Någon som har något bra tips på hur man ska göra för att sluta tänka på en sak?
Hoppas ni förstår, orkar inte förklar mer.
------------------
Not yet... but soon.
21 svar · 332 visningar · startad av Grymt
Någon som har något bra tips på hur man ska göra för att sluta tänka på en sak?
Hoppas ni förstår, orkar inte förklar mer.
------------------
Not yet... but soon.
Sprit.
Lobotomi.
Kraftig huvudvärk.
Tänk på nåt annat? ;)
humidum.. gör så du får väldigt ont nånstans.. då tänker du nog på det istället..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Läs en gammal Kalle Anka om och om igen
------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...
fysisk utmattning.
dels är det effektivt eftersom du i frustrationen kan ta ut dig maximalt (cykla el dyl tills det flimmrar) och efteråt är du för trött för att tänka på dumma saker och endorfinerna tar över och gör att det känns lite bättre :)
------------------
I just lay back and let the big beat lead me
Börja gnola på Aqua - Barbie Girl, sen är det kört för varenda tanke... :e
------------------
:stefan: - formerly known as Q
Jag skulle vända på det. Tänk på just det som tusan i en förutbetstämd tid t.ex. en timme. Så fort tankarna drar iväg åt något annat håll så återför du dem till ämnet.
När tiden är ute kommer du att vara så matt så du ändå inte orkar tänka på det längre. :)
------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfredsson 1980*
Nyfiken, vad tänker du på? :)
Det är säkert en snuskig liten naken tjej som han tänker på.. Sånna kan man inte sluta tänka på! :e
Programmera. Det finns inget som avskärmar en så från omvärlden som att sitta och råhacka.
------------------
You can be a coward for a few minutes, or dead forever. /Rincewind
okej, detta är ett datorrelaterat forum, men jag tror ingen kan slå det som laidback skriver.
Det låter lite dumt att köra tills det flimmrar, men till exempel ut och springa, om inte tanken försvinner direkt, så är det bara att öka tempot, bli utmattad, fortsätta springa tills det nästan gör lite ont, (vilket inte är att rekomendera i vanliga fall men just i detta sammanhangen är det bra).
Om du ändå inte blivit av med tanken då vilket jag själv bara upplevt en gång så har du fått enormt bra kondis.
Men att du inte skulle bli av med tanken kanske är någon promilles risk.
Kankse bra att springa ut med en kompis eftersom det blir lite "pressure" då också.
Men visst är det jobbigt, speciellt inför prov när man är helt fullproppad med de man har läst hela dagen och känner sig allmänt vimmelkantig.
Men lycka till i alla fall!
------------------
Mvh Martin Persson
Costodia.com, martinpersson.com, Merinternet.com , Sveriges.com , Sigill.net , dress.nu , mittinternet.com
Grymt: Tjejjer är onda! det finns ingen annan förklaring för det hela. Bara rakt igenom onda, tro mig, jag vet...
Hursomhelst för att komma tillbaks till ämnet, för att både må bra och inte tänka på saken föreslår jag att träffa polarna. Bara hänga hos en polare, se honom lira ett spel, kolla en film eller glo på TV, sällskap är skönt. Bjud över nån på fika, lyxa på med mackor, te, chips och allt annat gott och bara mys för dig själv, det är förbannat skönt!
Det absolut bästa är dock en lååång runda golf, man kan OMÖJLIGT grubbla på nåt annat under tiden man koncentrerar sig på vart i helvete den lilla vita grejjen försvann i ruffen.
Det är rätt skönt att bara vältra sig i olyckan ett tag också för att få ut allt, speciellt med bra musik, deppig och arg sådan. Hitta texterna och mummla eller skrik med, mycket skönt!
Lite tips:
Limp Bizkit - "Boiler" och "Hold On"
Tantric - "Mourning"
Staind - "Fade" och "Black Rain"
Incubus - "Miss You"
Papa Roach - "Last Resort" och "Broken Home"
Drain STH - "Right Through You"
Bush - "Come Down" (I don't want to come back down)
och du... "It can't rain all the time"
kom ihåg det.
/ T
Limp Bizkit - "Boiler" och "Hold On"
Tantric - "Mourning"
Staind - "Fade" och "Black Rain"
Incubus - "Miss You"
Papa Roach - "Last Resort" och "Broken Home"
Drain STH - "Right Through You"
Bush - "Come Down" (I don't want to come back down)
Vi måste vara tvillingsjälar eller nåt. Skrämmande.. :o
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.
[Redigerat av OveRRidE den 22 okt 2001]
Override: "Great Minds Think Alike"! :)
Äntligen en tråd i min smak. :)
Jag håller inte med nån av er, möjligtvis Rickard.
Man skall inte sluta tänka på det, det är det värsta, för då dyker det upp när man minst anar det. Har jag nåt jag måste tänka på, så gör jag banne mig det, tills jag är klar eller iallafall har fått klarhet i ämnet.
Att inte tänka på saker kallar jag ignorans, hur minns man saker, hur tar man beslut, hur lever man.. om man inte tänker?
Mina tankar baseras givetvis på att det är ett någorlunda normalt fall det handlar om, alltså att det är ett ämne som måste "behandlas". Vissa saker är ju inte bra att tänka på, men det är väl en personlig omdömesfråga.
Jag tänker jämt på saker och ting.
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.