I min väg fram till den perfekta datorn skrotar jag härmed ICQ på jobbdatorn som en test om det går att leva utan detta program sänt av djävulen ( §e ) själv.
ICQ har ju som bekant en tendens att göra datorn en aning labil och det är nått som jag inte har tid eller råd med på jobbet! ;)
Jag finns tillgänglig på de andra digitala sätten som en del av er redan är vana vid... Ledtrådar: Mail, irc, msn, etc..
Önska mig lycka till nu! Om detta slår väl ut så skrotas ICQ även hemma iom nästa ominstallation! :)
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
Det har fungerat på alla datorer jag hittills har provat på, allt från Linuxinstallationer - redhat, till W2k, win98.
Det har inte uppstått ett enda fel ännu, jag är starkt imponerad av den.
Det bästa är att man slipper lägga in alla kontakter på ALLA sina maskiner, eftersom alla kontakter ligger på Mirabilis server så sparas ju kontakterna, även om man raderar sin hdd, och glömmer spara icq (jag har läst några trådar om det problemet).
Jag kör Miranda ICQ (se SteveNets inlägg), och det funkar tillfredsställande om man bara skickar meddelanden. Det klarar inte chat, och det finns en del andra irriterande grejer med det (t.ex. kan man inte söka efter UIN, samt att man vid sökning inte kan se info om folk innan man lagt till dem i kontaktlistan). Den är helt klart godkänd, dock...
------------------ You can't be young forever, but you can be immature indefinitely.