är en rätt välkänd tes som inte borde varit främmande för honom när han med sina darrande, spinkiga överläkarsonshänder lyfte första stenen för att kasta på polisen. Till hans lycka kommer han säkert att träffa ett flertal äkta proletärer på kåken som säkert visa honom ett och annat vad man tycker om hans sort.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
Jag tycker man bör ställa sig själv diverse frågor när man fattar sina beslut.
Hade Johannes Vestberg svarat ja på minst en utav dessa frågor, så hade han inte blivit skjuten.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=20" TARGET=_blank>Har du husdjur hemma?
</A>Varför får man inte dricka saltvatten?
[Redigerat av Brimba den 31 okt 2001]
Brimba????
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag håller med sgtpepper i denna frågan! Kanonbra inlägg!
r)butterfingers
------------------
I like chocobo treasure hunting!
[Redigerat av OveRRidE den 31 okt 2001]