wF kunde inte nås efter typ 2340 igårkväll, dök den och isåf varför?
Dessutom går wF:s klocka fel, den går före med ung. 4-5 min mot min klocka som är syncad mot en time-server.
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
Eftersom jag bor utanför Växjö så vet jag vad som hände med servern. Det var en transformator som hade ballat ur vid elkraftverket och orsakade strömavbrott under natten.
[r] Den hade till och med exploderat.
------------------ "Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
------------------
Så rök uptimen igen... x(
Klockan blir alltid fel när det är strömavbrott. Fick mail om att tiden inte stämde och borde räknat ut att servern gått ner.
Hårdvarutiden synkroniseras inte med systemtiden efter ett avbrott och enligt den så var strömmen borta i 9 minuter (plus UPS-tiden).
Den skulle ryka hela tiden om ni installerade alla fixar och uppdateringar til Slackware §e
------------------
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e