Hade precis en intressant diskussion med en vän till mig. Han är gift med sin livs kärlek och enligt honom själv så är det således henne som han vill leva och dö med. En själsfrände med andra ord. Därför var detta ett ganska intressant ämne att diskutera med honom.
Vi alltså in på det mycket intressanta ämnet otrohet. Hans filosofi kring det här baseras mycket på "det man inte vet har man heller inte ont av". Alltså, tycker han att det är OK om partnern har sex med någon annan, bara inte han får veta det.
Hans teori är att vi är alla primater och har drifter därefter, alltså kan vi inte styra våra behov och sexualdrifter. Visst, det kan jag ju hålla med om....men han tyckte inte att det räknades som otrohet förrän man verkligen hade gått omkring och blivit KÄR i någon annan och planerade sitt liv efter att träffa nån annan, då var det liksom dags att verkligen göra slut.....men att bara ha sex med någon annan räknades inte som otrohet enligt honom.
Det verkar som om alla har olika "gränser". Själv har jag aldrig råkat ut för otrohet, varken att någon varit det mot mig eller att jag själv varit det, så jag vet inte hur jag skulle reagera. På ett sätt kan jag hålla med om hans tänkande, men på ett sätt inte...egentligen är ju sex bara sex...eller????? *konfunderad* :OO
Jag tror att den gränsen går ungefär där man kan tänka sig att ens partner gör med någon annan. Tycker man att det är okej om hon eller han går hela vägen så har man väl ingen gräns. Om man däremot älskar sin partner så tror jag inte att man vill att han eller hon skall göra vad som helst med någon annan.
Själv anser jag att det är okej att krama eller pussa någon annan men inte mer. ;)
Tja... vad ska man ha en partner till om man finner nöje i andra? Tycker att det låter som självbedrägeri att älska en person och ha sex med en annan...
Visst finns det ups & downs i alla förhållanden, men om det går till att ha sex med andra är det förhållandet inget att ha kvar - oavsett vem som har är otrogen. Vart sen den exakta gränsen går vet man nog bäst själv med hänvisning av ovan. ;)
Jag tycker gränsen går när det är uppenbart. Det är väl upp till var och en, men jag anser att kyssar (motsatt kön), sensuell beröring och att stöta på nån räknas som otrohet.
Jag hatar otrohet. Jag tror faktiskt inte jag tycker sämre om något annat alls.
------------------
Om en lever lever, varför lever levern inte livet? Livet som lever borde inte va mycket att leva. Jag hatar lever. Gud vilket fult ord.
Jag tycker gränsen går när det är uppenbart. Det är väl upp till var och en, men jag anser att kyssar (motsatt kön), sensuell beröring och att stöta på nån räknas som otrohet.
Jag hatar otrohet. Jag tror faktiskt inte jag tycker sämre om något annat alls.
Varför ens hålla på med sådana saker om man verkligen älskar sin partner ? Det är väl ett tecken på brist på kärlek om man måste få det bekräftat av andra hur atraktiv man är. Borde man inte lägga ner den energin på förhållandet man befinner sig i ?
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Beatbox > Varför citerar du mig när du skriver exakt samma sak som jag, fast med andra ord?
Tycker du jag har fel? :q
------------------
Om en lever lever, varför lever levern inte livet? Livet som lever borde inte va mycket att leva. Jag hatar lever. Gud vilket fult ord.
------------------
Jag håller med pojkarna, oavsett hur det uttrycks. Gränsen går vid det man anser är otrohet och som partnern tycker är otrohet. Det bästa är ju inte att utsätta sig för detta om man vill att ens förhållande ska funka.
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Alltså, tycker han att det är OK om partnern har sex med någon annan, bara inte han får veta det.
Förmodligen är din kompis bara en överlägsen praktidiot, och jag hänvisar dig att besöka din kompis flickvän/fru/sambo och berätta hur dum i huvudet han är. Först bör du givetvis fråga hur allvarlig han är.
Men själv skulle jag vilja köra en spikpistol i huvudet på honom :e
p.s
Jag har redan debatterat om otrohet i andra trådar, därför detta korta avslut :)
d.s
Förmodligen är din kompis bara en överlägsen praktidiot, och jag hänvisar dig att besöka din kompis flickvän/fru/sambo och berätta hur dum i huvudet han är. Först bör du givetvis fråga hur allvarlig han är.
Grejen är att han är helt allvarlig, han menar varje ord, men sen hur han reagerar i praktiken det vet inte jag.
Jag förstår att detta låter konstigt, men det finns faktiskt ett uns av sanning i det han säger, därmed inte sagt att jag vill ha det så i MINA förhållanden.
Varför ens hålla på med sådana saker om man verkligen älskar sin partner ?
Haller med till 110%!
Ett bra tips ar, nar man inleder ett mer seriost forhallande, att man diskuterar igenom sadana har saker och ar arlig mot varandra om vart man drar granserna. Da gar man iallafall in i forhallandet med "oppna ogon" och kan inte direkt bli otrevligt overraskad.
Orohet forstor och gor sa fruktansvart ont. Att prata om det i borjan ar naturligtvis inte en garanti for att det inte hander men det ar iallafall en borjan.
[Redigerat av annesophie den 31 okt 2001]
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849