webForumDet fria alternativet

TV4:a börjar suga *** !!!!!

Medier & press

21 svar · 218 visningar · startad av DotStudio

Medlem sedan apr. 2001361 inlägg
Frågan#1

Hej forum vänner.

Har ni också märkt att Tv4:a har börjat sända massa j-vla reklam hela tiden nu under program och skit???

Brukar sitta framför tv:n lika ofta som framför datorn (med det menar jag "inte mycket")

Men iallfall.. häromdagen så satt jag framför tv:n och checkade lite och så kom jag in på tv4:a och vad möttes jag av där? "REKLAM" hela tiden... nog med att tv3 och kanal5 har reklam var 5 minut... men f-n behöver ju inte 4:an följa dom...

kommer ihåg förr då hade bara 4:an reklam mellan programen och sånt och inte mitt i !!!

ELLER! det kanske är jag som har fel !

Ahhhh!! vilken knasig värld man lever i!

hejdå*

------------------
"Never underestimate the destructive power of a comic sence"

www.DotStudio.f2s.com

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Du har helt rätt, jag tycker oxå att det är jobbigt, fast jag gillar TV3 och kanal 5's reklam uppställning bättre än 4:ans, eftersom 4 fyran har de 20 min paus på en gång, då hinner man glömma handlingen på filmen,medans trean o femman har typ 3-4 minuter lite då och då, skit bra när man sitter dricker bira, så kan man gå på nån paus istället för att vänta på den feta pausen

------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

...kolla bara på svt då?

------------------
Last week I bought a personality.

Medlem sedan feb. 200155 inlägg

Retar mig också på det, men tv4 har inte så mycket till val. Den enda inkomstkälla de har är de pengarna de får för att sända reklam. De måste ha mycket pengar för att kunna visa bra tv. Sen så kanske mycket av pengarna går till tjocka aktieägare för tv4, det vet inte jag.

Vi betalar ju redan för vårt kära svt. Jag har ingen lust att betala för 4an också.

Sen så har de ju vissa regler de måste följa. De får ju t.ex. inte visa reklam mitt i programmen, därför får vi ju stå ut med alla kassa småprogram de avbryter med. Typ "Om en bok" och allt va de heter. Sen att de inte hade det innan, det var inte bara skönt - det var konstigt också.

kolla bara på svt då

SVT e bara till för norrlänningar som inte får in några fler kanaler än de :e

------------------

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Den enda inkomstkälla de har är de pengarna de får för att sända reklam.

Nej, de får pengar från Svenska Filminstitutet också.

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

knark_tomten, vad jag vet lär sånt folk även få in tv4 också... :OO

------------------

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Det finns väl inte nåt i vårt lilla sosseland som inte får skattepengar?

------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

jaja, en kanal hit eller dit. what a big deal. 1:an, 2:an, 4:an
har man ett bra liv eller? ok 4:an är ok men resten?njae det går att diskutera

------------------

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag får inte in fyran på min TV så jag har inte de problemen. :e

------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

SVT äger ju!

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Vad äger dom?

svt är bra mycket bättre än övriga kanaler. dom har [nästan] bara kvalitétsprogram.

------------------

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Jag gillar SVT rejält mycket mer än TV4. Problemet är bara att ingen av kanalerna verkar vilja visa nåt bra på eftermiddagarna när man kommer hem från skolan.. Det bli dator istället.. :e

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

1:an, 2:an, 4:an
har man ett bra liv eller?

Ju fler kanaler desto bättre liv? I så fall måste jag nappa på UPCs digital-TV-paket, hajja vilket superliv jag kommer ha då!

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag har massvis av kanaler, både digital sänd Canal Digital och digital sänd Viasat. Ändå blir det datorn, om jag är hemma vill säga, hela dagen. :h

Red} sgtpepper> :e

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- Den som går i andras fotspår kommer aldrig först --

[Redigerat av SPiN den 17 okt 2001]

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag surnade till på Tv4 för nåt år sen när de bröt Arkiv X för "Inför Bingolotto" eller nåt i den stilen - jag plöjde varenda tv-tablå jag hittade, men programmet var inte schemalagt någonstans, inte ens på deras egen texttv.
Alltså letade jag rätt på Granskningsnämndens websida och anmälde dem. Några månader senare kom utslaget - jag hade fällt dem! De förbjöds att sända liknande program mot ett vite på sex miljoner! :e

Nu har de som sagt fortsatt med dessa jävla "Dagens Bok" osv, med anledningen att de inte går runt annars.
Jag anser dock att ett reklamfinansierat företag som inte håller budget ska inte trycka in mer reklam - de ska se över sin organisation och börja kapa kostnader! :l

Red:
Tv4 är dock ganska ordentliga, Tv3 och Kanal 5 ska dock rullas i tjära och fjädrar för sitt ofog att bryta filmer så fort "The End" har visats - inte en chans att de visar mer än några rader av eftertexterna! Vi som är intresserade av filmmusiken skiter de fullkomligt i - terrorister! x(

------------------
:stefan: - formerly known as Q

[Redigerat av :stefan: den 18 okt 2001]

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

:stefan:, angående din redigering så har du givetvis helt korrekt. Jag förstår inte hur man kan klippa så. Nästan varje film jag ser har en skådespelare jag vill ha namnet på, eller jag kanske undrar vem som gjort musiken? Helt klart! Terrorister! x(

------------------
All your base are belong to me.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

@nders & stefan: Ni vet ju själva hur det ligger till i mediabranschen, varje brinnande sekund måste tas till vara. Och eftertexter är inget som drar tittare eller sponsrar kanalen direkt, även om jag också vill se dessa ibland.

------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.

[Redigerat av OveRRidE den 18 okt 2001]

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag kan inte låta bli...

Musik & media?

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)