"Jag tror inte på sägner och jag tror inte på skrock
Och jag tror inte på nån jävla religion och gudar
Eller något annat väsen som kan styra våra liv
Det enda som det medför är krig
Jag tror inte på sägner eller sagor om fred
Jag tror inte på reinkarnation
Men jag tror på döden och på våldet
Som vi ser på TV-n efter att maten ätits upp
Ja vi skapar ingen värld av att be
Det räcker inte att knäppa sina händer
För man måste öppna sina ögon för att se
Vad som händer i guds alla länder
Jag tror inte på freden med vapen och med våld
Jag tror inte på fredsbevarande styrkor
Men jag tror på freden med kärlek och respekt
Utan några jävla religioner"
M, My self and I.
Religion är för mesar som inte vill/vågar stå för sina liv själv.
"Om gud vill så......" OSV..
Och ja, jag har läst bibelen, hade även 5a i religion i skolan.
R: Gammla testamentet rockar fett §e
------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!
Jag tror inte på någon högre makt, jag tror inte på ödet.
Jag har hitills inte sett ett enda bevis på något som kan bevisa motsatten. Visst finns det sjuka saker som slumpen som kan få en att undra ibland men..
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Jag har trott på gud så länge jag kan minnas, men har aldrig varit med i någon församling eller så. Har bara en övertygelse om att gud finns! När min Farfar dog så dog min bästa vän, jag var inte gammal men jag har aldrig älskat någon så starkt som min farfar Allan! Kanske är det Farfar som är min gud? Vem vet?
Jag tror nog på Djävulen mer än Gud! Inte för att jag är satanist eller nåt konstigt utan för att jag tycker livets jobbigare stunder är fler än de lätta stunderna.
Måste en religion ha en gud?
Eller kan man bara ha en filosofi? Jag har länge tänkt på att starta en ny religion där man väljer ute de bästa bitarna ur olika religioner och sen lägger till en del nytt!
Om han nu är så allsmäktig och bra varför gör han inte nåt åt all skit på den här planeten för då? :q
Näe, han har inte gjort nåt för mig ännu, tills dess att han visar sig för mig eller gör nåt för mig eller nån i min vänskap kommer jag inte lägga någon energi på det där.
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.
Tyvärr är det ju så att djävulen dominerar här på jorden och därför all denna ondska, hade det goda fått bestämma så hade jorden varit vacker och underbar!
Men hur får man det goda att bli starkare? Så att det tar överhanden över det onda! Är det bara jag som tycker att allt som händer generellt bara blir värre och värre? Jag är HELT övertygad om att vi människor kommer att förgöra oss själva! Det kanske blir så och att bara ett antal tusen överlever och får starta om helt på nytt! Hoppas att jag blir en av dem i så fall! ;)
------------------ www.gametrade.nu
You will be playing my games with your body in flames!
Djävulen funkar perfekt i en värld utan gud, djävulen kan ta makten på många sätt! Men han har inte en chans om gud finns med i bilden! Titta på Bush vs Laden, var finns det goda i det? Terror kontras med bomber och elände! Djävulen bara rullar sig i skiten och njuter :(