...och expressens redaktion har man ju varit på studiobesök idag. Vi fick sätta in alla artiklar och bilderna och ordna layouten i tidninge (kommer inte att publiceras)...
problemt var att vi använda Mac. Jag tryckte flera gånger på ctrl-z som inte fanns och givetvis startade upp alla möjliga saker som tog tid att ladda. Sedan förökte jag högerklicka men upptäckte att det vara var hårt där jag tryckte...
Ska aldrig köpa en Mac
hmm... det var ****kul att hålla på med sånt. jag förstår nu hur stressade dom på redaktionen måste vara, speciellt när det bara är en kille som i stort sett ska göra samma sak, på samma tid och på en dator som hela vår klass gjorde på 15 datorer...
Det var också väldigt kul för man fick reda på massor om hur det går till och vad dom inriktar sig på mm.
Ja, tidningslayout är jäkligt kul faktiskt... där slipper man tänka på onödiga saker som i webdesign! Skulle jag inte hålla på med film så skulle det förmodligen bli foto eller layout, helt klart!
------------------ "Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
Pace, på dig låter det som en layoutare på tidning inte behöver tänka... hmmm... så fel det kan bli.
där slipper man tänka på onödiga saker som i webdesign!
Exempelvis att sidan ser likadan i alla tidningar, men det gör den inte på internet. Man "slipper" tekniken och kan koncentrera sig på innehållet.
Etc. Etc.
------------------ "Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."