webForumDet fria alternativet

vad är fel på min klass?

Småprat

36 svar · 486 visningar · startad av i.a · sida 2 av 2

Frågan, av i.a

folk har klagat lite på att det "går utför" när det gäller dagens undom i en tråd jag har skapat! och dom hade samtidigt en länk till mitt klasskort! nu undrar ja vad min klass gör för att se så konstig ur?!? ja tycker att vi ser normala ut! http://w1.570.telia.com/\u57007319/klass8a1.jpg \------------------ Arvika - Världens metropol

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Jag ser alltid ut som en idiot på fotografier (absolut inte IRL, bävrar! :p ), fråga cafka... :)

------------------

<Jymdis> iis har fler hål än vad en polsk hora har i trosorna..

Medlem sedan sep. 2001194 inlägg

ja! fjärde från vänster på mittenraden, likblek med en svart t-shirt med tryck på!

------------------
Arvika - Världens metropol

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Jag ser alltid ut som en idiot

Verifieras!

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Tack cafka ;)

------------------

<Jymdis> iis har fler hål än vad en polsk hora har i trosorna..

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

Tack Fridolf.

Okey jag inte så suoperfans av kurt cobain,men hade du skrivit det om Stefan sundröm eller Dennis Lyxzen... x(

------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

r/ pga gnäll
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

[Redigerat av Reefer den 19 okt 2001]

Medlem sedan sep. 2001194 inlägg

jo visst är min idrottslärare vacker! :p

jaja... vi har världens snyggast praktikant på idrotten nu så plötsligt så är idrotten ett av mina favorit ämnen :e

------------------
Arvika - Världens metropol

Medlem sedan aug. 2000190 inlägg

Om man nu skall göra sig lustig över folks utseende, så tycker jag de borde få en ärlig chans att fösvara sig.

Lite väl låg tråd, när man börjar ifrågasätta huruvida personer på bilden är män eller kvinnor, eller vem som ser ut som vattenkammade fyllon och inte.

Hoppas att ingen av de berörda läser tråden :(

Nu får jag säker skit igen, som alltid när jag skriver inlägg, men det spelar ingen roll :)

[Redigerat av webmaster den 19 okt 2001]

Medlem sedan maj 2001797 inlägg

jag måste säga att jag håller med webmastern här.
jag skulle bli rätt trött om jag upptäckte att min hemska uppenbarelse på kort hånades av okända människor på ett forum.

------------------
I just lay back and let the big beat lead me

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

webmaster,
Tack för att du gick in och påpekade detta med så kloka ord! :)

Jag håller med dig fullständigt.

Dessutom måste jag fråga dig, i.a, om du har fått tillstånd från personerna på bilden att lägga ut den på Internet? Annars föreslår jag att du tar bort länken från ditt inlägg.

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Eftersom bilden är ett klassfoto och i.a. själv finns med på den så behöver hon inget tillstånd för att publicera den.

Det kanske vore på sin plats om vissa övernitiska moderatorer tog och läste på lite.

Det börjar bli LITE överdrivet med att hota att moderera ett klassfoto.

------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

[Redigerat av Reefer den 19 okt 2001]

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Reefer,
Du får gärna kritisera mig, men ha åtminstone på fötterna när du gör det.

Saxat från DN Lag/Rätt

Personuppgiftslagen uppställer som krav att uttryckligt samtycke lämnas av dem som nämns, visas eller på annat sätt identifieras på hemsidan.

Jag har inte hotat om någonting, utan bett i.a att ta bort länken själv om det finns behov av det. Jag hoppas att du förstår att jag inte påpekar detta av något annat skäl än att följa de regler och lagar som finns.

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

Från ett inlägg:
jag måste säga att jag håller med webmastern här...

Ett annat inlägg:
...webmaster,
Tack för att du gick in och påpekade detta med så kloka ord!
Jag håller med dig fullständigt.

Hääää! Första gången i wF:s historia som jag inte blir misstolkad ;)

[Redigerat av webmaster den 20 okt 2001]

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Man identifierar aldrig personerna på bilden, och då borde den väl inte kunna falla under PUL? Att däremot skriva att killen i Creaturetröja heter Pelle Larsson skulle vara ett lagbrott. Typ. :)

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

1. Killen nere till höger har nog fått gå om nåt år va ...
  2. Övre raden, Andra från vänster, tjej? kille?
  3. Nedre raden, nummer tre från vänster: Troligen världens kanske fulaste frisyr just nu.
  4. Jag har lagt märke till att femte från vänster på översta raden ger idrottsläraren heta blickar
  5. ...farsans kommentar var att det såg ut som att dom nyss släppt ut honom från ett psykhus!
    osv, osv, osv...

Man identifierar aldrig personerna på bilden, och då borde den väl inte kunna falla under PUL? Att däremot skriva att killen i Creaturetröja heter Pelle Larsson skulle vara ett lagbrott.

Vet inte om ovanstående samling citat bryter mot någon lag?
Sunda förnuftet borde dock säga att man inte lägger ut ett gruppfoto, och sedan gör sig lustig över personernas utseende.
Om det är olagligt eller inte, är av mindre intresse, tycker jag.

Redigering:
Är det ett skolfoto, så ägs rättigheterna av det företag som tagit bilderna. Man får således inte publicera skolfoton utan tillstånd från de som äger rättigheterna till bilden.

Verkar inte bli så många mer inlägg i denna tråd? Häää... ;)

Medlem sedan aug. 2001124 inlägg

Jag kan inte annat än att hålla med att det är fel att göra sig rolig över folks utseende...

Sen som någon tidigare påpekar så har företaget som tog kortet copyright på det fototet och får inte användas utan att fråga firman... Tänk ifall du skulle sätta ut hela skolkatalogen på internet, tror du inte försäljningen skulle sjunka då?

Jaja det var väl allt för mig...

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)