Vad det hela handlar om är helt enkelt databitar, alltså ettor och nollor. ett modem har en hastighet på upp till 56kbps, alltså 56000 bitar per sekund. för att få fram den faktiska farten i bytes per sekund så får man dela talet med åtta eftersom det går åtta ettor och/eller nollor för att få fram ett tecken, som i sin tur är en byte. Hoppas att det har klarnat nu och att jag inte skrivit för krångligt eller rörigt. ;)
SirPeter, det finns faktiskt ställen där man inte kan få vare sig ADSL, kabel eller 10 mbits fiberoptisk lina ;) Då är ISDN ända valet om man vill ha snabbare internetaccess än modem.
------------------ "If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e
Muzzafarath>> Jo det vet jag men jag har också hört att det går att lösa adsl om det går att ha isdn, är dock inte hundra på det men med tanke på att han bor i Värnamo så borde det gå att ha adsl iaf tycker jag.
Jo det vet jag men jag har också hört att det går att lösa adsl om det går att ha isdn
Detta förutsätter ju att man bor på ett ställe som inte är för långt ifrån telestationen. ISDN funkar (så vitt jag vet) över längre distanser än ADSL, så kan man få ISDN är det inte helt säkert att man kan få ADSL också. *vara petnoga* ;)
------------------ "If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e